loading...
سقف کاذب ، دیوارپوش ، پارکت ، کابینت ، ایران دکور
کابینت بازدید : 81 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (1)


لیست قیمت cnc سال 1399 
اگر بخواهیم نسل جدیدی از سقف های کاذب را خدمت شما مشتریان محترم شرکت آذران دکور معرفی کنیم، حتما به سراغ سقف های سی ان سی cnc خواهیم رفت. یک نسل جدید از سقف که کاملا پوشش بسیار مناسب دارد و همراه با طلق های دوغی سفید مات یا سفید براق روی سقف کار می شود و سپس تایل های 60 در 60 قرار داده میشود. 

فرایند تولید این محصول شرکت آذران به صورت کاملا اتوماتیک بوده است بدین شکل که توسط دستگاه برش cnc یا computer numerical control  این تایل با دقت میلیمتری در زیر دستگاه برش، به صورت های که طراحان شرکت به دستگاه میدهند و به نحوه دل خواه، خارج خواهد شد. 

محبوببت سقف کاذب cnc 
زمانی این سقف محبوبیت خود را در میان مشتریان باز کرد که در حدود 50 نوع طرح های مختلف از جمله: گل بوته، اسلیمی، مناظر و گل مرغ است که همگی با توجه به نظرات شما عزیزان ساخته خواهد شد و تعداد 50 عدد هم طراحی شده و تولید و در خدمت شما عزیزان هسیتم. زمانی این سقف کاذب بیشتر محبوب شد که در تمامی مکان ها عمومی و نیز منازل قابل استفاده است و چون نصب راحتی دارد بنابراین عزیزانی که مایل هستند سقف خود را به آرایه های ساختمانی، تزئین کنند از سقف های cnc بهره خواهند برد. اما بهتر است ویژگی های سقف ها را خدمت شما عنوان کنیم. 

خارج از بحث اینکه در نمای داخلی منزل همانند سرویس های بهداشتی و آشپزخانه و نیز حتی اتاق های خواب سقف را بسیار زیبا خواهد نمود قطعا کیلینک های بهداشتی، بیمارستان ها و هتل ها از مشتری های خوش ذوق این محصول هستند. 

مزایای سقف کاذب cnc شرکت آذران 
کاملا ضد آب و ضد رطوبت به همین جهت قابل نصب در سرویس های بهداشتی و حمام 
کاملا آنتی باکتریال بدین صورت که به هیچ عنوان میکروب روی سقف نیست بدین جهت برای کیلینک های بهداشتی مناسب است
ابعاد استاندارد از 60 در 60 تا 120 در 180 است که با توجه به طرح، طراحان شرکت خدمت شما ارائه میدهیم
حمل راحت و نگهدای بسیار اسان، چنانچه که دچار مشکل شد، قابل تعویض بسیار ساده 
نصب راحت توسط نصاب های شرکت و احیاناً خود مشتری 
قابلیت رنگ پذیری به اشکال مختلف مناسب هر سلیقه ی دلخواه مشتری 
مقاومت در برابر حرارت، رفتار این تایل ها در مقابل حرارت ریزنده است و خود خاموش شونده هستند 
دارای تنوع تعداد و طرح مختلف مناسب برای هر سلیقه ای 
اعتماد کنید، هیچ گونه حشره و موریانه ی وارد این مدل سقف ها نمیشود به جهت مواد تشکیل دهنده 
دارای استانداردهای روز ایرانی جهت مشتریان محترم 
پنهان نمودن تمامی سیم کشی ها و نیز لوله های تاسیسات در زیرسازی سقف های کاذب 
لیست قیمت cnc 
همانطور که در بخش دیوارپوش های pvc خدمت شما دوستان عزیز عرض شد، عمده مواد تشکیل دهنده این مدل از سقف ها و پانل ها از موارد درجه یک پتروشیمی های داخلی می باشد، به نحوه ی که مواد pvc قالب عمده تشکیل دهنده مواد سقف های کاذب cncهستند اکنون در مورد سقف های و لیست قیمت تایل ها باید صحبت داشته باشیم. با توجه به نوسانات بازار و نوسانات مواد اولیه پتروشیمی متاسفانه کارخانه آذران قادر نیست لیست قیمت را خدمت شما در روی سایت قرار دهد، به جهت اینکه هر ماه لیست های قیمت تغییر میکند و ما تنها شرکتی هستیم که با کاهش دلار هم قیمت ها را کاهش میدهیم. 

نصب سقف کاذب cnc 
نصب این مدل های از سقف های کاذب در بخش ها و مقاله های قبلی خدمت شما عزیزان گفته شده است ولی اینجا هم خدمت شما عرض می شود تا سروران گرامی شرکت آذران دکور از اهمیت نصب هم برخودار شوند. در این چند سال اخیر همواره به مشتری های خودمان عرض کرده ام که چنانچه که فنی هستید و میتوانید، خودتان اقدام به نصب نمایید و از مشاوره های رایگان ما نیز بهره مند شوید چنانچه که مایل باشید شرکت ما در خدمت گزاری حاضر است و اگر امر کنید خدمت می رسیم بابت نصب. 

شما قدم ابتدایی را برداشته اید اکنون، به جهت اینکه جنس سقف را خریدار نموده اید. بنابراین برای آراستگی بیشتر باید نصب شود. در ابتدا امر به مراحل نصب توجه نمایید.

1-در ابتدا باید سقف شما کاملا یک دست و بدون ناهمواری باشد، حتما مطمن شوید سقف صاف است اگر که نبود، حتما با چوب های روسی و پروفیل ها اقدام به زیرسازی نمایید. 

2-حتما مطمئن شوید که تاسیسات و لوله کشی ها سقف و یا سیم های برق که موجود در سقف است مزاحم زیر سازی یا نورپردازی شما نشود، حتما به جهت اینکه نور شما مناسب باشد سیم ها و تاسیسات را مهار کنید. 

3-حالا سقف مورد نظر اماده است، بنابراین اقدام به نصب، اتصالات خواهید نمود، از طریق سپری ها و پروفیل هایی که شرکت آذران دکور در اختیار شما قرار میدهد، حالا سقف را به شکل مربع و یا با توجه به ابعاد آن با پروفیل ها به هم متصل کنید. 

4-اکنون زمان آن رسیده است که در ابتدا طلغ های پلکسی را در ابتدا نصب کنید تا نورپردازی که از بالا در ابتدا به طلغ های دوغی برخورد کند، چون تایل های cnc اساسا توسط دستگاه برش داده می شود تو خالی است و از زیر سقف قابل مشاهده است برای اینکه سقف را زیباتر جلوه دهیم حتما در ابتدا طلغ دوغی می زنیم

5-اکنون که طلغ را نصب کرده اید حالا نوبت نصب تایلهای cncاست، در جای مشخص شده که از قبل زیرسازی نموده اید و پروفیل ها را متصل نموده اید حالا طلغ را قرار میدهید و نمایی کار را به زیباترین شکل به اتمام می رسانید.

کابینت بازدید : 48 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


سقف کاذب کناف، یک پله فراتر از پوشش دهی سقف
سقف های کناف یکی دیگر از سقف های پر کاربرد در پوشش دهی سقف است که همیشه دارای مشتری های خاص خودش است، شرکت ما که همواره به دکور داخلی خیلی اهمیت میدهد، در چند سال اخیر تصمیم گرفته است که علاوه بر سقف پوش های کناف، دیوارپوش های کناف را نیز درکنار محصولات خود قرار دهد. از این رو سقف کاذب کناف هم یکی از ده ها محصولات شرکت ما است که این شرکت به صورت تخصصی دکور پروژه را بر عهده خواهد گرفت. 
سقف های کاذب کاربردهای متفاوت دارند علاوه بر پوشش دهی سقف، عایق های صوتی و حرارتی و نیز پوشاندن تاسیسات داخل سقف را بر عهده خواهد گرفت. ویژگی های دیگر آن کم حجم بودن و نصب آسان و حمل راحت توسط شرکت ما مزیت بر علت شده است، در هر محیط پروژه سقفی وجود دارد که نیاز به دکور کردن هم دارد بالطبع بنابراین خارج از بحث پروژه های داخل منزل که پیشنهاد ما برای اتاق های پذیرایی و اتاق خواب و اشپزخانه در این مقاله سعی کردیم که تمامی پروژه های کناف کاری شده را به شما عنوان کنیم و نیز مزیت های آن را نام ببریم. 
سقف کاذب کناف ما 
همیشه این نوع سقف که مشتری های خودش را دارد باید عرض کنیم که سقف کناف دارای متریالی همچون گچ می باشد که در داخل آن استفاده شده است به کرات، اما همین تایل ها دارای روکش هم هستند که کار را زیباتر میکند. این پانل های و تایل های که هم دارای مدل های گچی هستند و هم غیر گچی که در بازار وجود دارد. اما موضوع اصلی در مورد گچی بودن و دارای استقامت بالاتر آن میباشد که در اصطلاح به آن کناف می گویند. 
نام کناف که برگرفته شده است یک نام المانی با همین عنوان است، شرکتی است که چندین سال است کار خود را به صورت تخصصی با پانل های گچی شروع کرده است و با همین نام هم در بازار سرتاسر جهان معروف است. اکنون پانل های گچی که به صورت ثابت هستند سرعت نصب کناف بسیار بالا است چه در سقف و چه در دیوار البته که باید زیرسازی ها هم کمک شایانی انجام دهد تا نصب را بالاتر ببرد اگر که زیرسازی ها مناسب نباشد پروژه باید زیرسازی را شروع کنیم تا بستر را هم باد سازی کنیم. 

مزایای استفاده از کناف در سقف کاذب 
در بعضی از موارد سقف های کناف که در بازار مشهود است و شرکت ما نیز در آن نیز زبان زد است این محصول کنافی است که بدون الیاف گچی است و از الیاف معدنی ساخته شده است و دارای پانل ها وتایل ها است، همان طور که در بخش دیوارپوش های پی وی سی  اشاره شد هم پانل های پی وی سی و هم کناف ها دارای پانل و تایل است که از این موضوع شباهت با هم دارند. 

مزایای استفاده از سقف کاذب کناف 
ضد رطوبت و ضد گرده و غبار 
جذب صوت مخصوص آپارتمان ها 
وزن کم که بار کمتری را برای سقف واحد منزل مسکونی و یا اداری متحمل می شود 
دارای سازه های گالوانیزه و آویزهای دوبل به سقف های سازه 
با توجه به اینکه کناف را در کدام منطقه استفاده کنید دارای کاربردهای مختلفی است، مراحل کاربرد کناف در ساختمان به شرح ذیل است که عنوان خواهم کرد. 
کلام آخر در مورد سقف کناف 
سقف کاذب کناف همواره دارای عناصر زیباشناسی در کار هستند، این مدل سقف که با خوش سلیقگی نصاب های ما با توجه به طرحی که طراحان شرکت ما اقدام میکنند؛ سقف های کاذب کناف چه حالت متحرک چه حالت ثابت همچنین چه قابل استفاده در سقف چه قابل استفاده در دیوار همیشه شرکت ما در خدمت شما هستند. 

کابینت بازدید : 42 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

 

خرید آسمان مجازی

دنیایی که امروزه ما در حال زندگی کردن در آن هستیم پر از هیاهوهایی داخلی و بیرونی است، در عصری زندگی میکنیم که اقتصاد در حال تغییرات به شدت زیادی است و این متزلزل شدن هم بر روی افراد در محیط های بیرون تاثیرگذار است و هم در داخل منزل، بنابراین باید راهی باشد که این آرامش برای اعضای خانواده و یا محیط های اداری و تجاری برگردد، ما در شرکت ما  همواره بر سلیقه مشتری اهمیت ویژه ای را لحاظ میکنیم، اینکه روحیات هر کسی را در نظر میگیریم و تمام سعی خود را خواهیم کرد تا با ارائه مشاوره های رایگان خود این بار فشاری و روحی را از مشتری های خود برداریم و بتوانیم بهترین زمان ممکن است، جنس درجه یک از آسمان مجازی که در حدود 70 مدل مختلف از گل های طبیعی گرفته تا اقیانوس ها و نیز مناظر بکر طبیعت و تا فصل های متعدد سال را تقدیم حضور خواهیم کرد همچنین این امکان برای شرکت فراهم است که هر نوع عکس و یا پوستری که شما مشتری محترم مد نظرتان را تقدیم حضور کنیم.

اگر بخواهیم در داخل منزل از محصولات آسمان مجازی استفاده کنیم، قطعا یکی از موارد آشپزخانه، اتاق خواب و یا سرویس های بهداشتی است، که هر کدام در ادامه به توضیحات آن خواهیم پرداخت و در مورد آن بحث خواهیم کرد. قبل از اینکه وارد بحث شویم خدمت شما سروران گرامی باید عرض کنیم که ابعاد این تایل های به صورت استاندارد 60 در 60 است ولی شرکت قادر است که ابعاد را متناسب با درخواست شما بزرگواران در اختیار قرار دهد، از ابعاد 40 در 40 گرفته تا ابعاد 60*60 – 90*90- 120*120 و 180*120 را خدمتگزاری خواهیم کرد تا بهترین محصول را برای شما به ارمغان بیاوریم.

مشاوره فروش آسمان مجازی

همانطور که در بالا اشاره شد بهترین مکان برای نصب در منازل علاوه بر آشپزخانه ها میتوانیم به سرویس های بهداشتی و نیز اتاق های خواب اشاره کنیم که نیاز به آرامش دارد، از طرفی به این جهت در آشپزخانه مهم است خارج از بحث هیاهیو شهر و بهم ریختگی روح و روان انسان در این مکان محل جمع شدن اعضاء خانواده است که دقایقی را کنار هم سپری میکنند بابت صرف غذا تا در کمال آرامش روحیه تازه کنند و به ادامه زندگی در روزهای بعدی همت بگمارند، از طرف دیگر در سرویس های بهداشتی هم توالت و هم حمام به جهت اینکه سقف ها ممکن است تکراری به نظر بیایید و بعد از یک مدت از سقف برای شما ناراحت کنند و خسته کننده به نظر رسید میتوانید با طرح های مختلف آسمان مجازی، واقعیت رویای خود را زیباتر کنید.

در شرکت ما  همه مشاوران ما در نظر دارند که طرح های زیبا و همچنین با نورپردازی را خدمت شما مشتری های محترم تقدیم کنند، در مورد نورپردازی شما عزیزان باید در نظر داشته باشید که اسمان مجازی حتما نیاز به روشنایی مناسبی دارد که کف اشپزخانه و یا هر محیط دیگر را روشن کند همچنین با نگاه کردن به سقف یک آرامش به دست بیاورید، همچنین با کمی خوش سلیقگی و نورپردازی عالی هم رنگ های آفتابی و هم رنگ های مهتابی و ترکیبی خیلی راحت میتوانید به زیبایی نورپردازی انجام دهید، این نورپردازی قادر است هم از سمت شرکت نصب شود و هم اینکه ما قادر هستیم با مشاوره به شما، خودتان اقدام به نصب آن نمایید.

ویژگی های آسمان مجازی

قابلیت های اسمان مجازی را متیوانیم به گزینه های زیر تقسیم بندی کنیم.

تنوع تعداد محصول در این زمینه نزدیک به 50 رنگ و طرح مختلف

دارای ابعاد مختلف مناسب با توجه به سقف های مد نظر

قابلیت نصب در تمامی مکان ها اعم از آشپزخانه و سرویس های بهداشتی تا مراکز درمانی و بهداشتی

بسیار اسان قابلیت جابه جایی و تعویض و کاملا قابل شستشو

ارسال کاملا ایمن تمامی طلق های اسمان مجازی به محل پروژه

قابلیت چاپ مستقیم روی سقف های آسمان مجازی طلق با عکس های مد نظر شما

نصب تا حدودی اسان تا جایی که اگر مشتری فنی باشد خودش نیز میتواند اقدام به نصب کند

سازه بندی آسمان مجازی

در بخش بعدی وارد مسئله فنی داستان خواهیم شد بدین خاطر که این در جا با توجه به اینکه مشتری محترم ما چه نیازی از سقف دارد ما هم اقدام به سازه بندی خواهیم کرد. خوب در این قسمت ما باید از سازه های سپری استفاده کنیم، یک بخشی مربوط به طراح شرکت است که چه طور طراحی کرده است و بخش عظیم تر آن مربوط به خواسته مشتری است که ما با توجه به سلیقه ی مشتری بتوانیم جلو برویم. اکنون ما دارای سقف نورپردازی شده هستیم سازه های سپری در ابعاد شاخه های 2 متر و 80 سانت است که اندازه گیری شده است و باید این سازه را در جای خود قرار دهیم.

اکنون با توجه به اینکه نصب سازه ها کار اسانی نیست باید توسط نصاب صورت بگیرد به جهت اینکه هر سقفی با توجه به بتن بودن و یا بلوک بودن نیاز است که از ابزار خاص خود برای نصب آن استفاده شود. سازه ها را نصاب نصب کرده است و اکنون نیاز است که وارد مرحله بعد یعنی جا انداختن تایل ها اسمان مجازی شویم.

