loading...
سقف کاذب ، دیوارپوش ، پارکت ، کابینت ، ایران دکور
کابینت بازدید : 12 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

در طول دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی طراحی مدرن دارای ویژگی های قابل تشخیص نظیر خطوط مستقیم، استفاده از مواد طبیعی (چوب، پشم) و یا استفاده از پارچه های روشن برای روشن تر کردن فضای ساختمان بود. در همان زمان، طراحی خانه مدرن بر اساس یک قاعده ساده انجام می گرفت. دکوراسیون داخلی به این روش بر اساس کارایی اجرا می شد و این قاعده تاکنون به قوه خود باقی مانده است.

 

آیا سبک مدرن و معاصر با هم برابرند؟

بسیاری از مردم گمان می کنند سبک مدرن و سبک معاصر یکی بوده و مشابه می باشند، اما این چنین نیست. وقتی صحبت از طراحی مدرن می شود، منظور ما یک سبک ایجاد شده در دهه های ۲۰ تا ۴۰  میلادی است. این یک سبک مشخص است و هر تغییری می تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد، ولی طراحی به سبک معاصر با تغییر زندگی ما تغییر می کند.

 

طراحی داخلی خانه به سبک مدرن بیشتر به سبک میانه قرن نزدیک و مرتبط است. برخی از نشانه های مشخص آن عبارتند از: استفاده از چوب، چرم، پشم، فلز، پارچه و مواد طبیعی. دیوارها به رنگ های روشن می باشند، کفپوش اغلب بدون فرش است و گاهی اوقات فقط فرش کوچکی از جنس پشم یا متریال دیگر در محیط قرار می گیرد.

 

تفاوت های ظریف در طراحی داخلی مدرن بسیار حائز اهمیت هستند. وقتی سعی می کنید ظاهر خانه شما دقیقا مطابق با طراحی مدرن باشد، کوچکترین نکات برای شما اهمیت پیدا خواهند کرد. برای داشتن یک خانه زیبا و راحت به سبک مدرن، باید به جزئیات کوچک توجه داشته باشید که این نیز هم وقت گیر بوده و هم ممکن است شما را با برخی مشکلات رو به رو کند، اما متخصصین و طراحان، شما را در چنین وضعیتی کمک خواهند کرد.

 

طراحی داخلی مدرن برای بسیاری از مردم الهام بخش است چرا که می توانند فضای مورد نظر را با ایده های خود طراحی کنند که این بستگی به فضای اتاق ندارد و هر طرحی را می توان با توجه به سلیقه اعمال نمود. تنها چیزی که اهمیت دارد حس شما از آن سبک و مهارت در مرتبط کردن عناصر مختلف با یکدیگر در یک مکان است.

 

بسیاری از مردم نور طبیعی را ترجیح می دهند، بنابراین در بیشتر مواقع پنجره های بزرگ با تعداد زیاد را انتخاب می کنند. داشتن منظره ای بسیار جذاب یک مزیت بزرگ در طراحی داخلی مدرن است. اما متاسفانه، گاهی اوقات غیر ممکن است خانه ای پیدا کنید که ایده های طراحی مدرن با موفقیت و متناسب با محلی که خانه در آن ساخته شده است، ترکیب شده باشد.

 

سبک مدرن 

در حالی که سبک معاصر به معنای چیزی است که امروزه در زندگی ما وجود دارد، می تواند متفاوت باشد و تغییر کند. این سبک طراحی هر سال به ما ایده های جدیدی می دهد و طراحان می دانند چگونه این ایده ها را  در طراحی خانه استفاده کنند. قوانین و یا مدل های انعطاف ناپذیر و ثابت در این سبک وجود ندارد، در واقع می توان آن را پرواز آزاد تخیل نام نهاد.

 

بخوانید!  طراحی دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

طراحی معاصر می تواند بسیار متفاوت باشد، زیرا مقدار زیادی از سبک های مختلف در آن با یکدیگر ترکیب می شوند. تمام طرح هایی که در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر وجود دارند، اساسا متعلق به همان متد یا زمان نیستند. به این معنا که در طراحی معاصر می توان لامپی از دهه ۳۰ استفاده نمود و یا فرشی که دیروز خریداری شده مورد استفاده قرار داد.