کابینت بازدید : 43 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

سقف کاذب آشپزخانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟
آشپزخانه ی ما  به طور مداوم تحت تاثیر بخارات مایع و چربی مورد استفاده در غذا ها ی ما قرار میگیرد و مکانی که دارای  کمترین دسترسی برای نظافت است و به طور مداوم تمیز نمیگردد سقف آشپزخانه است قدیم تر برای پوشش این کثیفی ها و ... پس از یک نظافت کلی که معمولا پاسخگوی این فضا نبود قطعا خانواده ها به رنگ کردن این فضا بسنده میکردند که پس از گذشت یک الی دوماه معمولا به حالت قبلی خود بازمیگشت .به همین علت است که امروزه اگر میخواهید سقف آشپزخانه تان تمیز و همین طور زیبا باشد به شما پیشنهاد میکنیم که از سقف های کاذب استفاده بفرمایید .
در این مقاله میخواهیم به بررسی انواع سقف های کاذب مناسب برای استفاده در فضای آشپزخانه بپردازیم :
سقف کاذب از نوع کشسان :
سقف کاذب هاب کشسان از متریال هایی با قابلیت بالا محسوب می شوند این نوع سقف کاذب با طرح های متنوع و سطح یکدست و همچنین نصب بسیار دقیق آن به خوبی زینت بخش سقف آشپزخانه شما خواهد بود.در کنار این با قابلیت شست و شوی مداوم وهمین طور از بین نرفتن رنگ آن در طولانی مدت بسیار با دوام است.پایه ی مواد سقف کشسان از پارچه ای تشکیل شده که 70 درصد آن را پی وی سی و همین طور چند درصد ماده ی پلاستی سایرز تشکیل داده که به خاطر برگرفته شدن از مشتقات نفتی آنتی باکتریال بوده و اجازه ی نفوذ رطوبت را نمی دهد.یکی از مزایای حائز اهمیت این ماده قابلیت شکل دادن به آن به هر حالت و هر چهارچوب فضایی است و لازم نیست حتما سقفی با شالوده فضایی چهارگوش داشته باشید.به علاوه به خاطر نورگذر بودن این ماده دارای طرفداران بسیار زیادی است.برای آشنایی بیشتر و اطلاع از نحوه ی نصب سقف کشسان و همین طور لیست قیمت آن به مقالات مرتبط در بخش سقف کاذب مراجعه بفرمایید.
سقف کاذب از نوع تایل های آسمان مجازی :
یکی از هم خانواده های سقف کشسان از لحاظ تنوع در طرح ولی متفاوت با آن از لحاظ نحوه ی تولید و نصب .تایل های آسمان مجازی در ابعاد و طرح های متنوع و در حالت های معمولی و ضدآب موجود هستند که برای آشپزخانه ما قطعا نوع ضد آب آن را به شما توصیه میکنیم که این متریال نیز آنتی باکتریال بوده و قابل شست و شو میباشد.سقف آسمان مجازی مخصوصا در زمانی که دریچه هایی خالی در سقف آشپزخانه خود موجود دارید و میخواهید به همراه نورپردازی این جای خالی را به زیبایی پر کنید به کمک شما می آیند.
سقف کاذب از نوع تایل های معرق پی وی سی :
این سبک از کار مناسب کسانی هست که میخواهند سقف فضای آن ها دارای نقش و نگار بوده ولی تمایل به نشان دادن یک تصویر خاص را ندارند و تنها از وجود اشکال هندسی منظم و یا نامنظم در محیط خود لذت میبرند.این تایل ها با طرح های مختلف که میتوانید نمونه های آن را در کاتالوگ تایل های cnc  مشاهده بفرمایید موجود هستند و در سقف آشپزخانه شما به همراه  یک طلق پلکسی دوغی به فروش میرسند و میتوان پشت این متریال را نورپردازی کرد واز طرح ایجاد شده توسط آن لذت برد.این متریال و پلکسی روی آن نیز قابل شست و شو بوده و حالت خام آن به رنگ سفید میباشد که البته شما میتوانید به وسیله ی یک اسپری رنگ نیز به سادگی آن را به هر رنگی که دوست دارید دربیاورید.
سقف کاذب از نوع تایل های پی وی سی 60*60
یکی از متداول ترین و رایج ترین نوع متریالی که برای سقف کاذب به طور کلی استفاده میشود همین تایل های پی وی سی است که هر تایل به صورت استاندارد در ابعاد 60*60 موجود میباشد.انواع مختلف ساده و روکش دار و هات استمپ را دارد و همینطور تایل گچی که میتوانید از هر کدام بنا به سلیقه و نحوه ی نورپردازی و متراژ کار مورد نظر استفاده بفرمایید.گاها از بهترین انتخاب ها برای یک فضا هستند چون هم نصب سریعی دارند و هم قابل شست و شو است.
سقف کاذب از نوع پانل پی وی سی 6 متری :
 سقف کاذب های از نوع پانل پی وی سی قطعا یکی از رند ترین نوع سقف های کاذب برای کار گذاری در آشپزخانه است.این پانل ها با عرض 20 سانت و طول 6 متری که دارند به شدت مقرون به صرفه و همین طور به خاطر قابلیت چینش متفاوت و به صورت الواری و باکس چوبی و ...به راحتی میتوانیم دکوراسیون داخلی شما را مطابق سلیقه ی شما انجام بدهیم.این پانل ها ضد رطوبت بده و همین طور میتوانید به طور مداوم ان ها را بشویید.با دارا بودن کالیته های طرح و رنگ متفاوت این پانل ها حق انتخاب وسیعی را در اختیار شما نیز قرار می دهند.
 شرکت ما نیز با در اختیار داشتن کارشناسان فنی مجرب وهمچنین طراحان و نصاب های با تجربه این اطمینان را به شما میدهد که با سپردن آشپزخانه ی خود  به تیم ما در نهایت از بین نمونه های بالا هر کدام  را با طراحی و متریال عالی و کیفیت اجرای بالا و همین طور قیمت منصفانه در اختیار شما عزیزان قرار دهد .

کابینت بازدید : 46 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


یک چالش مهم که بسیاری از مشتریان ما با آن روبرو هستند عدم درک یا واژگان برای توصیف و تعریف سبک طراحی داخلی شخصی آنها است. با فراوانی از سبک های منحصر به فرد در طراحی ، می توانید رمزگشایی کنید که کدام سبک برای شما بهتر کار می کند. برخی نیز از ترکیب عناصر چند سبک برای ایجاد ظاهر ایده آل خود لذت می برند.یک نقطه شروع عالی برای یک پروژه طراحی داخلی ، یادگیری کمی در مورد هر یک از سبک ها و نحوه تفاوت آنها با یکدیگر است.

خدمات مرتبط :
بازسازی ساختمان
دکوراسیون داخلی
 طراحی مدرن
مدرن یک اصطلاح طراحی گسترده است که به طور معمول به خانه ای با خطوط تمیز و واضح ، یک پالت رنگی ساده و استفاده از موادی که می تواند شامل فلز ، شیشه و فولاد باشد اشاره دارد.

طراحی مدرن حس سادگی را در هر عنصر از جمله مبلمان به کار می برد. کلماتی که معمولاً برای توصیف سبک مدرن به کار می رود ، براق است ، و درهم و برهمی یا لوازم جانبی زیادی با سبک مدرن وجود ندارد.

modernhome -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
 طراحی معاصر
مدرن و معاصر ، دو سبکی هستند که بطور متناوب از آنها استفاده می شود. معاصر متفاوت از مدرن است زیرا طراحی را بر اساس اینجا و اکنون توصیف می کند.

تفاوت اصلی که جدایی از سبک طراحی مدرن و معاصر دارد این است که مدرن یک تعبیر دقیق از طراحی است که از قرن بیستم آغاز شده است. از طرف دیگر ، معاصر روان تر است و می تواند حس ارز را با پایبندی کمتری به یک سبک خاص نشان دهد. به عنوان مثال ، سبک معاصر ممکن است شامل خطوط منحنی باشد ، در حالی که طراحی مدرن چنین نیست. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله مدرن در مقابل معاصر مراجعه کنید.

Open Plan Bedroom Decorate Design1 -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
طراحی مینیمالیستی
مفهوم مینیمالیستی مفهومی است که در اینجا در استرالیا رواج دارد. مفهوم طراحی مدرن را در بر می گیرد و آنها را ساده تر می کند.

پالت های رنگی خنثی و مطبوع هستند. مبلمان ساده و ساده است و هیچ چیز در لوازم جانبی یا دکوراسیون بیش از حد و مبهم نیست.

مینیمالیسم در نهایت با یک حس عملکرد و خطوط فوق تمیز تعریف می شود.

property styling brisbane 2 -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
 طراحی صنعتی
همانطور که از نام آن پیداست ، سبک صنعتی الهام بخش از انبار یا یک انبار شهری است.

در بسیاری از عناصر حس خاموشی ناتمام وجود دارد ، و دیدن آجر ، مجرای سنگ و چوب در معرض غیر معمول نیست. یک خانه نمادین با طرح طراحی صنعتی ، یک تالار بازسازی شده از یک ساختمان صنعتی سابق است.

به سقف های بلند ، الوارهای قدیمی و لامپ های فلزی آویزان با مبلمان کاربردی پراکنده فکر کنید. احتمالاً ممکن است یک یا دو قطعه از هنر انتزاعی یا عکاسی وجود داشته باشد تا رنگی را به یک طرح رنگی در غیر این صورت خنثی حاصل از مواد اولیه چوب و فلزات اضافه کند.

Warehouse Lounge Dining Decorate Design1 -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
 طراحی مدرن قرن
طراحی مدرن قرن نوزدهم بازگشتی به سبک طراحی اواسط دهه 1900 – در درجه اول دهه 50 و 60 است. نوستالژی یکپارچهسازی با سیستمعامل موجود در طراحی مدرن اواسط قرن ، و همچنین برخی از عناصر مینیمالیسم وجود دارد. کارایی یا “بدون احمق” موضوع اصلی برای طراحی قرن میانه بود. تأکید بر اشکال زائد ، اشکال طبیعی یا ارگانیک مانند صندلی “تخم مرغی” ، طرح های معاصر با کاربرد آسان و ساختگیهای ساده است. این به راحتی هر فضای داخلی را تکمیل می کند و همچنین به انتقال یکپارچه از فضای داخلی به فضای بیرونی کمک می کند.

Nundah Rochele Decorating 2 -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
 طراحی اسکاندیناویان
طراحی اسکاندیناوی ادای احترام خود را به سادگی در زندگی نشان داده شده در کشورهای شمال اروپا نشان می دهد. طراحی مبلمان اسکاندیناوی غالباً مانند یک هنر ساده است ، اگرچه ساده و قابل درک نیست. عملکرد مبلمان در مبلمان و برخی از خطوط جالب وجود دارد که بسیاری از آنها دارای اثر مجسمه سازی هستند.

از دیگر خصوصیات متداول آن می توان به پالت های تمام رنگی سفید و ترکیب عناصر طبیعی مانند چوب فشرده شده ، پلاستیک های روشن و کفپوش های لعاب دار آلومینیومی ، فولادی و تخته های گسترده اشاره کرد. اگر رنگ های مختلفی وجود داشته باشد ، اغلب از هنر استفاده می شود ، فیبرهای طبیعی و یا خزها یا یک تکه از مبلمان.

نورپردازی جادار ، طبیعی ، لوازم جانبی کمتر و مبلمان کاربردی ، طراحی های اسکاندیناوی را نشان می دهد.

Scandinavian design -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
خدمات مرتبط :
معماری داخلی ساختمان
طراحی نمای ساختمان
 طراحی سبک سنتی
سبک طراحی سنتی جزئیات کلاسیک ، مبلمان مجلل و وفور لوازم جانبی را ارائه می دهد. ریشه در حساسیت های اروپایی دارد.

خانه های سنتی اغلب دارای چوب تیره ، به پایان رسیده ، پالت های رنگی غنی و انواع بافت ها و خطوط منحنی هستند. مبلمان دارای جزئیات و پارچه های پیچیده و زینتی مانند پارچه های مخملی ، ابریشمی و دستباف است که ممکن است شامل الگوهای و بافت های متنوعی باشد.

عمق ، لایه بندی و ابعاد در بیشتر طرح های سنتی وجود دارد.

Art Deco House Decorate Design8 -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
 طراحی گذرا یا انتقالی
انتقالی یک سبک بسیار پرطرفدار است زیرا از طراحی سنتی و مدرن وام می گیرد تا فضایی را انتخاب کند که از نظر یک سبک یا سبک دیگر “بیش از حد” نیست. یک حس تعادل جذاب و غیر منتظره است.

یک طرح انتقالی ممکن است مواد مدرن مانند فولاد و شیشه را در خود جای داده و سپس آنها را با مبلمان مخمل خواب دار متحد کند.

طراحی انتقالی همچنین شامل پالت های رنگی نسبتاً خنثی است ، فضایی آرامش بخش و آرام را ایجاد می کند که قادر به احساس هر دو شیک و براق و همچنین گرم و جذاب است.

Hawthorne interior design 24 -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
 سبک طراحی فرانسه
رنگهای گرم و خاکی نشانگر سبک طراحی کشور فرانسه است ، همانطور که مبلمان چوبی فرسوده و زینتی دارند. این سبک الهام بخش از خانه های مزرعه است.

طراحی کشور فرانسه ممکن است شامل تن های نرم و گرم از رنگ های قرمز ، زرد یا طلایی و مواد طبیعی مانند سنگ و آجر باشد. طراحی کشور فرانسه می تواند شامل مجموعه ظروف چینی تزئینی و ملافه های سنگین و روتختی باشد.

French country design -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
طراحی غیرمتعارف
غیرمتعارف یک سبک محبوب برای طراحی خانه و مد است. این یک سبک زندگی بی دقتی و قوانین کمی را نشان می دهد ، به جز پیروی از میل قلب شما.

خانه های غیرمتعارف ممکن است شامل مبلمان پرنعمت و وسایل جانبی سبک ، منسوجات و فرش های الهام گرفته از سطح جهانی ، نمایش مجموعه ها و مواردی باشد که در منابع بسیار متنوعی از جمله بازار کک و طی سفرهای شخصی یافت می شود.

غیر معمول نیست که هنگام وارد کردن سبک بوهمی ، بالش های کف و فضای صندلی راحت را مشاهده کنید. این سبک التقاطی می تواند یک لوستر فوق العاده لعاب را با یک فرش خوش پوشیده و یک صندلی میانه قرن جفت کند. با سبک غیرمتعارف ، یک رفتار ناعادلانه و عادلانه وجود دارد که هرچه دوست دارید ادامه پیدا کنید.

Hawthorne Interior Designer Rochele 48 -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
 سبک روستیک (روستایی)
طراحی روستایی با الهام از طبیعی و با استفاده از عناصر خام و اغلب ناتمام از جمله چوب و سنگ ترسیم می شود.

طراحی روستایی ممکن است لوازم جانبی از فضای بیرون را با گرمی تقلید از طراحی و جزئیات معماری شامل کند که ممکن است شامل ویژگی هایی مانند سقف های طاق آراسته با تیرهای چوبی یا کف های چوبی بازپس گیر باشد.

بسیاری از طرح ها امروزه طراحی روستایی را با مبلمان و لوازم جانبی مدرن تر ادغام می کنند.

Rustic design -  محبوب ترین سبک های طراحی داخلی
 
درک صحیح از اصول و سبک های طراحی می تواند کمک زیادی در تحکیم آرمان های طراحی شخصی شما کند. توانایی شناسایی سبک های مختلف طراحی داخلی به شما کمک می کند تا چشم اندازهای الهام بخش از خانه آینده خود را تنظیم کنید و چارچوبی برای ساخت زیبایی شناسی شخصی خود فراهم کنید. با یک واژگان برای بیان بینش الهام بخش خود ، جادو اتفاق می افتد!

با هم ، خانه ها را زیبا می کنیم. اگر می خواهید برای تقویت و زیبا سازی دکوراسیون منزل خود با مهندسان رینولب در مورد عناصر طراحی مشورت کنید ، لطفا با ما تماس بگیرید!

کابینت بازدید : 45 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

بازسازی آپارتمان در تهران ، بازسازی ساختمان
هنگام بررسی تغییرات بزرگ در خانه، تخریب و بازسازی آپارتمان  یا بازسازی ساختمان ممکن است اولین تصمیم شما نباشد. با این وجود، چه از نظر معماری و چه از نظر اقتصادی، منطقی است که خانه قدیمی خود را تخریب کنید و آن را با خانه ی جدیدی جایگزین کنید که با مشخصات مورد نظر شما طراحی شده باشد.

خدمات مرتبط : کابینت آشپزخانه
پلان و نمای ساختمان مسونی تهران پارس3 - بازسازی ساختمان
نگاهی بر بازسازی آپارتمان و بازسازی ساختمان
عملیات بازسازی دارای دو دسته اصلی است:

الف)بازسازی و مرمت قسمت های مهمی که بر استحکام ساختمان تاثیر گذارند.

ب)بازسازی بخش هایی که از لحاظ زیبایی در معرض دید هستند

اگر ساختمان مورد نظر شما قدیمی است، بازسازی آن مهم است زیرا تاثیر زیادی بر سلامتی شما خواهد داشت. بازسازی و مرمت ساختمان بیشتر در دیوارهایی که دارند یا با گذشت زمان و نشست زمین دچار ترک شده اند انجام می شود.

ابتدا بایستی این دیوارها مرمت شوند، معمولا دیوارهای حائل در ابتدا تخریب نمی شوند زیرا ستون های ساختمان که موجب استحکام ساختمان شما هستند روی آنها قرار دارند و وظیفه ی تحمل وزن سازه ساختمان را بر عهده دارند.

خدمات مرتبط: دکوراسیون داخلی
دیوارهای حائل باید تا رسیدن به آجر، تخریب شوند. بدان معنا که سطح دیوار به اندازه ای تخریب شود که به قسمت آجری آن برسد. پس از آن دیوار با شاقول بندی مناسب و درست گچ و خاک می شود. سفید کاری نیز پس از خشک شدن گچ و خاک می بایست آغاز شود تا در انتها دیواری صاف و تمیز داشته باشیم. در واقع این نوع از دیوارها به دلیل عدم تخریب، بازسازی می شوند و به همین دلیل می بایست گچ کاری آنها به بهترین نحو و با دقت انجام شود.

ADM Mixed Use Facade Articulation - بازسازی ساختمان
مشکلات زندگی در بناهای فرسوده
هر بنا و ساختمانی پس از چندین سال احتیاج به بازسازی دارد. دلیل این امر این است که سیستم های لوله کشی در ساختمان، گچ کاری، نمای ساختمان، کفپوش ها و …. پس از گذشت مدتی بسیار مستهلک و غیر قابل استفاده می شوند و نیاز به بازسازی دارند.

بازسازی آپارتمان و یا بازسازی ساختمان روشی صحیح برای تغییر است زیرا اصولا هزینه آن به نسبت هزینه تخریب و نوسازی بنا بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. بنابراین ترجیح داده می شود که به جای تخریب ساختمان هایی که تنها در ظاهر فرسوده شده اند، به تعمیرات نیاز دارند و دارای استحکام و پایداری هستند به بازسازی آنها پرداخته شود.

دلایل بازسازی آپارتمان چیست؟
تخریب جزئی و یا کلی بافت ساختمان

گرایش به تغییر و بازسازی آپارتمان و در نتیجه ایجاد تنوع در محیط زندگی افراد

افزایش استحکام و پایداری ساختمان در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند سیل، زلزله و …

تصمیم به تغییر کاربری فضاهای ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی آنها

افزایش جمعیت در خانواده و در نتیجه نیاز به فضای بیشتر و استفاده درست از منزل

مدرن کردن سبک ساختمان و همراهی با پیشرفت و تغییرات تکنولوژی

تاثیر بازسازی منزل بر روحیه افراد

تحقیقات نشان می دهد که تغییر در محیط زندگی افراد و دکوراسیون داخلی منزل موجب اثرات مثبت به سزایی در رفتار افراد می شود. اجرای بازسازی در ساختمان و محیط کار، موجب افزایش روحیه، انرژی و سلامت روان افراد می شود. پس از گذشت مدتی، انسان ها به ایجاد تنوع و تغییر در محیط زندگی یا کار خود نیاز دارند و این مسئله موجب می شود که رغبت بیشتری نسبت به حضور در آن مکان و انجام کارهای روزمره در خود ایجاد کنند. بازسازی ساختمان و اجرای روش های مدرن موجب ایجاد احساس خوشایندی در افراد می شود

همه انسان ها مایل هستند که ساعاتی از زندگی خود را در فضایی بگذرانند که در آن احساس آرامش داشته باشند و از حضور در آن محیط لذت ببرند. بنابراین اکنون زمان آن است که فکری در مورد بناهای فرسوده و قدیمی خود کنید و با استفاده از روش هایی مانند بازسازی ساختمان، در زندگی خود تنوع ایجاد کنید.

محاسبه هزینه بازسازی آپارتمان
یکی از اولین اقداماتی که قبل از آغاز کار اجرایی باید انجام شود این است که هزینه بازسازی منزل را محاسبه کرده و بدانید. دانستن این مطلب موجب می شود که بهتر بتوانید متریال مورد نظر خود را انتخاب کنید و مراحل کار خود را با دقت بیشتری مدیریت کنید. با توجه به مقدار هزینه و بودجه ای که کارفرما جهت بازسازی در نظر گرفته است، می توانید تصمیم بگیرید که چه بخش هایی از ساختمان را تغییر دهید و از چه طرح هایی برای بازسازی منزل استفاده کنید.

نکات مربوط به بازسازی منازل
مشورت با افراد متخصص و کارآمد در حیطه ی بازسازی ساختمان
رعایت تناسب تغییرات اجرا شده در محیط با فضاهای دیگر
تخمین درست بودجه ی بازسازی منزل و در نظر گرفتن هزینه های احتمالی دیگر
تخمین دقیق و معقولانه زمان انجام بازسازی ساختمان و اجرای آن
بهره گیری از تکنولوژی های جدید و شیوه های مدرن در این زمینه
بهره گیری از گروه متخصص در زمینه بازسازی آپارتمان
اجرای دقیق طرح های خلاقانه و ابتکاری در حیطه ی مورد نظر
رعایت قوانین و مقررات ساختمان در هنگام عملیات اجرایی ساختمان
اجرای طرح هایی با تغییرات کمتر و تاثیر بیشتر مانند تغییر در آشپزخانه
رعایت دقیق موارد ایمنی در زمان اجرا
واحد مسکونی خیابان فرشته2 - بازسازی ساختمان
مراحل اجرایی بازسازی خانه
مرحله ی آغازین در بازسازی آپارتمان، مشاوره است. برخورداری از صحبت ها و مشورت با افراد متخصص در این زمینه کمک موثری بر شناخت دقیق تر از شیوه ی اجرای بازسازی منزل دارد. این موضوع موجب تصمیم گیری بهتر می شود و طرح ریزی مناسب تری بدست می آید.

تخریب
پس از تعیین روند کلی پروژه و انجام تصمیم گیری نهایی، ضروری است که اطلاعاتی در زمینه ی قسمت هایی که نیاز به تخریب دارند کسب کنیم. حذف و تخریب بخش هایی که بایستی در آن طراحی جدید انجام شود در این مرحله اتفاق می افتد که نیازمند رعایت دقیق اصول و مقررات امنیتی می باشد.

ساخت
پس از حذف بخش های اضافه، ضروری است که مطابق با موارد مشخص شده، طراحی بخش های جدید انجام شده و عملیات مورد نظر اجرایی شود. اهمیت حضور فرد متخصص و استفاده از متریال با کیفیت در این مرحله مشخص می شود.

پاکسازی
در مرحله ی آخر، پس از پایان کار اجرایی ساختمان، ضروری است که هر نوع متریال و مصالح اضافه از محیط پاکسازی شوند.

با بازسازی آپارتمان در تهران و شهرستان ها با مراجعه به گروه مهندسین رینولب، با اطمینان خاطر از زندگی در محیطی جدید و استحکام و پایداری آپارتمان یا خانه خود لذت ببرید.

بازسازی ساختمان در تهران
بازسازی ساختمان در تهران برای زیباتر شدن محل زندگی و راحتی بیشتر ساکنان انجام می‌شود. مهمترین نکته برای بازسازی ساختمان با توجه به  بودجه و در عین حال زیبایی، برنامه ریزی کامل کل فرایند آن است. نکات زیر نشان می دهد که چگونه می توانید با توجه به فضای موجود، کل برنامه های بازسازی خود را به برنامه های فرعی تقسیم کنید و خانه خود را به طور موثرتری بازسازی کنید

نمای واحد مسکونی فرشته - بازسازی ساختمان
نکات بازسازی ساختمان
درباره آنچه می ماند و آنچه از بین می رود، واضح باشید

تخریب و بازسازی ساختمان به معنای این نیست که شما باید یک بلوک را کاملاً از بین ببرید. شما ممکن است استخری داشته باشید که علاقه داشته باشید بماند، یک درخت مورد علاقه یا سایر ساخت و سازهایی که می خواهید آن را حفظ کنید. با روشن ساختن این مسئله از ابتدا این اطمینان را خواهید داشت که هیچ حادثه ناگواری در هنگام تخریب اتفاق نیفتد.

استخدام متخصصان کارآمد

بازسازی ساختمان فرآیند پیچیده ای است و شما به چندین متخصص نیاز دارید تا بتوانید در هر مرحله از پروژه، از طراحی گرفته تا تخریب و ساخت، به مدیریت آنها اعتماد کنید. این موضوع شامل استخدام پیمانکار خانه و کارگران برای خراب کردن تمام یا بخشی از یک ملک و همچنین یک طراح معمار برای کمک به بازسازی است.

به خاطر داشته باشید که بازسازی ها به جای ایجاد لیستی از تغییر دکوراسیون، به معنای رفع مشکلات ساختاری جدی در خانه است. اگر بخواهید چندین ملک با کارآیی چندگانه را به یک ملک بزرگتر تبدیل کنید، بازسازی ساختمان نیز ممکن است معقول باشد.

اطمینان حاصل کنید که در مورد تمام گزینه های مورد نیاز ملک خود را با پیمانکار احتمالی صحبت کرده اید. با ایجاد یک تخمین دقیق می بتوانید یک تحلیل هزینه و سود را برای بازسازی خانه خود انجام دهید.

بودجه بندی

از آنجایی که می خواهید بازسازی ساختمان شما از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد، تصمیم گیری در مورد کل هزینه های مورد نیاز و محدودیت برای شما مهم است. مهم است که در برنامه ریزی بودجه به یاد داشته باشید که نمی توانید بودجه خود را بیش از حد ارزیابی کنید، پس از تعیین بودجه خود به دنبال تحقیق در مورد چیزهای مورد نیاز خود بروید.

عوامل موثر بر هزینه بازسازی ساختمان
عوامل بسیاری در هزینه بازسازی ساختمان جدید تأثیر دارند:

اندازه خانه ای که می خواهید بسازید
مکانی که در حال ساخت خانه در آن هستید
نحوه دسترسی به سایت ساختمان
متریالی که برای بازسازی آپارتمان استفاده می شود
ویژگی های خانه
طراحی و اجرای سایت
تخصص پیمانکار
13827482 1337037669673831 8696385085848420352 n - بازسازی ساختمان
تهیه چک لیست برای بازسازی ساختمان قدیمی
هنگامی که قصد دارید یک ساختمان قدیمی را خریداری کنید یا خانه قبلی خود را بازسازی کنید، انتظار می رود به مواردی مانند سیم کشی برق، لوله کشی و عایق کاری ساختمان توجه بسیاری داشته باشید. ترک های روی دیوارها، شکاف های موجود در الوارها و قاب های زنگ زده فولادی باید اصلاح شوند.

آشپزخانه های قدیمی، به ویژه آنهایی که بیشتر از 30 سال از عمر آنها گذشته است، در بازسازی آپارتمان به طور قابل توجهی به مرمت احتیاج دارند. این مورد در مورد حمام ها نیز صدق می کند. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که حمام اختصاصی برای استفاده از میهمانان خود طراحی کرده و بسازید.

شما همچنین باید به بهبود فضای داخلی ساختمان بپردازید، از ورود نور طبیعی و اکسیژن از چهار طرف دیواره ی ساختمان خود استقبال کنید. سعی کنید به سبک اصلی ساختمان وفادار باشید. اگر خانه ای که در حال بازسازی آن هستید دارای یک ساختار کلاسیک است، سعی کنید دکوراسیونی کلاسیک را در آن گنجانده و یا به دنبال طراحی یک فضای داخلی کلاسیک باشید.

بازسازی دیواره ها و کف
در این قسمت از بازسازی ساختمان ابتدا دیوارها از لحاظ استحکام بررسی می‌شوند و در صورتی که تعویض آنها ضروری باشد تخریب انجام می گیرد، در غیر این صورت وارد بحث دکوراسیون داخلی می شویم و می توان دیوارها را با رنگ آمیزی، کاغذ دیواری، سنگ دکوراتیو و… زیبا کرد. در بحث کف ساختمان نیز می توان از انواع سنگ، سرامیک یا پارکت به عنوان کفپوش استفاده کرد.

بازسازی آشپزخانه
بازسازی آشپزخانه بر زیبایی بیشتر دکوراسیون داخل خانه سهم بسزایی دارد. در بازسازی آشپزخانه می توان برای متحول شدن آن از روش های زیر استفاده کرد:

تعویض کابینت ها یا نوسازی درب های کابینت

تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه

بازسازی کف آشپزخانه و تغییر کفپوش

طراحی یک کانتر جدید برای ورود به آشپزخانه

اجرای دکوراسیون جزیره ای در آشپزخانه

هماهنگی با اجزای دیگر موجود در خانه

234324 - بازسازی ساختمان
بازسازی اتاق خواب

در بحث بازسازی اتاق خواب، سلیقه فرد استفاده کننده از اتاق مهم است اما آنچه در تمامی اتاق خواب ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، وجود کمد دیواری است که باید مکان یابی شود. در ساختمان های قدیمی، کمد دیواری به وسیله ی دیوار کشی و چهارچوب فلزی انجام می شد که این متریال ها موجب کوچک شدن فضای اتاق می شدند اما امروزه در بازسازی ساختمان، از کمد دیواری های ام دی اف با قطر کم و استحکام زیاد استفاده می شود.

بازسازی خانه و سرویس بهداشتی
 

در قسمت بازسازی خانه و سرویس بهداشتی، در صورتی که متخصصان پس از مشاهده ی حمام و سرویس بهداشتی، تشخیص تعویض تاسیسات و شیرآلات موجود را دادند بایستی این موضوع عملی شود. تعویض مکان تاسیسات و تغییر لوله های ساختمان هزینه بالایی دارد و در صورتی که پرداخت این هزینه برای کارفرما امکان پذیر نباشد، بهتر است که با حداقل امکانات بازسازی ساختمان و بازسازی خانه انجام شود و آن دسته از لوله ها که امکان تعمیر دارند با خلاقیت کارشناسان در جای خود بمانند

در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام ابتدا باید اولویت بندی انجام شود، مهمترین مرحله در این پروسه عایق بندی کف ها  دیوارها، تعویض یا تعمیر تاسیسات و لوله کشی، تعویض کاشی ها و تعویض توالت و وان است. توجه به این نکته ضروری است که اینگونه فضاها را می بایست با عناصر ارزان تر تزئین کرد، به طور مثال می توان در جهت زیبایی بیشتر یک حمام از گل، تندیس و کفپوشی مناسب استفاده کرد و زیبایی خاصی در حمام ایجاد کرد.

ایده های بازسازی فضاهای اضافی ساختمان

بازسازی ساختمان همیشه شامل مرمت ساختار اصلی نیست. بعضی اوقات، قسمتی به خانه اضافه می شود، زیرزمین ارتقا یافته، فضای زیر شیروانی بهبود یافته یا قسمتی از ساختمان گسترش می یابد تا بزرگتر، شادتر و قابل سکونت تر شود.

در طی هر نوع بازسازی ساختمان در تهران و شهرهای دیگر، با مراجعه به گروه مهندسان رینولب و استفاده از متخصصان مجرب، از پایداری و استحکام ساختار خانه اطمینان حاصل کنید تا خانه ای زیباتر، شادتر و با هزینه ای اقتصادی برای شما و خانواده تان طراحی و بازسازی شود.

بازسازی ساختمان در تهران
گروه طراحی و نوسازی رینولب به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه بازسازی و بازسازی ساختمان در تهران ارائه خدمات مشاوره جهت طراحی مجدد و احیاء سازه ها و سازه های مختلف از آپارتمان های بزرگ و کوچک ، ساختمان های تجاری ، ادارات و ساختمانهای مسکونی تا اجرای پروژه های فضایی ، طراحی محیط زیست و ترتیب عناصر در مجتمع ها و پارک های بزرگ. و ویلاهای سرگرمی.

طراحی اولیه مهمترین قسمت برای بازسازی یک ساختمان است و باید شامل کلیه جوانب ، الزامات ، تکنیک های طراحی و روش های خاص باشد. در طراحی و دکوراسیون ساختمان باید به کارکردهای اجرایی و اجرایی تیم دکوراسیون ، بازسازی ساختمان و امکانات موجود توجه ویژه ای شود.

چرا ساختمان خود را بازسازی کنید؟
معمولاً ساختمانها از چند طریق بازسازی می شوند یا ساختمانهایی احیا می شوند. معمولاً بازسازی ساختمان و سازه ساختمان به دلایلی از جمله فرسایش ساختمان ، بالا رفتن سن و ماندگاری خانه و گاهی اوقات نیز هدف از بازسازی ساختار ساختمان برای تغییر کاربری آن است. بازسازی ساختمان تغییری است که می تواند ارزش ریال را افزایش دهد ، زیرا بسیاری از افراد خانه هایی را که چندین سال ساخته شده اند خریداری می کنند ، سپس خانه را با قیمت بالاتر نوسازی ، نوسازی و فروش می کنند. بعضی اوقات ساختمان برای مصارف شخصی نوسازی می شود.

مرمت و بازسازی ساختمان در تهران
اجرای صحیح و به موقع تعهدات ، کیفیت خدمات و تضمین رضایت مشتری

طراحی و نوسازی ساختمان در تهران
بعضی اوقات افراد به دنبال شخصی سازی و بهسازی ساختمان های خود هستند و می خواهند کاربران خانگی را بهبود بخشند. سال به سال تعداد زیادی از خانواده ها شروع به برقراری تماس یا ثبت نام درخواست مشاوره از گروه روزبه در بازسازی ساختمان در تهران کردند. شاید یکی از رایج ترین مراحل بازسازی ، بازسازی و بازسازی آشپزخانه ها از قبیل باز کردن آنها یا تغییر کاشی و کمد باشد. با این حال ، توجه داشته باشید که در نوسازی ساختمان بعضی مواقع فقط نوسازی قسمت هایی از خانه مانند حمام و ترمیم حمام ضروری است.

کابینت بازدید : 45 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

یک اتاق غذاخوری یک نوع باید فتنه را برانگیزد و منجر به گفتگو در بین میهمانان شود. چه از طریق آثار هنری شگفت انگیز ، چه رنگ و یا اثاث کشی ، مهم است که از یک فضای منحصر به فرد استفاده کنید که منعکس کننده شخصیت و سبک زندگی صاحب خانه باشد ، ضمن اینکه همچنین از فضای خوبی طراحی شده است. ما با 11 طراح صحبت کردیم که هنگام طراحی این اتاقهای غذاخوری منحصر به فرد ، تعادل بین طراحی خلاقانه و کاربردی را ایجاد می کنند. در ادامه بخوانید تا توصیه های آنها را بشنوید.

92103 b g design portfolio interiors dining 1582052190 1024x1024 - چگونی ارائه یک اتاق شام یا غذاخوری
1-عملکرد اتاق را تعیین کنید
قبل از طراحی یک فضا ، درک عملکردی که در آن ارائه خواهد شد مهم است. آیا از این مکان برای مهمانی های شام رسمی یا مجالس گاه به گاه استفاده می شود؟ چقدر صندلی لازم است؟ آیا فضا باید مکالمات صمیمی یا گفتگوهای گروهی بزرگ را ترویج کند؟ آیا فضای لازم برای سرو یا نگهداری از ظروف رسمی شام نیاز دارد؟ جیزل لور سوجرمن از طراحی B + G Design می گوید: “هنگامی که به این سؤالات پاسخ دادید ، می توانید شروع به برنامه ریزی فضا و انتخاب مواد و قطعات کنید.”

“میزهای کوچک کوچک برای مکالمه و انعطاف پذیری در تعداد میهمانان بهینه هستند” ، می افزاید: باربارا ابربلین ، رئیس جمهور و مدیر خلاق طراحی Eberlein. “میزهای مستطیلی بلند و باریک و باریک تعداد مهمانها را در حاشیه محیط به حداکثر می رسانند اما یک الگوی مکالمه بسیار متفاوت ایجاد می کنند. نوع محیطی را که می خواهید ایجاد کنید در نظر بگیرید. “

ensure a private and intimate setting 1582051643 - چگونی ارائه یک اتاق شام یا غذاخوری
2-اطمینان از تنظیم خصوصی تصویر

طراحی توسط Chimera فضای داخلی | معماری توسط Tagfront | عکس توسط سام فراست
در طی یک اجتماع اجتماعی ، بیشتر وقت مهمان در اتاق ناهار خوری سپری می شود. یک اتاق غذاخوری با طراحی مناسب باید گفتگو را در بین میهمانان ترغیب کند ، این بدان معناست که فضای آن نباید زیاد پر سر و صدا باشد یا در چشم بسیاری از حواس پرتی ها. به خصوص در خانه ای با مفهوم آزاد می توان بدون اطمینان از سبک قربانی کردن ، یک محیط خصوصی و صمیمی را به چالش کشید.

در اینجا ، تیم رینولب با خلاقیت از صفحه های بزرگ شناور برای جدا کردن اتاق غذاخوری از بقیه خانه استفاده می کند. طراح مارینا میزروه از Chimera Interiors می گوید: “این صفحه نمایش ها از مناطق باز اطراف ناهار خوری ، مانند کتابخانه و اتاق نشیمن ، جداگانه و منظره ای از آن را جدا می کند.”

establish a focal point 1582052300 - چگونی ارائه یک اتاق شام یا غذاخوری
3-ایجاد یک نکته محلی تصویر

میز را مورد توجه قرار دهید ، تا همسایگان شام شما محور اصلی باشند.” هنگامی که میز ناهار خوری کانون اصلی فضا است ، میهمانان احساس می کنند که مجبور به گرفتن یک صندلی و برقراری ارتباط با یکدیگر هستند. هنگامی که جدول قرار دارد ، تمام مبلمان و لوازم جانبی دیگر را ترتیب دهید تا آنها این نقطه کانونی را تکمیل کنند.

4-یک شروع کننده کنفرانس ایجاد کنید
فضایی را طراحی کنید که فتنه را جلب کند و گفتگو را در میان میهمانان ایجاد کند ، خواه با آثار هنری منحصر به فرد ، کاغذ دیواری جسورانه ، یا مبلمان سفارشی. گیدون مندلسون ، بنیانگذار گروه مندلسون می گوید: “آنچه را که باعث ایجاد مکالمه عالی خواهد شد را در نظر بگیرید.” “منحصر به فرد بودن این اتاق تا حدی ناشی از نحوه برخورد سقف پیش رو است.” این تیم به طور منحصر به فرد تخته های چوبی را بر روی سقف چیدمان کرده و بافت و رنگ را به فضا اضافه می کند.

inject personality 1582052819 - چگونی ارائه یک اتاق شام یا غذاخوری
5-تزریق شخصیت تصویر

یک اتاق ناهار خوری یک نوع بیان می کند و جلوه ای ماندگار از خود به جا می گذارد ، اما همچنین باید گفتگو را برانگیزد و نمایانگر شخصیت صاحب خانه باشد. پالت رنگ ، آثار هنری یا لوازم جانبی موجود در یک فضا می تواند اطلاعاتی را در مورد صاحب خانه فاش کند و یک تجربه ناهار خوری شخصی تر را به مهمانان هدیه دهد. جنیفر فیشر ، طراح داخلی می گوید: “از سرگرمی ها یا علاقه های خود به عنوان راهنمایی برای ایجاد فضای منحصر به فرد خود استفاده کنید.” “هر چیزی که شما را شاد کند می تواند بر روی دیوارهای شما قرار گیرد.”

ابرلین موافقت می کند: “هر زمان ممکن باشد ، اتصالات زیبایی شناسی و اشارات شخصی را برقرار کنید.” یک پالت رنگی جسورانه در این اتاق غذاخوری با شخصیت حباب و رنگارنگ صاحب آن مطابقت دارد. وی می افزاید: “ما نمی توانیم از حباب های چند رنگ داخل حباب ها به عنوان یک فرم آزاد و یک نور ثابت بازی مهیج برای دور زدن اتاق مقاومت کنیم.” سرانجام ، هر صندلی ناهار خوری با رنگی متفاوت روبرو شده است و میهمانان توصیه می کنند صندلی را انتخاب کنند که به بهترین وجهی با شخصیت آنها باشد.

experiment with colors and textures 1582052992 - چگونی ارائه یک اتاق شام یا غذاخوری
6-تجربه با رنگ ها و متن ها
رنگ ها و بافت های منحصر به فرد فضایی را کاملاً دگرگون می کند ، و مکانی عالی برای آزمایش روی دیوارها است – خواه با یک رنگ جسورانه و یا با پوشش دیوار. در این حالت ، Creative Tonic از یک سطح دریایی با رنگ بالا و براق سطح Fine Paints of اروپا برای افزایش درام این فضا استفاده کرد. کورتنی Tartt الیاس ، مدیر خلاق و مدیر Creative Tonic می گوید: “مخلوط کردن یک پالت رنگی سنتی که به شیوه ای معاصر اجرا شده است ، به این فضا کمک می کند تا از دیگر اتاق های غذاخوری جدا شود.”