 

در حال حاضر یک خانه با طراحی معاصر ممکن است شامل پنجره و درب های بزرگ، صندلی های کوچک، نمونه ای از معماری قرن ۱۹ میلادی در خارج خانه و تکنولوژی پیشرفته در داخل خانه باشد، اما متریال های طبیعی همیشه در سبک معاصر کاربرد دارند. چیزی که در این جا بسیار مورد توجه قرار می گیرد، احساس راحتی در خانه است. در این روش ما باید به زمان حضور در خانه اهمیت دهیم، چرا که در ۲۰ سال دیگر شاهد یک “دکوراسیون داخلی” دیگری به نام “معاصر” خواهیم بود.

 

طراحی مدرن

چه طرحی را باید در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن انتخاب نمود؟

دکوراسیون داخلی خانه احساسات شما را تحت تاثیر قرار می دهد. خلق و خو و حتی گاهی اوقات بهره وری شما نیز بستگی به مکانی دارد که در آن زندگی می کنید. چگونگی دیزاین داخلی منزل می تواند رازهایی در مورد شخصیت، سرگرمی، عادت و به طور کلی زندگی فردی مشخص کند، طوری که می توان گفت ظاهر خانه نشان می دهد شما چگونه فردی هستید.

 

جهان به سرعت تغییر می کند و ما حتی نمی توانیم تمام این تغییرات را درک کنیم بلکه فقط آنها را می بینیم.  شما چقدر در مورد محیط اتاق، تعداد پنجره ها و اندازه و مکان آنها فکر می کنید؟ آیا معمولا به متریال مورد استفاده در بافت فرش اتاق خود و یا به شکل ظاهری المان های مختلف نظیر لیوان ها و فنجان توجه می کنید؟

 

برای دست یافتن به خانه ای که مناسب شماست، باید به دقت در مورد طراحی آن فکر کنید. در میان ایده های مختلف، سیستم نورپردازی که به درستی اجرا شده باشد بسیار حائز اهمیت است. نورپردازی شامل نصب تعدادی آینه، استفاده از پنجره های بزرگ، انتخاب رنگ های روشن برای پارچه های به کار رفته در مبلمان و … می باشد.

 

شاید زمان زیادی صرف بررسی نکات ظریف شود تا در نهایت بتوانید مدل طراحی داخلی خود را خلق نمائید. با بررسی این نکات، می توانید عناصر اساسی را مشخص کنید و برخی از لوازم جانبی را به آنها اضافه کنید تا سبک و سیاق مشخصی در خانه شما ایجاد شود. فرایند تصمیم گیری در مورد آینده خانه ای که می خواهید به سبک مدرن بسازید اغلب شما را دچار شک و تردید و ترس می کند.

 

در جهت اتخاذ یک تصمیم درست، باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. برای شروع، باید بدانید مهمترین فاکتورهایی که در خلق یک خانه مدرن مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد عبارتند از اینکه اولویت شما چیست و چه مواردی را بیش تر ترجیح می دهید، سلیقه شما چگونه است و مقدار پولی که می توانید هزینه کنید چه میزان است.

 

بخوانید!  طراحی دکوراسیون رستوران

همه این فاکتورها کمک خواهند کرد که شما خانه رویایی خود را به سبک مدرن طراحی کنید. قبل از خرید هر گونه شیء برای آپارتمان خود، مطمئن شوید همه عناصر از کیفیت عالی برخوردار بوده و در عین حال تعادل قیمت نیز داشته باشد.

 

حتی اگر تصمیم گرفته اید که طراحی داخلی خانه خود را به یک دکوراسیون مدرن تغییر دهید، به خاطر بسپارید که می توانید المان های مختلف را در یک سبک واحد، ترکیب کنید. آن چه که کار شما را ساده تر می کند این است که بدون تغییر سبک دکوراسیون، در برخی از قسمت های خانه تغییر ایجاد کنید.خانه مدرن

نکات مهم در طراحی به سبک مدرن

سبک مدرن را می توان در دو جمله بیان نمود:

 

دکور مینیمالیسم و نور

عدم وجود تاریکی و رنگ بندی در کل اجزاء.

در این جا منظور از سبک مینیمالیسم استفاده از یک طراحی ساده می باشد. چرا که یکی از فاکتورهای طراحی مدرن سادگی در عین زیبایی است. استفاده از نورپردازی مناسب و به کارگیری رنگ هایی که با یکدیگر تطابق دارند از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

 

علاوه بر آن چه که در بالا به آن ها اشاره شد، نکات دیگری را نیز باید در نظر داشته باشید. نکته اول احساس راحتی کردن است و نکته دیگر این است که ظاهر خانه چگونه به نظر برسد. در این صورت، شما می توانید برخی نکات را برای مدرن ساختن دکوراسیون داخلی اجرایی کنید.