ابرلین می افزاید: “فرصتی برای ایجاد بافتها و سطوح جالب در هواپیماهای اصلی افقی: کف ، میز و سقف را از دست ندهید.” “از آنجا که اتاق های غذاخوری معمولاً دارای سطوح سخت تر و پارچه های پارچه ای کمتری هستند ، جاهایی که هواپیما به طور طبیعی به آن سفر می کند این هواپیماها را تزئین کنید.”

find the right lighting 1582053089 - چگونی ارائه یک اتاق شام یا غذاخوری
7-یافتن نور مناسب

وسایل روشنایی زیبا می تواند یک اتاق غذاخوری معمولی را به یک اتاق فوق العاده تبدیل کند. طراح داخلی ، پائولا گریس Halewski معتقد است که نورپردازی این اتاق را بهم می رساند. او می گوید: “لوسترهای نمایشی ، با آویزهای شیشه ای هندسی که شکل اتاق را نشان می دهد ، احساس دلخواه فضای را کامل می کنند – هراسان”. همه چیز در فضا جمع می شود – دیوارپوش های درخشان ، کارهای هنری بزرگ و لوسترهای چشم نواز.

ابرلین می افزاید: “نورپردازی بسیار مهم است.” برای از بین بردن سایه های تیره روی صورت میهمانان ، هر زمان ممکن ، از خصوصاً مستقیم روی صندلی ها ، خودداری کنید. لوسترهای کم ارتفاع 28 تا 34 اینچ بالای میز را آویزان کنید. با استفاده از واشرهای دیواری برای برجسته کردن هنر و سطوح جالب ، بر روی دیوار محیطی ایجاد درخشش کنید. تا آنجا که ممکن است از منابع نوری سطح چشم مانند لوازم جانبی معرفی کنید.

کابینت بازدید : 44 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

معماری داخلی ساختمان در تهران 
معماری داخلی، طراحی یک خانه یا یک پناهگاه در فضای داخل آن است و فرایندی است که از طریق آن فضای داخلی ساختمان ها طراحی می شود، معماری داخلی ساختمان حلقه اشتراکی مابین معماری و طراحی داخلی می باشد. این رشته مانند رشته معماری با بنا و جزئیات  آن در ارتباط است و از سویی دیگر مانند طراحی داخلی بر زیبایی فضاهای داخلی بنا تاکید دارد.

خدمات مرتبط : کابینت آشپزخانه
معماری داخلی، طراحی یک خانه یا یک پناهگاه در فضای داخل آن است و فرایندی است که از طریق آن فضای داخلی ساختمان ها طراحی می شود، که مربوط به کلیه جنبه های کاربردی انسانی فضاهای ساختاری است. به عبارتی ساده‌تر، معماری داخلی، طراحی داخلی از جنبه معماری است.

7 Copy - معماری داخلی ساختمان
معماری داخلی ساختمان

خدمات مرتبط :
بازسازی ساختمان
دکوراسیون داخلی
معماری داخلی چیست
معماری داخلی نقطه اشتراکی مابین معماری و طراحی داخلی می باشد. این رشته مانند رشته معماری با بنا و جزئیات  آن در ارتباط است و از سویی دیگر مانند طراحی داخلی بر زیبایی فضاهای داخلی بنا تاکید دارد.

با توجه به کاربری موجود یا خواسته شده در فضا، فضاهای داخلی ساختمان یا اثر معمارانه به ریز فضاهای مختلفی مانند نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و … در کاربری مسکونی و فضاهای دیگری در کاربری های مختلف تجاری، اداری، نمایشگاهی و موارد دیگر که اصولا ریز فضاهای آنها با توجه به کف، سقف و دیوارها تفکیک می شود، تقسیم می شوند. طراحی این فضاها در حیطه ی عملکرد رشته معماری داخلی می باشد. حتی در رشته ی معماری داخلی، نوسازی ساختمان های نسبتا قدیمی که جزء میراث معماری نمی باشند نیز انجام می گیرد.

به دلیل اینکه معماری داخلی با ویژگی های شخصیتی هر انسانی در ارتباط است، باید جهت دستیابی به طرحی زیبا، به خصوصیات رفتارهای افراد در طراحی فضاهای عمومی و خصوصی، توجه شود. به همین دلیل طراح در زمان طراحی فضاهای داخلی با دو موضوع در ارتباط است: کاربری فضا و احساسی که بر ساکنان آن بنا می گذارد.

معماری داخلی ساختمان
با در نظر گرفتن آناتومی انسان، می توان فضاهای آرامش بخش به وجود آورد. با توجه به اینکه با گذشت زمان، طرز تفکر انسان تغییر می کند، آناتومی انسان ها همواره ثابت و یکسان است.

یک معمار داخلی ساختمان، در صورتی که در مورد جامعه، افراد موجود در جامعه، فرهنگ این افراد، آب و هوای منطقه و … مطالعه ای نداشته باشد، نمی تواند فضایی مطلوب و آرامش بخش را خلق کند. معماری داخلی ساختمان، حرفه، هنر و صنعتی در دنیا می باشد که موجب بهینه سازی در فضاهای داخلی بنا در جهت انجام فعالیت­های روزمره می شود.

معماری داخلی ساختمان دارای طیف مختلفی از جزئیات، عناصر و مولفه ­هایی مانند فرم بنا، رنگ، نور موجود در فضاها، بافت، دیوارها، کف، عناصر کاربردی، دکوراسیون و مبلمان است. این جزئیات و عناصر، وسایل و ابزارهای کار معمار داخلی ساختمان هستند که در کنار هم باید به نحوی هماهنگ و متناسب در یک طراحی زیبا و مطلوب قرار گیرند.

6 Copy - معماری داخلی ساختمان
معماری داخلی ساختمان

کارکرد معماری داخلی ساختمان
معماری داخلی ساختمان به هنر خلق فضا گفته می شود، آفریدن فضایی که جذاب و خاطره انگیز باشد، و همچنین در کنار این خصوصیات، عملکرد گرا و هدفمند باشد. بنابراین با اندکی تفکر در این تعاریف، این موضوع به ذهن خطور می کند که طراح  داخلی معماری با ترکیب مبانی تخصصی معماری داخلی و احساس زیبایی شناسی خود، به طراحی فضایی می پردازد که نشانگر هویت و نیاز و در جهت دستیابی مخاطب به خواسته هایش است.

معماری داخلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
هنر طراحی و ساخت ساختمان و فضای داخلی آنها به عنوان یک طراح
هدف معماران، تلاش به ساختن و طراحی فضای  کلی ساختمانی است که با مسائلی سروکار دارد که مرتبط با سازه‌ و نقشه ساختمان است. از طرفی هدف معماران داخلی، زیبا و قابل سکونت کردن فضای ساختمان مطابق با معیارهای انسانی و سلایق کارفرما است.
اصطلاح عمومی برای توصیف فضای داخلی ساختمان و ویژگی های ساختاری مرتبط.
یک سبک یا روش طراحی و ساخت فضای داخلی ساختمان و ویژگی های فیزیکی مرتبط با آن.
استفاده مجدد و سازگار از ساختمان
شهرها اکنون با چنین بناهایی کامل شده اند، شاید ساختمانی در ابتدا به عنوان بانک ساخته شده است اما اکنون رستوران باشد، شاید کارخانه های صنعتی اکنون به آپارتمان های بلند تبدیل شده اند یا حتی ایستگاه های راه آهن تبدیل به گالری های هنری شده اند. ممکن است در سال های آینده فضای داخلی جدید دیگری نیز برای این سازه ها ایجاد شود، اما برای هر تغییر، متخصص طراحی داخلی معماری ساختمان تعیین می کند که میزان تغییر ساختمان در چرخه عمر آن تا چه حدی می تواند باشد.

5 Copy - معماری داخلی ساختمان
معماری داخلی ساختمان

مراحل کار معمار داخلی ساختمان
معماران داخلی ساختمان در طراحی و ساخت فضاهای داخلی ساختمان جهت داشتن ایمنی، کارکردی بودن و زیبایی آن تخصص دارند. آگاهی  معماران داخلی از دوام و استحکام متریال ساختمان و مهارت در استفاده از عناصری مانند نور، رنگ و بافت در فضاهای مختلف بسیار اهمیت دارد. آنها، برنامه هایی را جهت به وجود آوردن یا پالایش فضاهای شخصی در خانه یا فضاهای تجاری زیبا در ذهن مشتری خود فراهم می کنند. در هر نوع از طراحی ممکن است احتیاجاتی برای ارتباط با مشتری های متفاوت، طراحان معماری دیگر و تیم اجرایی ساختمان وجود دارد.

خدمات مرتبط :
بازسازی ساختمان
دکوراسیون داخلی
معماران داخلی اصولا قسمتی از مراحل ساخت و ساز یا بازسازی بنا را از ابتدا تا انتهای آن برعهده می گیرند. آنها مرحله ابتدایی کار خود را با ملاقات با کارفرما آغاز می کنند تا درباره ی مسائلی مانند انتظارات پروژه و سلایق کارفرما صحبت کنند. در جلسات ابتدایی، وظیفه معمار داخلی این است که به خواسته ها و احتیاجات کارفرما دقت کند و نظرات و پیشنهادات خود را بیان کند.

بعد از انجام مشاوره های اولیه، معمار داخلی به تهیه ی برنامه های طراحی می پردازد. این نوع از نقشه ها ممکن است بیانگر محل قرارگیری دیوارها، پنجره ها، درها، عناصر دیگر و حتی مبلمان است. آنها اصولا در تهیه نقشه های این مرحله از طراحی خود از نرم افزارهای کامپیوتری مانند نرم افزار طراحی دو بعدی (CAD) و مدل سازی اطلاعات در بنا (BIM) استفاده می کنند.

2342144 - معماری داخلی ساختمان
معماری داخلی ساختمان

پایداری در معماری داخلی ساختمان
بخش مهمی در تکامل معماری و طراحی داخلی، پایداری و تفکر آگاهانه از محیط و منابع مورد نیاز، استفاده از انرژی، انتخاب سایت، استفاده از آب و انتخاب مواد و متریال داخلی مناسب است. این زیر مجموعه از معماری داخلی بر یافتن راه حل های خلاقانه و جامع برای ساختن سازه های جدید یا یکپارچه سازی با سیستم عامل موجود است که بر محیط زیست تاثیرگذار است. جنبش سازگار با محیط زیست در دهه 1970 هنگامی که بحران بزرگ انرژی رخ داد، به یک مسئله مهم تبدیل شد و افراد از اهمیت آن آگاه شدند.

کابینت بازدید : 39 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

نیاز به مسکن و سرپناه از قدیمی‌ترین مسائل و موضوعات مورد توجه انسان است که اهمیت آن از هزاران سال برای بشر مطرح بوده و همواره به دنبال تغییر و تحول در آن بوده است. صنعت ساختمان‌سازی در زمره صنایعی است که هر روز شاهد پیشرفت چشمگیری در آن هستیم به خصوص این روزها که فناوری و رشد تکنولوژی هم به این عرصه وارد شده و تغییرات مهمی مانند استفاده از سازه مدرن یا تکنولوژی پیش‌ساخته در آن به وجود آوره است. وقتی صحبت از تکنولوژی جدید ساخت‌وساز می‌شود اغلب سازه‌های انبوه با امکانات پیشرفته در ذهن افراد تداعی می‌شود اما بهتر است بدانیم که در دو دهه اخیر و به خصوص در نگاهی به آینده این تکنولوژی‌ها تغییرات در این تکنولوژی هم‌ردیف تغییرات از دوران غارنشینی انسان‌ها تا سکونت در برج‌های چند صد متری است.

این روزها با وجود پروژه‌های رو به رشد عمرانی توجه بیشتر به دانش مدیریت پروژه از اهمیت بیشتری برخوردار شده به عبارت دیگر کمک گرفتن از تکنولوژی ساخت‌وساز نه تنها به عرصه ساخت‌وساز و طراحی بلکه در مصالح جدید ساختمانی هم وارد شده است و می‌توان گفت امروزه ساخت‌وساز و تکنولوژی دو عضو جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند که بقای عمر ساخت‌وساز در دنیای جدید به شدت به پیشرفت تکنولوژی وابسته است. برای مثال در دنیای امروزی حتی ساختمان‌هایی وجود دارند که به صورت کامل انرژی خود را از خورشید تامین می‌کنند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به تکنولوژی‌هایی که امروزه در ساخت‌وسازها استفاده می‌شوند و کاربرد آنها را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تکنولوژی ساخت‌وساز چیست؟
تکنولوژی یا به عبارت دیگر فناوری هر روز در حال دگرگونی و پیشرفت است و هرروز ما شاهد آن هستیم که به حوزه جدیدی پا گذاشته است، صنعت ساختمان‌سازی هم از آن دسته از حوزه‌هایی است که از این تکنولوژی بی نصیب نمانده و انواع نوآوری و ایده های جدید در حال عملیاتی شدن در آن هستند که این مساله به بهبود کیفیت ساخت‌وساز هم کمک شایانی کرده است. در واقع این گونه می‌توان گفت که به مجموعه ای از روش ها و کاربردهای تکنولوژی در ساخت‌وساز که به بهینه شدن عملکرد پروژه‌های این حوزه کمک می کند تکنولوژی ساخت‌وساز می‌گویند.

 

صنعت ساختمان‌سازی

 
تکنولوژی ساخت‌وساز یا به عبارت دیگر فناوری نوین صنعت ساختمان‌سازی هر روز در حال دگرگونی و پیشرفت است و هرروز ما شاهد آن هستیم که به حوزه جدیدی پا گذاشته است.

 

از چه زمانی تکنولوژی ساخت‌وساز وارد عرصه ساخت‌وساز شد؟
اینگونه می‌توان گفت که زمانی این تکنولوژی‌ها پا به عرصه ساخت‌وساز گذاشتند که هدر رفت بالای انرژی در سازه‌های سنتی احساس شد و امروزه نحوه استفاده از مصالح به گونه‌ای است که انرژی‌های موجود بهینه‌سازی می‌شوند. اما با این وجود تکنولوژی‌های مدرن به طور جدی ۱۰ سال است که وارد صنعت ساختمان شده‌اند. مطالعات اخیر نشان داده با ورود  تکنولوژی ساخت‌وساز می‌توان ۳۰ تا ۴۵ درصد بهره‌وری صنعت ساختمان را افزایش داد. این روزها حتی نهادهای بین المللی هم به این عرصه ورود پیدا کرده‌اند و هر روز بیشتر از قبل همایش‌هایی در این زمینه برگزار شده و ایده‌های جذابی در ارتباط با آن مطرح می‌شود. در ادامه به چند تکنولوژی مهم که به تازگی وارد عرصه ساخت‌وساز شده‌اند می‌پردازیم.

 

صنعت ساختمان‌سازی

 
 در همین رابطه بخوانید:

روش‌های مقاوم‌سازی ساختمان در برابر زلزله

جدید ترین تکنولوژی ساخت‌وساز کدام است؟
همانطور که گفتیم نوآوری و ابداعات جدید کمک کرده تا در آینده نزدیک شاهد افزایش عمر مفید ساختمان‌ها باشیم و هزینه کمتری بابت نگهداری و ترمیم آنها بپردازیم در ادامه به چند تکنولوژی در چندین سازه مدرن می‌پردازیم.

رنگ‌های نانو
این رنگ‌ها انقلابی در صنعت ساختمان‌سازی و رنگ آمیزی ساختمان به وجود آورده اند زیرا با استفاده از این رنگ‌ها شما می‌توانید فضای بسیار زیادی را رنگ کنید بدون آنکه نگران کثیف شدن آن فضا باشید. در واقع رنگ آمیزی سازه مدرن امروزی به این صورت است که کاملا قابل شستشو بوده و حتی آلودگی و غبار هوا هم نمی تواند دیوار خانه‌ها را سیاه کند.

 

سازه مدرن در ساخت‌وساز

 
در واقع رنگ آمیزی سازه مدرن امروزی به این صورت است که کاملا قابل شستشو بوده و حتی آلودگی و غبار هوا هم نمی تواند دیوار خانه‌ها را سیاه کند.

 

بتن‌های ترمیم شونده (هوشمند)
تعمیر و بازسازی برج‌ها و ساختمان‌ها نیازمند هزینه‌های سرسام‌آور و صرف انرژی بسیار زیادی است که یکی از راه‌حل‌ها برای جلوگیری از این مساله استفاده از بتن‌هایی است که خودشان را بازسازی می‌کنند در واقع این بتن‌ها با تعمیر خودشان به عمر مفید ساختمان‌ها می‌افزایند. تکنولوژی بتن‌های بازسازی شونده به این صورت است که با نفوذ آب به آنها باکتری درون آنها فعال شده و شروع به بازسازی خود می‌کند.

آجرهای هوشمند
آجرهای هوشمند هم مانند بتن‌های هوشمند که در ارتباط با آن ها توضیح دادیم هستند و شکل ظاهری آنها شبیه لگوهای اسباب‌بازی است که مانند اجزای یک پازل در هم قرار گرفته و نیاز به دیوار چینی و رنگ آمیزی ندارند.

 

سازه مدرن در ساخت‌وساز

 
استفاده از بتن‌ها و آجرهای هوشمند کمک کرده تا برای دیوار کشی ساختمان ها نیاز کمتری به صرف وقت و هزینه باشد در واقع این مصالح سازه‌های هوشمندی هستند که با قرار گرفتن در کنار همدیگر عمر مفید ساختمان‌ها را افزایش می‌دهند.

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان
مدل‌سازی اطلاعات ساختمان نقش اصلی را در انتقال دیجیتالی اطلاعات ایفا کرده و با تبدیل شدن به یک معیار سرعت صنعت ساخت‌وساز را افزایش داده است. به عبارتی سازه مدرن امروزی با استفاده از این مدل‌سازی دیگر همچون گذشته با موانعی مانند کمبود بودجه، تاخیر اتمام پروژه و مسائل پیش روی کنترل کیفیت روبرو نیستند.

پل‌های حرارتی
در سازه مدرن امروزی صنعت ساخت‌وساز مصالحی که عایق حرارتی باشند به شدت طرفدار دارند در پل‌های حرارتی هدف از ایجاد این تکنولوژی انتقال انرژی گرمایشی خورشید از طریق دیوارها به داخل ساختمان است که در اصطلاح به آن «پل زدن حرارتی» یا «Thermal Bridging» گفته می‌شود.

 

سازه مدرن در ساخت‌وساز

 
 در همین رابطه بخوانید:

ساختمان هوشمند چیست؟

پرینترهای سه بعدی
چندی پیش ناسا اعلام کرد می‌تواند بخشی از فضاپیماهای خود را با استفاده از دستگاه‌های پرینتر سه بعدی بسازد. بنابراین این دستگاه می‌تواند به ساخت  مصالحی که در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می شوند هم کمک کند، که از مزایای آن سرعت بالای تولید مصالح و هزینه کمتر آن در مقایسه با تولیدات سنتی است. این تکنولوژی‌ها در واقع به صرفه‌جویی در هزینه و زمان هم کمک می‌کند.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر
با استفاده از انرژی خورشید در سازه‌ مدرن می‎‌توان هزینه مصرف انرژی را به شدت کاهش داد و کمک چشمگیری به محیط زیست کرد. همچنین میزان مصرف سیستم گرمایش و سرمایش در این نوع ساختمان‌ها مقرون به صرفه خواهد بود و ساخت مصالح سازگار با محیط زیست آسیب کمتری به آن وارد می کند.

 

سازه مدرن در صنعت ساختمان‌سازی

 
 در همین رابطه بخوانید:

استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان

تکنولوژی‌ پیش‌ساخته
تکنولوژی پیش‌ساخته از سازه‌های فولادی انعطاف‌پذیر استفاده شده که با ساخت سازه‌های مورد نظر در محیط‌های کارگاهی صرفه‌جویی زیادی در هزینه و زمان انجام می‌گیرد و مشتریان هم رضایت زیادی از آن دارند. این روزها تولیدکنندگان زیادی پا به عرصه تکنولوژی پیش‌ساخته گذاشته اند و از جمله مزایایی که این تکنولوژی و سازه مدرن آن دارد، مقاوم بودن در برابر زلزله و دوام بالای آنها است. با توجه به افزایش جمعیت در دنیای امروز رغبت به استفاده از این تکنولوژی پیش‌ساخته بیشتر شده است.

گجت‌های پوشیدنی در تکنولوژی ساخت‌وساز
تکنولوژی‌های قابل حمل یا پوشیدنی هم چندین سال است که وارد صنعت ساخت‌وساز شده و می‌تواند داده‌ها و اطلاعات زیادی را گردآوری و تحلیل کند همچنین این گجت‌ها به بهبود استانداردهای بهداشتی و ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی هم کمک کرده‌اند.

 

تکنولوژی پیش‌ساخته

 
این روزها تولیدکنندگان زیادی پا به عرصه تکنولوژی پیش‌ساخته گذاشته‌اند و از جمله مزایایی که این تکنولوژی و سازه مدرن آن دارد، مقاوم بودن در برابر زلزله و دوام بالای آنها است. با توجه به افزایش جمعیت در دنیای امروز رغبت به استفاده از این تکنولوژی پیش‌ساخته بیشتر شده است.

 

پایه‌های پیش‌ساخته در تکنولوژی ساخت‌وساز
در این روش می‌توان پایه‌ها را با واحدهای بتنی پیش‌ساخته  به سرعت در کارگاه تولید کرد که از کیفیت بالایی هم برخوردار هستند همچنین استحکام مورد نیاز پایه‌ها در این روش از طریق شمع های بتنی مرتبط با یکدیگر به دست می‌آید. با استفاده از این تکنولوژی میزان فعالیت‌های حفاری کمتر شده و کارهای ساختمانی کمتر در شرایط نامطبوع آب و هوایی صورت می‌گیرد.

عایق‌های اروژل
حدود ۹۰ درصد از این عایق‌ها را هوا تشکیل می‌دهد و به همین دلیل هم فوق‌العاده سبک هستند که بر خلاف سبکی‌شان مقاومت خوبی هم دارند. از این محصول در عایق بندی ساختمان‌ها استفاده شده و بهره‌وری آنها ۴ برابر از فایبر گلاس بیشتر است.

تکنولوژی ساخت‌وساز
 
 در همین رابطه بخوانید:

روش‌های عایق کردن ساختمان در فصل زمستان

استفاده از پهبادها در صنعت ساختمان‌سازی
پیش از این نقشه‌برداری یک ساختمان کار وقت‌گیری بود که امروزه با کمک پهبادها تصویربرداری کامل و نقشه‌برداری بدون هدر‌رفت زمان انجام می‌شود. این پهبادها از ابتدایی‌ترین مراحل تا مراحل نهایی در احداث یک ساختمان کمک کرده و دقت انجام کار در آنها بسیار بیشتر از حالت سنتی است.

ساختمان‌های دوستدار محیط زیست
این نوع از ساختمان‌ها با آلودگی هوا مقابله می‌کنند به این صورت که در شهرهای پر ترافیک و آلوده امروزی ساختمان هایی جنگلی یا جنگل های عمودی ساخته می‌شوند این نوع از سازه مدرن بیش از ۱۰۰۰ درخت و ۲۵۰۰ درختچه دارند و با جذب آلودگی هوا به تصفیه آن و تولید اکسیژن کافی کمک کرده و دی اکسید کربن را در مناطق آلوده به شدت جذب می‌کنند.

 

تکنولوژی ساخت‌وساز

 
امروزه با کمک پهبادها تصویربرداری کامل و نقشه‌برداری بدون هدر‌رفت زمان انجام می‌شود. این پهبادها از ابتدایی‌ترین مراحل تا مراحل نهایی در احداث یک ساختمان کمک کرده و دقت انجام کار در آنها بسیار بیشتر از حالت سنتی است.

 

ربات موریانه در تکنولوژی ساخت و ساز
محققان دانشگاه هاروارد توانسته‌اند ربات هایی چهار چرخ را طراحی کنند که به شکل موریانه بوده و قادر هستند سازه هایی را با استفاده از طرح‌های اولیه بسازند. این ربات‌ها مجهز به سنسورهایی هستند که وجود ربات‌های دیگر را متوجه شده و شروع به همکاری با آنها می‌کند. این نامگذاری از آن رو است که موریانه‌ها به صورت گروهی می‌توانند سازه هایی بسیار بزرگ بسازند.

واقعیت‌های مجازی در تکنولوژی ساخت‌وساز
واقعیت مجازی کمک می‌کند تا معمار، مهندس و صاحبخانه نمای ابتدایی تا انتهایی منزل خود را ببیند و نسبت به تغییرات لازم اقدام کند این فناوری پیشرفته‌تر از امکانات تکنولوژی امروزی همچون اتوکد و تری‌دی مکس است و با دقت بسیار بالا و جزئیات بسیار نمایش داده می‌شود به گونه ای که کاربر خود را در آن فضا احساس می‌کند.

 

تکنولوژی پیش‌ساخته

 
 در همین رابطه بخوانید:

چه مصالح ساختمانی در ساختمان به کار می‌روند؟

تکنولوژی ساخت‌وساز و همکاری ابری
همکاری ابری یا Cloud Collaboration سیستمی است که به معماران و مهندسان امکان همکاری بر روی یک پروژه حتی از راه‌های دور را می‌دهد در واقع بر روی این پلتفرم امکان ترسیم دیجیتال و تصحیح اطلاعات به کاربرانش داده شده است و می‌توان موانع و پیش‌بینی‌های موجود بر سر راه ساختن یک سازه را بررسی کرد که بر خلاف سیستم سنتی که یک فعالیت کند و هزینه‌بر بود بسیار سریع و با دقت بالاتری در حال انجام است.

 

جمع بندی
تکنولوژی ساخت‌وساز به روش‌ها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که وارد صنعت ساختمان‌سازی شده و به بهینه شدن عملکرد پروژه‌های ساختمانی کمک می‌کند.
استفاده از این تکنولوژی زمانی آغاز شد که هدر رفت انرژی در سازه‌های سنتی احساس می‌شد به عبارت دیگر ۱۰ سال اخیر زمان شروع استفاده بیشتر از تکنولوژی ساخت‌وساز بود.
استفاده از تکنولوژی ساخت‌وساز در سازه مدرن کمک کرد تا ۳۰ الی ۴۵ درصد بهره‌وری انرژی در آنها بیشتر شود.
ابداعات و نوآوری در حوزه تکنولوژی‌های ساخت‌وساز کمک کرده تا عمر مفید ساختمان‌ها بیشتر شده و کمتر نیازمند هزینه‌هایی برای تعمیرات و نگهداری باشند.
رنگ‌های نانو، بتن‌های ترمیم شونده (هوشمند)، آجرهای هوشمند، مدل سازی اطلاعات ساختمان، پل‌های حرارتی ، پرینترهای سه بعدی، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، تکنولوژی‌های پیش‌ساخته، گجت‌های پوشیدنی، پایه‌های پیش‌ساخته، عایق‌های اروژل، استفاده از پهبادها در صنعت ساختمان‌سازی، ساختمان‌های دوستدار محیط زیست، ربات موریانه، واقعیت‌های مجازی در تکنولوژی ساخت‌و‌ساز و همکاری ابری از جمله تکنولوژی‌های جدید ساخت‌و‌ساز هستند که در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
تکنولوژی‌های جدید ساخت‌و‌ساز کمک کرده تا با صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های انجام شده در صنعت ساختمان‌سازی بخشی از کار در محیط کارگاهی انجام شود و مشکلات ناشی از کار کردن در آب و هوای نامساعد مرتفع شود.
تکنولوژی پیش‌ساخته کمک کرده تا سازه مدرن امروزی در کنار دوام بالاتری که به خصوص در مقابل حوادث طبیعی و زلزله دارد رضایت مشتری را به دست بیاورد و در وقت و هزینه آنها هم صرفه‌جویی کند.

کابینت بازدید : 41 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

برای جدا کردن بخشی از فضا در محیط‌های داخلی گاهی اوقات می‌توان بدون نیاز به انجام تخریب و ساخت و ساز از گزینه‌های راحت‌تری همچون پاراوان استفاده کرد. پاراوان یک نوع پارتیشن متحرک است که برای پارتیشن بندی و تفکیک فضا از آن استفاده می‌شود و ریشه اصلی این کلمه از کلمه فرانسوی (paravent) نشات می‌گیرد. با توجه به محدودیت فضا به خصوص در اماکن اداری و تجاری از این نوع پارتیشن متحرک برای حفظ حریم بخش‌های مختلف استفاده شده و عمدتا دارای لولا و ۴ لنگه است که برای جدا کردن قسمت‌های مختلف در اماکن مختلفی همچون خانه، اداره، محل کار، مطب پزشکی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های درمانی، مغازه‌ها، آرایشگاه‌ها و غیره  کاربرد دارد. در شرکت‌ها و اداره معمولاً از پارتیشن شیشه‌ای برای جداسازی فضا استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی انواع پاراوان‌ها و قیمت خرید پاراوان خواهیم پرداخت.

پاراوان
پیش از این اغلب پاراوان‌ها از چوب ساخته می‌شدند اما امروزه با توجه به بالا بودن قیمت چوب اغلب از ام‌دی‌اف برای ساخت پاراوان‌ها استفاده می‌شود که البته پارچه، فلز، شیشه، پی وی سی و چوب طبیعی نیز از جمله دیگر جنس‌هایی هستند که در پاراوان‌ها استفاده می‌شود که نوع پی وی سی و ام دی اف در کنار دارا بودن طرح‌های متنوع، استحکام و ماندگاری بیشتری نیز دارند و به راحتی و بدون نیاز به شستشو تمیز خواهند شد.

 در ارتباط با ابعاد پاراوان‌ها باید بگوییم که اصولا عرض پاراوان ۴۰ الی ۶۰ سانتی متر بوده و ارتفاع آن به ۱۸۵ سانتی‌متر می‌رسد که ابعاد استاندارد پاراوان‌ها است و در صورت تغییر این ابعاد ایستایی آن کمتر شده و با کوچکترین ضربه سقوط خواهد کرد ولی در حالت کلی دوام و استحکام بالایی داشته و برای سالها می‌توان از آنها استفاده کرد. تعداد لته یا لنگه‌های پاراوان ۳ الی ۴ عدد است.

پاراوان‌ها نیازی به شستشو ندارند و به عنوان المانی زیبا در دکوراسیون محسوب می‌شوند که برای تمیز کردن آنها تنها استفاده از یک دستمال مرطوب کافی است و به لحاظ کارکرد نه تنها جنبه دکوراتیو دارند بلکه کاربردی هم هستند و به همین جهت هم بهترین گزینه هم برای تزئین فضا و هم تقسیم بندی آن هستند.

 

پارتیشن‌بندی

 
 در همین رابطه بخوانید:

اتاق اداری خانگی

برای انتخاب پاراوان‌ها باید با توجه به سلیقه و نوع مبلمان اعم از مدرن و یا سنتی و به خصوص کفپوش، دیوارپوش و مدل پرده اقدام کرد چرا که این دیوارهای متحرک به ما فرصت بیشتری برای اعمال تغییر در دکوراسیون را می‌دهند و با توجه به طرح و جنس آنها می‌توانیم محیطی زیباتر را به وجود بیاوریم.

در ساخت پاراوان از ابزارهای مختلفی از جمله قطعات پانل چوبی، لولای ظریف، پارچه، چسب حرارتی و غیره استفاده می‌شود که تاریخچه آن به دوران پادشاهان چینی و کشور چین برمی‌گردد که در آنها از نقش و نگارهای خاصی استفاده می‌کردند. چینی‌ها پاراوان را در مقابل ورودی درب‌ها قرار می‌دادند تا در هنگام باز شدن تمامی فضای خانه دیده نشود. پس از چین استفاده از پاراوان در ژاپن و کره مرسوم شد و سپس وارد بریتانیا و فرانسه شد.

 در ایران نیز در معماری سنتی ایرانی در بدو ورود خانه‌ها فضایی هشت ضلعی وجود داشته که به آن هشتی می‌گفتند و  پاراوان برای حفظ حریم خصوصی محیط داخل طراحی شده بود. همچنین برای پوشاندن بخشی از بخش‌های خصوصی خانه‌ها یا اماکن مانند سرویس بهداشتی و غیره نیز استفاده می‌کردند و به همین دلیل این محصول یکی از پر طرفدارترین محصولات برای تقسیم بندی محیط به صورت متحرک و حفظ حریم خصوصی است.

 

پارتیشن‌بندی

 
 برای انتخاب پاراوان باید با توجه به سلیقه و نوع مبلمان اعم از مدرن و یا سنتی اقدام کرد چرا که این دیوارهای متحرک به ما فرصت بیشتری برای اعمال تغییر در دکوراسیون را می‌دهند و با توجه به طرح و جنس آنها می‌توانیم محیطی زیباتر را به وجود بیاوریم.

 

کاربرد پاراوان‌ها را می‌توان در این موارد خلاصه کرد :

محدود کردن فضای ورودی
تقسیم بندی فضای هال و پذیرایی از یکدیگر
جداسازی پذیرایی از غذاخوری
پوشاندن قسمت های قناس
فضاسازی اتاق کار یا فضای تعویض لباس در اتاق خواب‌های بزرگ
انواع پاراوان و مزایا و معایب هر یک به همراه هزینه آنها 
برای معرفی انواع پاراوان ابتدا باید به تمایز پاراوان و پارتیشن بپردازیم. این دو مفهوم با هم کاملا متفاوت هستند و باید توجه داشت که به پاراوان، پارتیشن متحرک نیز می‌گویند. در واقع پاراوان‌ها برعکس پارتیشن ثابت، قابلیت جابجایی دارد به این صورت که شما می‌توانید به راحتی پاراوان یا پارتیشن متحرک را بلند کرده و جابجا کنید و آن را متناسب با دکوراسیون منزل یا محل کار خود در قسمت‌های مختلفی قرار دهید اما باید بدانید که امکان ثابت کردن پاراوان هم وجود دارد که در این صورت دیگر قابلیت جابجایی آن از بین می‌رود.

 

پارتیشن متحرک

 
 در همین رابطه بخوانید:

ایده‌هایی برای جداسازی فضای خانه

اما در پارتیشن این موضوع کمی متفاوت است و این محصول قابلیت جابجایی نداشته و ثابت است به این صورت که برای تهیه پارتیشن شما باید اندازه گیری دقیقی از محلی که می‌خواهید انجام دهید داشته باشید تا شرکت‌ها بر طبق اندازه شما اقدام به ساخت پارتیشن کنند. برای ساخت پارتیشن از ام دی اف، شاخه های آلومینیومی و شیشه استفاده می‌شود که این محصول عمدتا برای محیط‌های اداری استفاده می‌شود.

هر کدام از انواع پارتیشن و پاراوان مزایا و معایب خاص خود را دارند که برای مثال مزیت پارتیشن آن است که فضای بیشتری را پوشش داده و آن فضا را یکنواخت می‌کند اما عیبی که دارد نداشتن قابلیت جابجایی است و به همین منظور هم اغلب در فضاهای اداری طراحی می‌شود. اما بر عکس پارتیشن، پاراوان قابلیت جابجایی داشته و برای منزل و اماکن تجاری و اداری به خصوص آرایشگاه‌ها نیز کاربرد دارد که بزرگترین ایراد پاراوان سطح اتکا و ایستایی کمتر آن نسبت به پارتیشن است.

 البته این را نیز نباید فراموش کرد که برای خرید پاراوان شما هزینه کمتری نسبت به خرید پارتیشن پرداخت می‌کنید و این هزینه متاثر از جنس و مدل پاراوان است. در میان انواع پاراوان‌ها، پاراوان ساده ارزان‌ترین نوع آن است و پاراوان لیزری گران‌تر از نوع ساده آن است به این صورت باید در نظر داشته باشید که هر چه طرح بیشتری برای این نوع از پارتیشن‌ها به کار برود، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. در ادامه به معرفی انواع پاراوان می‌پردازیم.

 

پارتیشن شیشه‌ای

 
پاراوان برعکس پارتیشن ثابت، قابلیت جابجایی دارد به این صورت که شما می‌توانید به راحتی پاراوان یا پارتیشن متحرک را بلند کرده و جابجا کنید و آن را متناسب با دکوراسیون منزل یا محل کار خود در قسمت‌های مختلفی قرار دهید اما باید بدانید که امکان ثابت کردن پاراوان هم وجود دارد که در این صورت دیگر قابلیت جابجایی آن از بین می‌رود.

 

پاراون ساده
این نوع از پاراوان ساده ترین نوع پاراوان یا پارتیشن است که می‌توان آن را رنگ‌های سفید، گردویی و غیره سفارش داد و نمای پشت خود را کاملا می‌پوشاند و از این لحاظ مانند دیوار عمل می‌کند. این نوع از پاراوان که برای پارتیشن بندی فضاهای مختلف کاربرد زیادی هم دارد ارزان ترین نوع از پاراوان است که عمدتا در مکان‌هایی که زیاد در تیررس دید افراد نیستند استفاده می‌شود و سایزهای گوناگونی هم دارد.

کاربرد این نوع از پارتیشن بندی عمدتا در املاک ، آرایشگاه ، تالار ، رستوران ، منزل و نمایشگاه و آشپزخانه وغیره است. به منظور خرید پاراوان ساده باید بدانید که ارزان‌ترین نوع پاراوان ساده ۴ لنگه ۳۰۰ هزار تومان است که با توجه به ابعاد و برند آن متغیر خواهد بود.

 

پاراوان ساده

 
 در همین رابطه بخوانید:

ایده‌هایی جذاب برای طراحی کتابخانه مدرن

پاراوان تصویری
در این نوع از پارتیشن متحرک تصاویری از طبیعت و آسمان و یا تصاویر دلخواه شما بر روی این نوع از پارتیشن متحرک ترسیم می‌شود و آسمان مجازی یکی از طرح‌های پرکاربرد پاروان‌ها است. پاراوان تصویری فضای پشتی خود را تا حدود ۶۰ درصد می‌پوشاند و عمدتا برای فضاسازی و ایجاد دکورهای جذاب کاربرد دارد. پاراوان تصویری در کنار تفکیک فضا نمای زیبایی را به فضای شما می‌دهد و شما هر زمان که بخواهید می‌توانید به راحتی دکور خود را با جابجایی آن تغییر دهید و برخی از انواع پاراوان‌های تصویری قابلیت شستشو را دارند و به راحتی می‌توان جرم‌های روی آن را شست. در خرید پاراوان هزینه این نوع از پارتیشن متحرک به طرح مورد نظر شما و ابعاد آن بستگی دارد که از حدود ۵۰۰ هزار تومان برای پاراوان ۳ لنگه شروع می‌شود.