 

سعی کنید از فرم های ساده استفاده کنید. از خطوط ضخیم، خشن، تزئینات ناخوشایند، پارچه های ضخیم، فرش ها و گلیم های بزرگ اجتناب کنید. اگر از نظر شما مانعی ندارد که پنجره پرده یا تور نداشته باشد، اجازه دهید پنجره ها بدون پرده باشند. درمورد پارچه ها نیز بهتر است از پارچه های ساده، سبک و کم وزن استفاده کنید. شما می توانید اتاق ها را تزئین کنید و برای این کار به خود سخت نگیرید. به خود فرصت دهید تا خلاقیت را به طور کامل ابراز کنید.

 

لوازم جانبی کوچک و متفاوت می توانند محیط هایی که به طرز محافظه کارانه طراحی شده اند را بهتر و جالب تر کنند. در واقع تعداد زیادی مغازه وجود دارد که می توانید لوازم متنوع از هر سبک، قیمت، سلیقه و رنگ از آنها خریداری کنید. سعی نکنید همه چیزهایی که دوست دارید در یک اتاق جمع کنید.

 

یک قانون خوب برای این مورد وجود دارد: هر چه خلوت تر، بهتر. رعایت سادگی در چیدمان مبلمان بهترین تصمیم برای خلق یک طرح مدرن برای خانه است. از فضای زیر تخت می توانید به عنوان مکانی برای نگه داشتن پتو و بالشت استفاده کنید. برای مثال بر روی دیوارها می توانید قفسه هایی برای نگهداری کتاب ها، تزئینات و گل ها نصب کنید.

 

این خانه شماست و تنها شما می توانید رنگ ها و بافت ها را انتخاب کنید و فقط آن چه را که می خواهید در جای که دوست دارید دیده شود بچینید . اگر شی خاصی را دوست دارید آن را بخرید و در بالای یک قفسه قرار دهید. اگر از چیزی نفرت دارید آن را در خانه مدرن استفاده نکنید.

 

بخوانید!  تصاویر دیزاین رادیاتور پانلی در طراحی و دکوراسیون منزل

جمع بندی

اگر در نظر دارید دکوراسیون داخلی خانه خود را طراحی کنید و به آن ظاهری مدرن ببخشید، از عکس های مختلف در سایت ها دیدن کنید، آنها به شما کمک می کنند تا ایده های جذاب دریافت کنید. ایده ها و اشیاء بسیاری برای انتخاب و تصمیم گیری وجود دارند به طوری که روند طراحی خانه قطعاً می تواند برای شما یک سرگرمی  باشد.

 

اگر به دقت نگاه کنید قطعا ایده های زیادی وجود دارند و در ضمن خانه هایی که دیگران قبل از شما طراحی کرده اند نیز به شما کمک می کنند تا تصمیم بگیرید چه چیزی مناسب خانه شماست. چه چیزهایی را دوست دارید و چه چیزهایی را نمی خواهید در خانه خود ببینید؟ آیا رنگ های مشخصی وجود دارند که شما آن ها را دوست دارید و یا رنگ هایی هستند که به آن ها علاقه ای ندارید؟ گزینه ها متعدد هستند و این شما هستید که تصمیم می گیرید، دوست دارید چه چیزی در خانه داشته باشید.

 

هنگامی که طرحی را برای خانه خود انتخاب می کنید، اصلی ترین چیزی که باید بر روی آن تمرکز کنید، انتخاب المان ها و اشیاء مختلفی است که به آن ها علاقمند هستید. خانه متعلق به شماست و باید به گونه ای باشد که خوشایند شما باشد. مجموعه ای از ایده های جدید طراحی داخلی می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد آنچه که برای خانه می خواهید، کمک کند. فقط به خاطر داشته باشید. چیزهایی که دوست دارید را انتخاب کنید، سپس می بینید که نتایج این کار رضایت بخش خواهد بود.

 

وقتی دکوراسیون قدیمی خانه شما را عصبی می کند، نگران نباشید! شما می توانید به راحتی آن را حل و فصل کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که با کمی حوصله و تفکر به دنبال برخی ایده ها برای الهام گرفتن و شروع به تغییر دادن اطراف باشید. اگر بدانید چه می خواهید و چگونه باید آن را انجام دهید، روند تزئینات نه تنها خسته کننده نخواهد بود بلکه لذت بخش نیز خواهد بود. مجلات مختلف، فیلم ها، خانه دوستان، همه این ها منبع الهام شما هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 1,229
  • بازدید کلی : 7,224