پاراوان شیشه‌ای
پارتیشن شیشه‌ای در واقع همان دیوار شیشه‌ای است که کمی با ویژگی‌های پارتیشن متحرک متفاوت است و در نوع پارتیشن ثابت و پارتیشن متحرک در بازار وجود دارد. پارتیشن شیشه‌ای ظاهری زیبا و تاثیری فوق العاده بر روی دکوراسیون داخلی دارد. پارتیشن شیشه‌ای به منظور پارتیشن بندی فضا یک عنصر منحصر به فرد است که نه تنها به پارتیشن بندی و تفکیک فضا کمک می‌کند بلکه عایق صوتی بوده و از ورود عوامل خارجی همچون گرد و غبار و ورود حشرات نیز جلوگیری می‌کند.

پارتیشن شیشه توسط فریم‌های آلومینیومی، استیل و یا سایر سخت افزار‌های نگه دارنده شیشه، ایجاد شده و یکی از پر کاربردترین پارتیشن شیشه‌ای شیشه سکوریت است که به منظور خرید پاراوان شیشه‌ای بهتر است بدانید که قیمت این نوع از پاراوان‌ها به متر مربع و برند آن بستگی دارد و برای مساحت ۲ تا ۵ متر و نوع اقتصادی آن از ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

 

پارتیشن شیشه‌ای

 
پارتیشن شیشه‌ای به منظور پارتیشن بندی فضا یک عنصر منحصر به فرد است که نه تنها به پارتیشن بندی و تفکیک فضا کمک می‌کند بلکه عایق صوتی بوده و از ورود عوامل خارجی همچون گرد و غبار و ورود حشرات نیز جلوگیری می‌کند. پارتیشن شیشه توسط فریم‌های آلومینیومی، استیل و یا سایر سخت افزار‌های نگه دارنده شیشه، ایجاد می‌شود.

 

پاراوان حکاکی و لیزری
علاوه بر پارتیشن شیشه‌ای نوع دیگری از پارتیشن متحرک وجود دارد که به آن پاراوان حکاکی یا لیزری می‌گویند و تنوع رنگ و طرح آن بسیار زیاد است و یکی از پرطرفدارترین انواع پارتیشن متحرک است که برای پارتیشن بندی فضاهایی که قصد پوشاندن کامل آنها را داریم بسیار مناسب است چرا که مانند پاراوان ساده نمای پشت را کاملا می‌پوشاند و برای اماکنی مناسب است که در معرض دید هستند و به دلیل تنوع انتخاب با انواع دکوراسیون هم هماهنگ می‌شود.  در این نوع از پارتیشن متحرک با استفاده از دستگاه لیزر طرح دلخواه شما بر روی ورق ام دی اف برش داده شده و حکاکی می‌شود که اندازه استاندارد آن برای هر لنگه پاراوان ۴۵ سانتی متر و ارتفاع آن نیز ۱۸۰ سانتی متر است که از ام دی اف ساخته می‌شود.  برای خرید پاراوان حکاکی باید بدانید که قیمت این نوع از پارتیشن متحرک از ۳۰۰ هزار تومان برای انواعی از پارتیشن که حکاکی کمتری دارند در بازار به فروش می‌رسد.

 

پاراوان ساده
 
 در همین رابطه بخوانید:

عملکرد و زیبایی هرچه بیشتر در اتاق اداری

پاراوان چاپی 
پاراوان چاپی به آن دسته از انواع پارتیشن متحرک اطلاق می‌شود که چاپ بر روی صفحه ام دی اف صورت می‌گیرد و خرید پاراوان چاپی همانند پاراوان ساده است و فقط هزینه مختصری بابت چاپ از مشتری گرفته می‌شود. قیمت پاراوان چاپی ۴ لنگه از ۳۶۰ هزار تومان در بازار شروع می‌شود.

پاراوان حصیری
در پاراوان حصیری همانطور که از نام آن پیدا است برای پارتیشن بندی فضا از حصیر استفاده می‌شود. در واقع پاراوان‌های حصیری یکی از پاراوان‌های ساده‌ای است که وزن سبکی داشته و به همین جهت نیز با انواع دیگر پارتیشن متحرک و به خصوص پارتیشن شیشه‌ای بسیار متفاوت است و همین موضوع نیز جابجایی این نوع از پارتیشن را راحت‌تر کرده است.

در اطراف چارچوب پاراوان‌های حصیری به منظور دوام بیشتر کار از قاب ام دی اف استفاده می‌شود. زمانی که پاراوان حصیری جمع می‌شود تبدیل به صفحه‌ای با ضخامت ۷ سانتی متر شده که ارتفاع آن ۱۸۰ است و مانند دیگر پاراوان‌ها نباید کامل باز شود بلکه زاویه میان قسمت‌های آن باید همیشه وجود داشته باشد. خرید پاراوان حصیری برای نوع ۴ لنگه آن هزینه‌ای حدود ۳۳۰ هزار تومان را به همراه دارد.

 

پاراوان چاپی

 
پاراوان حصیری یکی از پاراوان‌های ساده‌ای است که وزن سبکی داشته و به همین جهت نیز با انواع دیگر پارتیشن متحرک و به خصوص پارتیشن شیشه‌ای بسیار متفاوت است و همین موضوع نیز جابجایی این نوع از پارتیشن را راحت‌تر کرده است. در اطراف چارچوب پاراوان حصیری به منظور دوام بیشتر کار از قاب ام دی اف استفاده می‌شود.

 

جمع بندی
پاراوان یک نوع پارتیشن متحرک است که برای پارتیشن بندی و تفکیک فضا از آن استفاده می‌شود و ریشه اصلی این کلمه از کلمه فرانسوی (paravent) نشات می‌گیرد.
پیش از این اغلب پاراوان‌ها از چوب ساخته می‌شدند اما امروزه با توجه به بالا بودن قیمت چوب اغلب از ام‌دی‌اف برای ساخت پاراوان استفاده می‌شود که البته پارچه، فلز، شیشه، پی وی سی و چوب طبیعی نیز از جمله دیگر جنس‌هایی هستند که در پاراوان‌ها استفاده می‌شود که نوع پی وی سی و ام دی اف در کنار دارا بودن طرح‌های متنوع، استحکام و ماندگاری بیشتری نیز دارند و به راحتی و بدون نیاز به شستشو تمیز خواهند شد.
در ساخت پاراوان‌ها از ابزارهای مختلفی از جمله قطعات پانل چوبی، لولای ظریف، پارچه، چسب حرارتی و غیره استفاده می‌شود که تاریخچه آن به دوران پادشاهان چینی و کشور چین برمی‌گردد که در آنها از نقش و نگارهای خاصی استفاده می‌کردند.
در پاراوان‌های تصویری از پارتیشن متحرک تصاویری از طبیعت و آسمان و یا تصاویر دلخواه شما بر روی این نوع از پارتیشن متحرک ترسیم می‌شود که آسمان مجازی یکی از طرح‌های پرکاربرد پاروان‌ها است.
پارتیشن شیشه‌ای توسط فریم‌های آلومینیومی، استیل و یا سایر سخت افزار‌های نگه دارنده شیشه، ایجاد شده و یکی از پر کاربردترین پارتیشن شیشه‌ای شیشه سکوریت است.
پاراوان چاپی به آن دسته از انواع پارتیشن متحرک اطلاق می‌شود که چاپ بر روی صفحه ام دی اف صورت می‌گیرد و خرید پاراوان چاپی همانند پاراوان‌‌های ساده است و فقط هزینه مختصری بابت چاپ از مشتری گرفته می‌شود.
پاراوان‌ حصیری یکی از پاراوان‌های ساده‌ای است که وزن سبکی داشته و به همین جهت نیز با انواع دیگر پارتیشن متحرک و به خصوص پارتیشن شیشه‌ای بسیار متفاوت است و همین موضوع نیز جابجایی این نوع از پارتیشن را راحت‌تر کرده است.

کابینت بازدید : 18 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که در شرف تغییر دکوراسیون منزل یا محل کارتان هستید، یا عادت دارید که هرماه به‌صورت دوره‌ای دکوراسیون اتاق پذیرایی خانه یا محل کارتان را تغییر دهید، حتماً تا به ‌حال کلمه‌ی اصول فنگ‌شویی به گوشتان خورده است. اما شاید معنی آن را نمی‌دانید و حتی نمی‌دانید  که چه کاربردی دارد.

پذیرایی در خانه مکانی است که در طول شبانه‌روز بیشترین میزان استفاده را به خود اختصاص داده است. به‌ طور قطع می‌توان گفت که پذیرایی خانه فقط موقع خواب خالی و بلا استفاده می‌ماند و در تمام طول روز اشغال است. چه در صبح‌ها که مادرها در پذیرایی پای تلویزیون و برنامه‌های آن می‌نشینند، چه در بعد از ظهرها که بچه‌ها به تماشای فیلم و کارتون می‌پردازند، و چه در شب‌ها که پدرها مشغول دیدن اخبار و فوتبال و … هستند. به همین دلیل است که نحوه‌ی چیدمان اتاق پذیرایی خانه بسیار اهمیت دارد و باید به‌گونه‌ای چیده شود که هم احساس راحتی در آن القا شود و هم زیبایی آن تأثیرگذار باشد. اما چگونه؟

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با معنی و مفهوم کلمه‌ی فنگ‌شویی، تأثیر آن در زندگی و از همه مهم‌تر اصول فنگ‌شویی اتاق پذیرایی خانه که مهم‌ترین جزء هر خانه است آشنا کنیم تا با رعایت این نکات شما بتوانید به جذب انرژی و جذب ثروت هرچه بیشتر در زندگی خود برسید.

 

 
شاید از خود بپرسید که چیدمان چه ربطی به ثروت دارد؟ با ما همراه باشید تا راز همه‌ی این اسرار را به شما بگوییم.


معنی کلمه‌ی فنگ‌شویی چیست؟
به ‌صورت کلی اصول فنگ‌شویی یک سیستم شبه ‌فلسفی است که رابطه و شباهت بسیار زیادی با فلسفه‌ی تائو دارد.
فلسفه‌ی تائو یکی از مبانی فلسفه است که توضیح و مفهوم آن در این مقاله نمی‌گنجد. اما به ‌صورت کلی می‌توان گفت که تائو نیز به رابطه‌ی عمیق میان اشیا و انسان اعتقاد دارد و بر این اساس پایه‌ریزی شده است.
از آنجایی ‌که اصول فنگ‌شویی اساس علمی در میان علوم مدون و تجربی ندارد، برای توضیح مفاهیم آن به سراغ فلسفه‌ی تائو می‌روند.
البته این را نیز باید اضافه کرد که اصول فنگ‌شویی فقط در میان علوم مدون و تجربی جایی ندارد و در علوم چینی کاملاً تثبیت‌ شده و مجرب است.
حتی با اینکه علم روز اصول فنگ شویی را ثابت نکرده است، اما از سراسر جهان میلیون‌ها نفر به دنبال فراگیری این علم جالب هستند. تا آن را در سراسر زندگی خود به‌کارگیرند و با چیدمان خانه به روش فنگ‌شویی موجب جذب انرژی بی‌نظیر و جذب ثروت مضاعف شوند.

 

تاثیر فنگ شویی در دکوراسیون خانه

اگر بخواهیم یک نتیجه‌ی کلی بگیریم و فنگ‌شویی را تعریف کنیم، باید بگوییم که فنگ‌شویی رابطه‌ی میان علم و هنر است.
شما با استفاده از فن‌های اصول فنگ‌شویی در چیدمان خانه می‌توانید انرژی مثبت و آزاد موجود در طبیعت را جذب کنید و مسیر خود را با مسیر طبیعی جهان یکی کنید.
متوجه هستیم که شاید مفهوم این جملات واضح نباشد و درک آن کمی سخت باشد. اما اگر تا پایان ما را همراهی کنید تمام این جملات و اصطلاحات برایتان آسان و قابل‌درک خواهند شد.

 

 
فنگ‌شویی در لغت به معنی آب ‌ و هواست و به چینی مفهومی نظیر هماهنگ کردن عناصر با یکدیگر دارد. این لغت در چینی مفهومی نظیر روشی برای چیدمان خانه یا هماهنگ کردن همه‌ی اعضای دکوراسیون خانه ‌بر اساس یک سری اصول خاص دارد.


مبانی فنگ‌شویی
تأثیر اصول فنگ‌شویی بر دو مبنای کلی استوار است: یین و یانگ ، عناصر پنج‌گانه

یین و یانگ را همه‌ی ما به‌خوبی می‌شناسیم. همان دایره‌ی سفید مشکی که تضاد متقابل را نشان می‌دهد.
یین و یانگ دو عنصر متضاد و مکمل یکدیگر هستند که در همه موجودات و در همه اشیاء حضور دارند.
یین نماینده اصل پذیرنده، انعکاسی، منفعل و زنانه است.
یانگ اصل فعال، متحرک، گرم و مردانه.
واضح است که ترکیبی از هردوی این‌ها در همه‌کس وجود دارد.
این بدان معناست که یین و یانگ می‌توانند خود را در اصول فنگ‌شویی رنگ، شکل، نورپردازی و در حالت روحی نیز آشکار سازند.
یین و یانگ در همه‌جا وجود دارند. زیرا هر چیزی که در جهان وجود دارد، بر اساس تعادل است که شکل‌گرفته و اگر تعادل به هم بخورد آن چیز هم از بین می‌رود و هر جا هم که تعادل وجود داشته باشد، یین و یانگ هم در آنجا وجود دارند، این‌یک رابطه‌ی دوطرفه است.

 

 
دومین مبنای فنگ شویی در چیدمان خانه، عناصر پنج‌گانه است. اصولاً چینی‌های باستان اعتقادی به عناصر چهارگانه ندارند و معتقدند که عناصر تشکیل‌دهنده‌ی زمین، آب، خاک، آتش، هوا و فلز هستند. و معتقدند در هر کجایی که تعادل وجود دارد، ترکیبی از این پنج عنصر نیز باید به یک نسبت وجود داشته باشند تا انرژی در آنجا به‌راحتی برقرار شود.


رابطه‌ی فنگ شویی اتاق پذیرایی خانه و جذب انرژی مثبت بی‌نهایت
در مورد مفهوم رابطه تأثیر فنگ شویی در جذب انرژی مثبت می‌توان گفت که چی (Chi) نوعی انرژی است که در محیط اطراف وجود دارد.
این انرژی دو حالت دارد، مثبت و منفی.
اگر چی در حالت مثبت خود باشد، شنگ چی (Sheng Chi) نامیده می‌شود که به دلیل تأثیر بی‌نهایت مثبتش روی افراد، انرژی حیاتی نیز نامیده می‌شود و تأثیر فنگ شویی در چیدمان خانه این است که با جذب و تولید شنگ چی، تمامی حالت‌های خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می‌کند. بنابراین جریان داشتن درست و مناسب چی (Chi) و تبدیل آن به شنگ چی با چیدمان خانه به نحو صحیح  بسیار مهم است.
اما اگر چی در خانه راکد و بی‌حرکت بماند و به دلیل عدم وجود هماهنگی و تعادل در چیدمان خانه نتواند جریان آزادانه‌ای داشته باشد، به ‌قول ‌معروف مانند آب مانده در چاله می‌گندد و به انرژی مخربی تبدیل می‌شود که شاچی (Sha Chi) نام دارد.

 

همان‌قدر که شنگ چی حیاتی و سازنده است، شاچی می‌تواند خطرناک و کشنده باشد و انواع بیماری‌ها را جذب کند.
انباشتگی و بی‌نظمی (مثلاً اتاق نا مرتب و کپه‌های لباس، یا وسایل بی‌مصرف در کیف یا در راهرو و تراس ساختمان) موجب می‌شود چی نتواند آزادانه به حرکت درآید و به شاچی تبدیل شود.
تمامی اجسام نوک‌تیز مانند مثلث‌ها و هرم‌ها تولیدکننده‌ی شاچی هستند و از خود انرژی منفی ساطع می‌کنند.
دقیقاً برعکس، تمامی اجسام گرد و منحنی شکل تولیدکننده‌ی شنگ چی هستند و موجب احساس آرامش و تولید انرژی مثبت شنگ چی می‌شوند.
به همین دلیل است که از گذشته تاکنون تمامی گنبدهای مسجدها را گرد می‌ساختند، تا این مکان مملو از آرامش و انرژی مثبت باشد.
به همین دلیل برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک‌تیز اجتناب شود تا از جذب انرژی منفی و تکثیر آن جلوگیری شود.
همچنین استفاده از اثاثیه‌ای که لبه‌ی ‌گرد دارند بهتر از وسایل نوک‌تیز است تا شنگ چی بتواند به‌راحتی در آن‌ها جریان داشته باشد. زیرا همان‌طور که قبلاً هم گفتیم شنگ چی در خطوط منحنی حرکت می‌کند و شاچی در خطوط تیز و شکسته!

 
این مهم‌ترین تأثیر فنگ شویی در چیدمان خانه و جذب انرژی است که تا جایی که می‌توانیم از وسایل دارای خطوط تیز و شکسته اجتناب کنیم و وسایلی که انعطاف دارند و دارای اشکال منحنی شکل هستند را جایگزین کنیم.


رابطه‌ی فنگ شویی اتاق پذیرایی خانه و جذب ثروت
در میان چینی‌ها بــاوری وجــود دارد که با کمک تکنیک‌های اصول فنگ‌شویی چیدمان خانه می‌توان برای جذب ثروت و پول اقدام و بخت و اقبال اعضای خانواده را دچار تحولی مثبت کرد.
چینی‌هـا علاوه بر آنکــــه از تکنیک‌های اصول فنگ‌شویی در معماری و چیدمان خانه‌شان بهره می‌برند با اجرای این تکنیک‌ها درروند زندگی روزمره و ایجاد هارمونی و هماهنگی در زندگی می‌پردازند و به ‌این‌ترتیب انرژی‌های ثروت را به خود جذب می‌کنند.

 

 
 در همین رابطه بخوانید:

روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

اما چگونه ممکن است تأثیر اصول فنگ‌شویی موجب جذب ثروت شود؟
این موضوع اصلاً یک فرمول پیچیده ندارد و خیلی دور از ذهن نیست. بلکه یک موضوع خیلی ساده است که همه‌ی ما هم می‌دانیم و در طول روز به آن بی‌توجهیم.
به‌عنوان‌مثال یکی از کارهایی که رعایت آن موجب جذب ثروت و عدم رعایت آن موجب از دست رفتن ثروت در فنگ‌شویی است، چکه کردن شیرهای خراب خانه در آشپزخانه و حمام است. چینی‌ها معتقدند چکه کردن آب موجب هدر رفتن آب و بالا رفتن مبلغ قبض آب می‌شود و این مسئله می‌تواند میزان جذب ثروت را تحت تأثیر قرار دهد، به همین سادگی.
یا اگر وسیله برقی خرابی دارید حتماً برای تعمیر آن اقدام کنید. وسایل الکترونیکی خراب و نیمه سوز بخش زیادی از انرژی‌ها را صرف خود می‌کند و تمرکز انرژی‌ها را برای جذب ثروت، شادی و سرمایه از بین می‌برند.

 
پس اگر رادیوی خراب و سشوار نیمه‌سوز دارید برای تعمیر آن‌ها زودتر اقدام کنید و لامپ‌های سوخته، ساعت‌های خراب و باتری‌های استفاده‌شده را دور بریزید تا انرژی‌های ثروت را بهتر و بیشتر جذب کنید.


اصول به کارگیری تأثیر فنگ شویی اتاق پذیرایی خانه
اولین روشی که با تأثیر اصول فنگ‌شویی اتاق پذیرایی خانه می‌تواند انرژی‌های پول‌سازی را در خانه افزایش دهد، قرار دادن نمادهای ثروت در منزل است.
چینی‌ها بر این باورند که اگر یکی از نمادهای ثروت فنگ‌شویی مثل ظرف سکه، مجسمه‌های کوچک طلایی و مجسمه ماهی در فضای خانه قرار بگیرد می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش تفکر خلاقانه و جذب ثروت و سرمایه و رفاه به محیط خانه باشد.
طبق اصول فنگ‌شویی رنگ، در فنگ شویی اتاق پذیرایی خانه رنگ‌آمیزی دیوارهای خانه بارنگ‌های بنفش، قرمز و سبز یشمی اولین قدم برای جذب بیشتر رفاه، ثروت و پول به محیط خانه است.
انتخاب اشیای دکوری، مبلمان، فرش و حتی استفاده از نورپردازی و بلورهایی به رنگ قرمز، بنفش و سبز یشمی می‌تواند به حرکت انرژی‌های رفاهی در خانه کمک ‌کند و این حرکت حتی به افزایش حرکت و جریان گردش پول و امکانات رفاهی در خانه منجر می‌شود. تنها کافی است از این اشیا در گوشه جنوب شرقی اتاق پذیرایی خانه بهره بگیرید.

 

 
 در همین رابطه بخوانید:

کاربردهای جالب آینه در دکوراسیون خانه
در فنگ شویی اتاق پذیرایی خانه آمده است که بهتر است با گرایش به طبیعت انرژی شنگ چی را در خانه افزایش دهیم. اغلب چینی‌ها بر اساس همین باور بر اساس فنگ شویی اتاق پذیرایی خانه در محیط خانه‌شان آب نمایی کوچک قرار می‌دهند. آن‌ها معتقدند آب روان یکی از نمادهای جاودانه جذب ثروت در خانه است و میتواند روند فعالیت‌ها و کارهای اعضای خانواده را به سمت جذب رفاه و آسایش هدایت کند.
علاوه بر آب‌نما، چینی‌ها باور دیگری دارند و آن استفاده از گیاه بامبو در خانه است.
طبق نظریه فنگ شویی اتاق پذیرایی خانه جایی است که باید مجموعه آثار هنری و عتیقه‌های خود را در آن به نمایش بگذارید اما بدانید که آنچه انتخاب می‌کنید نشانه‌هایی در مورد شخصیت شما به مهمانان می‌دهد. وسایل خانه باید طوری در کنار هم قرار گیرد تا انرژی به‌آسانی در اتاق جریان پیدا کند، از انباشتگی و میزهای زیاد پرهیز کنید.

 
اتاق پذیرایی خانه به‌شدت یانگ است پس برای تعدیل این انرژی بهتر است مقداری یین به آن اضافه کنید. تعدادی کوسن، مبلمان راحتی ، گیاهان پربرگ و سبز و شاداب و شاید حتی یک تنگ ماهی طلایی می‌تواند محیطی دل‌نشین پدید آورد.

بر اساس تأثیر فنگ شویی اتاق پذیرایی خانه بهتر است مبل‌ها مقابل دیوار قرار بگیرند و اگر نمی‌شود حداقل موازی با دیوار باشند.از گذاشتن یک صندلی و کاناپه جلوی در یا پنجره خودداری کنید. زیرا این کار باعث می‌شود ساکنان خانه احساس ضعف کنند و حساس و آسیب‌پذیر شوند.
هوای ساکن و نور ضعیف دشمنان بزرگ فنگ شویی اتاق نشیمن هستند، به‌طوری‌که شما باید اتاق خود را تا جایی که امکان دارد ازنور طبیعی و هوای خوب سرشار سازید.
همان‌طور که از ابتدا گفتیم آب‌وهوا از انرژی‌های پایه‌ی فنگ شویی هستند و راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید هر دو را در فنگ شویی اتاق نشیمن بهبود بخشید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما فقط چند پنجره کوچک در اتاق نشیمن خود داشته باشید، می‌توانید برای تولید نور طبیعی بیشتر، اتاق نشیمن خود را  با آینه ها تزئین کنید تا نور طبیعی بیشتری به وجود آورید و انرژی شنگ چی را داخل خانه به‌خصوص داخل اتاق نشیمن افزایش دهید.
برای فنگ شویی رنگ اتاق نشیمن، باید اول موقعیت اتاق نشیمن را در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال اگر اتاق نشیمن شما در قسمت جنوبی خانه واقع است، طبق نقشه‌ی فنگ شویی بهتر است که اتاق نشیمن خود را بارنگ‌های آتش و عناصر فنگ شویی چوب تزئین کنید.  رنگ‌هایی مانندقرمز ،  نارنجی ، زرد، بنفش،  سبز و عمیق قهوه‌ای  شما را به‌سوی ارتقای انرژی خوب فنگ شویی را هدایت می‌کند.
به همین ترتیب استفاده از طرح یا رنگ سیاه یا آبی  برای اتاق نشیمنی که در قسمت جنوب خانه است، توصیه نمی‌شود.  این کار باعث ایجاد انرژی ضعیف فنگ شویی به علت تأثیر عظیم عناصر فنگ شویی می‌شود. رنگ آبی و سیاه‌رنگ عنصر فنگ شویی آب است که انرژی آتش مورد نیاز در منطقه‌ی جنوبی را کاهش می‌دهد.
اصول فنگ شویی اتاق نشیمن می‌گوید که بهتر است هنگام قرار دادن صندلی مورد علاقه‌تان ، پشت آن به جهتی باشد که بیشترین شانس را برای شما به همراه دارد، که در این صورت انرژی مفید را برای ورود به جسم فیزیکی‌تان تحریک می‌کند.
اتاق نشیمنی که رو به جنوب دارد ، مناسب آنانی است که آرزو دارند صبح زود از خواب بیدار شوند و عاشق زندگی سالم هستند و اتاق نشیمنی که رو به غرب است هماهنگ باکسانی است که می‌خواهند تا دیروقت شب، بگویند و بخندند.
نتیجه گیری
ما در این مقاله سعی کردیم به ‌صورت پراکنده تأثیر فنگ شویی بر روی جذب ثروت و جذب انرژی را بررسی کنیم و همچنین کمی از اصول فنگ شویی اتاق نشیمن را برایتان بررسی کردیم.
اما باید بدانید که علم فنگ شویی و به‌کارگیری آن در زندگی در یک یا دو مقاله نمی‌گنجد و در سراسر جهان مؤسساتی به آموزش این علم گسترده پرداخته‌اند.
به همین دلیل اگر شما هم می‌خواهید این علم تأثیرگذار را فراگیرید و با تأثیرات آن در زندگی خود به جذب ثروت و انرژی بپردازید، بهتر است به یکی از این مؤسسات مراجعه کنید و این علم غنی شرق آسیا را به‌طور کامل فراگیرید.

کابینت بازدید : 18 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

در هرجایی که حضور دارید اگر کمی به محیط اطرافتان نگاه کنید احتمالاً می‌توانید کاشی یا سرامیک بینید! احتمالاً کاشی‌ها را روی دیوار و سرامیک‌ها را در کف مشاهده می‌کنید. اما تابه‌حال به تفاوت این دو فکر کرده‌اید؟ کاشی و سرامیک ظاهراً به هم شبیه هستند، تفاوت کاشی و سرامیک در چیست؟ کاربرد کاشی و سرامیک چیست؟ آیا کاربرد یکسانی دارند؟ با استادکار همراه باشید تا جواب این سؤالات را به همراه جزییات بیشتر باهم بررسی کنیم.


نسخه IOS
نسخه اندروید
اپ استور،سیب اپ
گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
تفاوت کاشی و سرامیک
برای اینکه بتوانیم تفاوت کاشی و سرامیک را بفهمیم بهتر است ابتدا تعریفی از هرکدام داشته باشیم.

کاشی : می‌توان گفت کاشی نوعی آجر باضخامت کم است که روکشی لعابی دارد. یک‌طرف کاشی سطح سفالی و استخوان‌بندی کار است و طرف دیگر که لعاب خورده است همان سطح صیقلی و براق کاشی است.

سرامیک : سرامیک در اصل به هر ماده‌ی غیرآلی غیر فلزی گفته می‌شود، این ماده‌ی معدنی به خاطر ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای همچون مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر نفوذ آب و مقاومت در برابر جریان الکتریسیته کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد.سرامیک به دلیل داشتن همین ویژگی‌ها در لعاب کاشی‌ها مورداستفاده قرارگرفته است.پس می‌توان گفت کاشی‌هایی که در لعاب آن‌ها از سرامیک استفاده می‌شود اصطلاحاً سرامیک نامیده می‌شوند (البته تفاوت های دیگری نیز دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم).

تفاوت کاشی و سرامیک تشخیص کاشی از سرامیک
بعضی باستان شناسان اعتقاد دارند نام کاشی از نام شهر کاشان که شهری با قدمت ۵۰۰۰ ساله است گرفته شده است. ایده ی ساخت کاشی در واقع از ساخت آجرها ریشه گرفته است.
تشخیص کاشی از سرامیک
کاشی و سرامیک ازنظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند، اما به دلایل مختلفی مثل روش تهیه متفاوتشان دارای تفاوت‌های ظاهری نیز هستند، یکی از تفاوت‌های کاشی و سرامیک در این است که سرامیک‌ها در دمای بیشتر و دفعات بیشتری پخته می‌شوند و بنابراین گِل آن‌ها به سبب بیشتر پخته شدن پررنگ‌تر است، همچنین سرامیک‌ها ضخامت بیشتری نسبت به کاشی دارند، ولی تنوع طرح و رنگ در کاشی بیشتر از سرامیک است.

کاربرد کاشی و سرامیک مقاومت کاشی و سرامیک
کاشی ها دارای تنوع طرح و رنگ زیادی هستند و از دیرباز جز عناصر زیبایی بناهای تاریخی بوده اند، در مساجد و بناهای تاریخی در اصفهان و شیراز و… نمونه های بسیار زیبای کاشی ها قابل مشاهده است.
کاربرد کاشی و سرامیک
یکی از تفاوت‌های اصلی کاشی و سرامیک مقاومت زیاد سرامیک نسبت به کاشی است، بر همین اساس این دو کاربردهای متفاوتی در ساخت‌وساز بناهای مختلف دارند. کاشی‌ها به خاطر مقاومت کمی که در برابر سرما و گرما دارند انتخاب مناسبی برای محیط‌های بازنیستند، همچنین قدرت جذب آب بالاتری نسبت به سرامیک دارند بنابراین گزینه‌ی بهتری برای پوشش دیوارهای داخلی هستند.کاشی‌ها معمولاً برای دیوارهای آشپزخانه،سرویس بهداشتی و حمام به کار می‌روند.

بیشتر بدانید چسب کاشی بهتر است یا سیمان

سرامیک‌ها دارای مقاومت و استحکام بیشتری هستند، ازاین‌رو گزینه‌ای مناسب برای دیوار و کف ساختمان می‌باشند،البته بیشتر در کف ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرند. جذب آب سرامیک بسیار کم است و می‌توان از آن در بعضی محیط‌های خارج خانه و یا نمای ساختمان استفاده کرد اما بهترین متریالی که می‌توان در فضاهای بیرونی ساختمان استفاده کرد، نوعی سرامیک موسوم به پرسلان است که دارای جذب آب صفر و مقاومت بسیار بالاست.

راهکارهای کاربردی برای نظافت کاشی
کاشی بهتر است یا سرامیک ؟ استفاده کاشی در پشت هود و آشپزخانه
سرامیک در اصل نوعی کاشی است که در لعاب آن از ماده ای به نام سرامیک استفاده شده است، این ماده دارای مقاومت حرارتی و الکتریسیته ی بالاییست و در صنایع مختلفی مثل اتومبیل سازی و یا بدنه ی سفینه های فضایی استفاده می شود.
مقاومت کاشی و سرامیک
همان‌طور که گفتیم یکی از تفاوت‌های اصلی کاشی و سرامیک مقاومت زیاد سرامیک نسبت به کاشی است، این مساله هم مربوط به مواد موجود در لعاب سرامیک‌هاست که موجب استحکام و مقاومت بیشتر آن می‌شوند، و هم به نحوه‌ی ساخت آجر اولیه‌ی سرامیک برمی‌گردد. گِل سرامیک در دمای بالاتری پخته می‌شود، همچنین در دفعات بیشتری پخته می‌شود، و به همین دلیل دارای مقاومت و استحکام بسیار بیشتری نسبت به کاشی است.اما کاشی با توجه به کاربردی که دارد دارای ظرافت بیشتر و مقاومت کمتری است.


در سرامیک هایی که قرار است در کف ساختمان استفاده شوند معمولا از نوعی لعاب به نام لعاب خام استفاده می‌شود که مقاومت شیمیایی سرامیک را بسیار بالا می‌برد.
کاشی بهتر است یا سرامیک؟
این سوالیست که ممکن است تا قبل از خواندن این مطلب برای شما هم پیش‌آمده باشد، اما در حقیقت با توجه ب توضیحاتی که دادیم دسته‌بندی بهتر یا بدتری برای استفاده از کاشی و سرامیک وجود ندارد، بلکه این نیاز شما و کاربرد تخصصی هرکدام از این دو متریال است که تعیین می‌کند کدام را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید آموزش کامل نحوه کاشی کاری با چسب کاشی

برای مثال برای کف ساختمان قطعاً کاشی نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد چون به‌هیچ‌وجه مقاومت لازم برای این استفاده را ندارد و در صورت تمایل باید از سرامیک استفاده شود که هم ظاهر زیبا و هم مقاومت کافی را داراست، باوجود مقاومت زیاد سرامیک‌ها و داشتن ویژگی‌های بهینه نسبت به کاشی‌های معمولی، کاشی‌ها هرگز از دور خارج نشدند و همچنان به خاطر ظرافت و تنوع طرح و زیبایی در قسمت‌های مختلف ساختمان روی دیوارهای آشپزخانه،سرویس بهداشتی،حمام یا راهروها به کار می‌روند.

طرح های جدید کاشی حمام ۲۰۱۹
کاشی‌ها و سرامیک‌ها دارای درجه بندی های مشخصی هستند و کیفیت‌های متفاوتی دارند، لازم است برای انتخاب درست درجه‌ی مناسب دقیقا بودجه و کاربرد کاشی یا سرامیک مورد نظرتان را بدانید.استفاده از مشاوره‌ی یک متخصص در این زمینه بهترین راه است.
سخن پایانی
در این مطلب سعی کردیم شما را با تفاوت کاشی و سرامیک آشنا کنیم اما کاشی ها و سرامیک ها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع موادی که در لعاب آن ها به کار می رود دسته بندی می شوند و هرکدام کاربرد ویژه ای دارند، اگر قصد دارید که در بخش هایی از ساختمان مورد نظرتان از کاشی یا سرامیک استفاده کنید می توانید از مشاوره ی رایگان متخصصان استادکار بهره بگیرید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.در بخش خدمات نصب نیز متخصصان استادکار آماده ی ارائه ی خدمات با بهترین کیفیت و قیمت به شما عزیزان هستند.

کابینت بازدید : 16 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

تمیز کردن مبل مخمل شاید به مراتب نسبت به تمیز کردن انواع پارچه مبلی دیگر سخت به نظر برسد اما غیر ممکن نیست. پارچه مبلی مخمل بافت ظریف و نرمی دارد از این رو باید در تمیز کردن آن وسواس زیادی به خرج دهید و حتما برای لکه‌گیری مبل مخمل از روش‌های مخصوص کمک بگیرید. اگر برای تمیز کردن مبل مخمل به دنبال روش مناسب و مطمئنی هستید، جای درستی قرار دارید. قرار است در این مقاله از استادکار به روش‌های تمیز کردن مبل مخمل و لکه‌گیری آن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دقت در تمیز کردن مبل مخمل، اصل اول است!
اگر از انواع کاور و یا روکش مبل برای پوشاندن مبلمان خود استفاده نمی‌کنسد باید به فکر راه‌ حل مناسبی برای تمیز کردن مبل باشید. معمولا برای افرادی که مبل مخمل در خانه دارند این سوال پیش می‌آید که چطور مبل مخمل را تمیز کنیم بدون اینکه بافت رویه مبل آسیب ببیند؟

به همین خاطر ما تاکید می‌کنیم که هنگام لکه‌گیری مبل مخمل باید دقت بسیاری داشته باشید تا بافت پارچه خراب نشود و یا به قول معروف از شکل و قیافه نیفتد. در ادامه مطلب سعی می‌کنیم روش‌ تمیز کردن مبل مخمل و نکات مربوط به آن را به شما پیشنهاد دهیم تا دیگر دغدغه تمیز کردن مبل را نداشته باشید.

تمیز کردن مبل مخمل با آب لیمو و جوش‌شیرین
اگر لکه چای، قهوه یا هر مایع دیگری روی مبل مخمل ریخته باشد به آسانی نمی‌توانید آن را پاک کنید. یکی از روش‌های خانگی برای لکه‌گیری مبل مخمل استفاده از مخلوط آب لیمو و جوش‌شیرین است. برای درست کردن این ماده پاک کننده کافی است مقداری آب لیمو را با آب ترکیب کنید چون آب لیمو خاصیت اسیدی بالایی دارد و ممکن است استفاده از آن به تنهایی، به بافت پارچه آسیب برساند.

۲ قاشق‌ غذاخوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب لیمو و آب ترکیب کنید و از آن برای لکه‌گیری مبل مخمل استفاده کنید. برای ایجاد کف بیشتر می‌توانید مقدار آب لیمو را بیشتر کنید. سپس یک پارچه‌ی نرم و بدون پرز را آغشته به محلول کنید؛ طوری که فقط کمی از پارچه با محلول موردنظر خیس شود.

سپس به آرامی به صورت ضربه‌ای روی لکه‌های مبل بزنید. توجه کنید که پارچه را با فشار روی مبل نکشید چرا که ممکن است به بافت پارچه آسیب برساند و پرزهای پارچه مخمل را از بین ببرد.

حال کف اضافی روی مبل را با پارچه‌ی دیگری به آرامی بردارید و اجازه دهید تا به مدت ۲ الی ۵ ساعت مبل خشک شود و یا از سشوار برای خشک کردن سریع‌تر آن استفاده کنید.

اگر باز هم بعد از خشک شدن مبل، لکه‌ها را مشاهده کردید می‌توانید دوباره این کار را انجام دهید.

بیشتر بدانید ترفند کاربردی برای تمیز کردن مبل با جوش شیرین

بعد از هر بار تمیز کردن مبل مخمل، یک برس نرم روی پارچه آن بکشید تا خواب مبل به حالت اول برگردد.
بعد از هر بار تمیز کردن مبل مخمل، یک برس نرم روی پارچه آن بکشید تا خواب مبل به حالت اول برگردد.
تمیز کردن مبل مخمل با آب و صابون
آب و صابون همیشه یک گزینه عالی برای شستشو و لکه‌گیری انواع پارچه مبلی است. برای درست کردن این محلول کافی است آب و صابون را در یک سطل مخلوط کنید تا کاملا کف‌آلود شود. سپس با یک پارچه تمام سطح مبل مخمل را تمیز کنید. این کار کمک می‌کند تا پارچه مخمل مبل شما همیشه بدرخشد. علاوه بر این، تمیز کردن مبل مخمل با شامپو فرش نیز یک راه‌ حل جایگزین برای استفاده از صابون است.

تمیز کردن مبل با سرکه سفید و نکاتی که قبل از آن باید بدانید
البته توجه داشته باشید با وجود اینکه آب ماده بدون ضرری است اما روی برخی از پارچه‌ها لکه باقی می‌گذارد و ظاهر آن را ناخوشایند می‌کند پس از قبل روی بخش کوچکی از پارچه مبلی خود این روش‌ها را امتحان و بررسی کنید.

بیشتر بدانید آموزش روش‌ های تمیز کردن لوستر کریستالی

به جای صابون می‌توانید از پودر صابون که برای ماشین‌لباسشویی کاربرد دارد، نیز برای تمیز کردن مبل مخمل استفاده کنید البته پودر صابون باید به خوبی در آب حل شود تا دانه‌های سفید پودر روی پارچه باقی نماند.
به جای صابون می‌توانید از پودر صابون که برای ماشین‌لباسشویی کاربرد دارد، نیز برای تمیز کردن مبل مخمل استفاده کنید البته پودر صابون باید به خوبی در آب حل شود تا دانه‌های سفید پودر روی پارچه باقی نماند.
تمیز کردن مبل مخمل با سرکه سفید
سرکه سفید جزو پاک کننده‌های قوی خانگی است که برای از بین بردن لکه روغن یا جوهر راه‌حل خوبی است. برای پاک کردن لکه خودکار از روی مبل مخمل نیز می‌توانید از محلول سرکه سفید و الکل استفاده کنید و برای پاک کردن لکه روغن از روی مبل مخمل می‌‌توانید سرکه سفید را با کمی گلیسیرین ترکیب کنید و با استفاده از یک پارچه نرم و بدون پرز لکه‌ها را تمیز کنید. همیچنین پیشنهاد میکنم تمیز کردن مبل با سرکه سفید را بخوانید.

 

برای پاک کردن لکه خودکار از روی مبل مخمل می‌توانید از محلول سرکه سفید و الکل استفاده کنید.
برای پاک کردن لکه خودکار از روی مبل مخمل می‌توانید از محلول سرکه سفید و الکل استفاده کنید.
نکات تمیز کردن پارچه مبلی مخمل
یکی از مهم‌ترین نکات در مورد تمیز کردن مبل، گردگیری مبل قبل از تمیزکاری است. در نتیجه قبل از شستشو مبل یا تمیز کردن پارچه رویی آن حتما یک بار با جارو برقی سطح مبل را گردگیری کنید تا اثری از گرد و غبار روی آن باقی نماند.
اگر قصد دارید برای لکه‌های ماندگار از پاک‌کننده‌های قوی استفاده کنید، حتما از قبل مقدار کمی از ماده را روی پارچه مبلی خود امتحان و بررسی کنید تا مطمئن شوید پارچه مبل نسبت به آن ماده حساس نیست.
بعد از تمیز کردن و یا شستشو مبل حتما آن را خشک کنید، سپس از آن استفاده کنید. چون اگر سطح مبل نم‌دار باشد امکان جذب میکروب و آلودگی بالا می‌رود و این مشکل سلامت شما و افراد خانواده را به خطر می‌اندازد و از طرفی پس از مدتی مبل بوی نامطبوعی به خود می‌گیرد.
برخی از پارچه‌های مبل مخمل از جنس کتان یا پلی استر هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد اما اگر پارچه مخمل مبل شما ابریشم یا ریون است باید کاملا مراقب باشید چون این نوع پارچه بسیار حساس است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر پارچه مبل برچسب راهنمای شستشو دارد حتما قبل از تمیزکاری آن را مطالعه کنید.
نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم روش‌های مختلف تمیز کردن مبل مخمل را به شما آموزش دهیم تا دغدغه تمیز کردن یا شستشو مبل را نداشته باشید اما اگر هیچ کدام از این روش‌ها موثر نبود و لکه‌های ماندگار و زیادی روی مبل وجود دارد بهترین راه احتمالا تعویض پارچه مبلی است

کابینت بازدید : 15 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


در این مطلب می‌خوانید:    
انواع ترکیب رنگ برای دیوار
آبی روشن
خاکستری تیره
سبز تیره
رنگ خاکی گرم
طوسی کلاسیک
سرمه‌ای یا آبی تیره
طوسی تیره
صورتی سرد
نارنجی تند
رنگ دیوار پذیرایی استخوانی
 زمان مطالعه: 4 دقیقه
ترکیب رنگ برای دیوار و انتخاب رنگی که به فضای خانه شما بیاید، یکی از چالش‌های مهم طراحان داخلی است. هماهنگ کردن رنگ‌ها نیاز به درک و شناخت از رنگ‌ها و اصولی دارد که در نگاه اول یک محیط را به محفلی آرامش‌بخش و راحت تبدیل کند. اما طراحان داخلی با سلیقه بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک را چه رنگی می‌دانند و انواع رنگ دیوار مناسب از نظر آنان چیست؟ در ادامه با 10 ترکیب رنگ برای دیوار از جمله رنگ دیوار پذیرایی استخوانی که یکی از رنگ‌های محبوب است آشنا خواهیم شد، پس با استادکار همراه باشید.

انواع ترکیب رنگ برای دیوار
اگر قصد رنگ کردن اتاق خود را دارید، خوب است که نگاهی به ترکیب رنگ‌های زیر بیندازید و سپس با توجه به ابعاد و روحیات خود نسبت به انتخاب آن اقدام کنید.

آبی روشن
رنگ آبی روشن رنگی صلح آمیز و آرامبخش است که در دیوارهایی با ابعاد بالا می‌تواند بسیار آرام‌کننده عمل کند. سو کیم می‌گوید: رنگ‌های طیف آبی، موجب افزایش بهره‌وری و کمک به تمرکز افراد می‌شود. این رنگ نشانه آرامش است و ترکیب رنگی ایده‌الی برای اتاق‌های دنج و خلوت و یا مخصوص مطالعه است. سایه کمرنگی از رنگ آبی نیز به خوبی تمام این ویژگی‌ها را اعمال می‌کند و یک رنگ دیواری ایده‌آل برای آشپزخانه در کنار کابینت سفید و اکسسوری‌های براق و پرداخت شده است.

بیشتر بدانید آشنایی با طراحی دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی

آبی روشن یک ترکیب رنگ برای دیوار اتاقی است که در آن به تمرکز و بهره‌وری نیاز دارید.
آبی روشن یک ترکیب رنگ برای دیوار اتاقی است که در آن به تمرکز و بهره‌وری نیاز دارید.
خاکستری تیره
برای رسیدن به ظرافت در طراحی از رنگ‌ دیوار خاکستری تیره استفاده کنید. بنجامین مور طراح رنگ می‌گوید: من این طیف از خاکستری را دوست دارم. رگه‌هایی از آبی در آن وجود دارد و باعث می‌شود حس پیچیدگی در اتاق به شما دست دهد. از این رنگ در گوشه‌های دنج مانند پشت کتابخانه و تورفتگی‌ها استفاده کنید.

خاکستری تیره رنگ مناسبی برای گوشه‌های دنج مانند پشت کتابخانه و تورفتگی‌ها است.
خاکستری تیره رنگ مناسبی برای گوشه‌های دنج مانند پشت کتابخانه و تورفتگی‌ها است.
سبز تیره
دیوارهای سبز تیره می‌توانند دیوار‌های محبوب افرادی شوند که به دنبال اتاقی برای تقویت شخصیت خود هستند. جف اندروز، طراح داخلی در مورد این رنگ می‌گوید: من عاشق این رنگ سبز شاد هستم. سبز تیره رنگی جذاب است که می‌تواند به هر اتاقی حسی از نشاط و شادابی طبیعت را دهد. اکنون زمان امتحان کردن این رنگ روی دیوار اتاق‌هایتان رسیده است.

ترکیب رنگ برای دیوار سبز تیره حس نشاط و شادابی به شما می‌دهد.
ترکیب رنگ برای دیوار سبز تیره حس نشاط و شادابی به شما می‌دهد.
رنگ خاکی گرم
سایه‌های خاکستری گرم و خاکی در رنگ خنثایی که نام علمی آن Tony Taupe است می‌تواند انتخابی لوکس و لاکچری برای اتاق شما باشد. دیوارهایتان را با این رنگ بی‌نظیر بپوشانید تا در اتاقتان احساس دنجی و آرامش کنید. جان سیالون طراح می‌گوید: این رنگ با یک پرداخت ابریشمی با تناژ خاکستری می‌تواند برای یک کتابخانه عالی باشد. همچنین این رنگ برای اتاق مختص رسانه و امور آن که می‌خواهید رنگ های خنثی را در آن اعمال کنید فوق العاده است.

بیشتر بدانید نحوه محاسبه دقیق متراژ رنگ آمیزی ساختمان

احساس دنج بودن و آرامش چیزی است که از ترکیب رنگ خاکی گرم برای دیوارهایتان خواهید داشت.
احساس دنج بودن و آرامش چیزی است که از ترکیب رنگ خاکی گرم برای دیوارهایتان خواهید داشت.
طوسی کلاسیک
طوسی در حال تبدیل شدن به یک رنگ خنثی و نهایی در بیشتر انتخاب‌هاست. طوسی کلاسیک، ترکیب رنگی برای دیوار خنثی و مدرنی است که احساس مطبوع و خنکی در انسان ایجاد می‌کند، اما در عین حال به محیط گرما می‌بخشد و در کنار رنگ سفید جذاب است.

آموزش گام به گام نقاشی ساختمان با غلطک

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار
نقاشی ساختمان
رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
رنگ آمیزی و نقاشی سقف
پتینه کاری دیوار
اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
ماری هیکی، طراح داخلی می‌گوید: هنگامی که نام طوسی را می‌شنوید حسی خیال انگیز به سراغ شما می‌آید، طوسی کلاسیک و ساده رنگی شگفت انگیز است که نور بیشتری نسبت به دیگر رنگ‌های طیف خاکستری دارد، به خصوص هنگامی که با اکسسوری‌های سفید جفت شود و بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک مدرن محسوب می‌شود. حتی در روزهای ابری نیز این رنگ خانه‌ شما را تاریک نمی کند و رنگی است که با بسیاری از رنگ های دیگر هماهنگی دارد. این رنگ با اکسسوری‌های آبی و سبزآبی نیز بسیار جذاب است.

ترکیب رنگ طوسی کلاسیک در کنار سفید می‌تواند برای خانه‌‌های کوچک انتخاب ایده‌الی باشد.
ترکیب رنگ طوسی کلاسیک در کنار سفید می‌تواند برای خانه‌‌های کوچک انتخاب ایده‌الی باشد.
سرمه‌ای یا آبی تیره
انتخاب شروین ویلیامز، طراح داخلی دکوراسیون رنگ آبی تیره یا سرمه‌ای را رنگ موردنظر خود برای دیوار می‌داند که انتخاب جسورانه‌ای است. اگر می‌خواهید دیوار اتاق ناهارخوری خود را رنگ کنید، این رنگ می‌تواند برای شما الهام بخش باشد.

رنگ آبی دریایی که به طیف سرمه‌ای می‌خورد، رنگ آبی بیکران دریا را برای شما تداعی کرده و با اکسسوری‌های طلایی انتخاب جذابی به نظر می‌رسد. در چنین طیفی می‌توانید از رنگ‌های خنثی مانند سفید و خاکستری و بژ و … استفاده کنید. اضافه کردن این رنگ‌ها و وسایل چوبی و میز غذاخوری رنگ چوب با بافت‌های  طبیعی می‌توانند برای گرم‌تر کردن محیط در کنار سرمه‌ای مناسب باشند.

بیشتر بدانید دیوار دو رنگ: چند پیشنهاد ایده عالی برای داشتن دیوار دو رنگ

ترکیب رنگ سرمه ای با اکسسوری های طلایی انتخاب جذابی است.
ترکیب رنگ سرمه ای با اکسسوری های طلایی انتخاب جذابی است.
طوسی تیره
ترکیب رنگ طوسی تیره در کنار اکسسوری‌های سبز رنگ می‌تواند فضایی دلپذیر و آرامش‌بخش ایجاد کند و در اتاق نشمین و حتی اتاق خواب فضایی راحت برای استراحت شما پدید آورد. سارا هیلری طراح داخلی می‌گوید: لوازم جانبی گرم و خاکی می‌تواند به این رنگ طوسی تیره جان دهد. پس آن را با رنگ‌های عمیق و گرم مانند پرتقالی و کرم همراه کنید تا چشمنوازتر شود.

دیوارهای طوسی تیره در کنار لوازم سبز رنگ ظاهر طبیعی‌تر و زمینی‌تری می‌گیرند.
دیوارهای طوسی تیره در کنار لوازم سبز رنگ ظاهر طبیعی‌تر و زمینی‌تری می‌گیرند.
صورتی سرد
این رنگ برای بیشتر دیوارها رنگی خنثی محسوب می‌شود و هر چه کمرنگ‌تر باشد، بهتر می‌تواند با دیگر اکسسوری‌ها هماهنگ شود. این صورتی خنک و خنثی است و می‌توانید آن را با قرمز نیز همراه کنید تا به محیط خود گرما دهید.

برای اینکه به اتاق با دیوارهایی به رنگ صورتی سرد گرما ببخشید، از لوازمی به رنگ قرمز، سرخابی، آبی و طلایی بهره بگیرید.
برای اینکه به اتاق با دیوارهایی به رنگ صورتی سرد گرما ببخشید، از لوازمی به رنگ قرمز، سرخابی، آبی و طلایی بهره بگیرید.
نارنجی تند
نارنجی تند یا پرتقالی یکی از رنگ‌هایی است که نباید از آن ترسید و باید آن را با جسارت در محیط خود به کار بگیرید تا جنب و جوش و تحرک بیشتری به ترکیب رنگ دیوارهای خود دهید. استفاده از این رنگ در هال می‌تواند فضایی گرم و صمیمی ایجاد کند. این رنگ با سایه‌ای از رنگ‌های خنثی یا سرد مانند سفید، خاکستری و ترکیبی از این دو رنگ می‌تواند ترکیبی ایده‌ال باشد. اگر حس می‌کنید این رنگ به عنوان ترکیب رنگ برای دیوار می‌تواند چشم شما را اذیت کند بهتر است از آن برای مبلمان و کوسن یا پرده‌ها استفاده کنید.

بیشتر بدانید چند ایده جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه به رنگ سفید

اگر می‌خواهید تحرک بیشتری به فضای اتاق خود بدهید، یکی از دیوارهایتان را نارنجی تند رنگ بزنید.
اگر می‌خواهید تحرک بیشتری به فضای اتاق خود بدهید، یکی از دیوارهایتان را نارنجی تند رنگ بزنید.
رنگ دیوار پذیرایی استخوانی
شاید طراحان داخلی ایران بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک را رنگ دیوار پذیرایی استخوانی بدانند که در عین نوربخشی به دیوارها می‌تواند فضا را بزرگتر کند و در کنار مبلمان بژ و فیلی با کوسن‌های رنگ گرم ترکیب رنگی بسیار شیک و جذابی خلق کند. به طور کلی رنگ‌های طیف کرم و استخوانی برای محیط‌های کوچک عالی عمل می‌کنند و می‌توان رنگ دیوارها را به آن اختصاص داد.

آموزش کامل رنگ آمیزی دیوار به شکل راه راه
شاید طراحان داخلی ایران بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک را رنگ دیوار پذیرایی استخوانی بدانند.
شاید طراحان داخلی ایران بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک را رنگ دیوار پذیرایی استخوانی بدانند.
جمع بندی
در این مقاله با انواغ ترکیب رنگ برای دیوار آشنا شدیم و دیدیم که یکی از بهترین رنگ‌ها برای دیوار خانه‌های کوچک رنگ دیوار پذیرایی استخوانی است. رنگ‌ دیوار را با توجه به میزان نورگیری و ابعاد خانه خود انتخاب کنید. شما کدامیک از رنگ‌های بالا را می‌پسندید؟

کابینت بازدید : 16 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با ۶ ایده ساده و کم هزینهمژده عاشوری


دریافت خدمات
در این مطلب می‌خوانید:    
تغییر دکوراسیون اتاق خواب
ارزش منزل خود را بیشتر کنید
اصل سادگی را رعایت کنید
سایز اتاق خوابتان را افزایش دهید
سبک نورپردازی را تغییر دهید
به فکر آینده‌تان هم باشید
برای تغییر دکوراسیون اتاق خوابتان برنامه‌ریزی کنید
 زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا می‌دانید که هر فرد به طور متوسط تقریباً یک سوم زندگی خود را در اتاق خواب خود می‌گذراند؟ این موضوع نشان‌دهنده میزان اهمیت و کاربرد اتاق خواب در زندگی هر یک از ماست و نشان می‌دهد که تغییر دکوراسیون اتاق خواب تا چه میزانی می‌تواند روی احساس خوب و تجربه حسی بهتر در زندگی بر ما تأثیر بگذارد. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با هم با شیوه تغییر دکوراسیون اتاق خواب با وسایل ساده آشنا شویم و نکات جذابی در این مورد یاد بگیریم، با ما همراه باشید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب
اتاق خواب منزل شما به عنوان یکی از مهم‌‌ترین مکان‌هایی است که بیشتر از هر جای دیگری در خانه زمانتان را در آن سپری می‌کنید، اما ممکن است فکر کنید برای بازسازی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب باید بسیار هزینه کنید و از طرفی به تغییرات عمده‌ای نیاز داشته باشید. در ادامه می‌توانید با چند راهکار ساده برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب آشنا شوید.

اتاق خواب منزل شما به عنوان یکی از مهم‌‌ترین مکان‌هایی است که بیشتر از هر جای دیگری در خانه زمانتان را در آن سپری می‌کنید
اتاق خواب منزل شما به عنوان یکی از مهم‌‌ترین مکان‌هایی است که بیشتر از هر جای دیگری در خانه زمانتان را در آن سپری می‌کنید
ارزش منزل خود را بیشتر کنید
تغییر دکوراسیون اتاق خواب نه تنها ظاهر خانه شما را تغییر می‌دهد بلکه تا میزانی در حدود ۴۰ تا ۸۰ درصد ارزش خانه را بیشتر می‌کند. تغییر در تعداد کمدها و رنگ کردن آن‌ها یا یک تغییر دکوراسیون در حمام اتاق خوابتان و کاغذ دیواری و انجام این‌گونه تغییرات نیز می‌تواند تفاوت اساسی در ظاهر خانه‌تان ایجاد کند. گاهی اوقات تغییر دادن فضای کلی اتاق می‌تواند بیشتر از تعویض تختخواب، لوستر و پرده‌ها دکوراسیون اتاق خوابتان را تغییر دهید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب تا میزان زیادی ارزش خانه را بیشتر می‌کند.
تغییر دکوراسیون اتاق خواب تا میزان زیادی ارزش خانه را بیشتر می‌کند.
اصل سادگی را رعایت کنید
گاهی اوقات لازم نیست برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب حتماً همه قسمت‌ها را نوسازی کنید و تنها با صرف هزینه‌های اندک و بدون اختصاص دادن بودجه اضافی به ساخت و ساز و بازسازی اتاق، یک مکان فوق‌العاده زیبا و دوست داشتنی داشته باشید. متداول‌ترین کارهایی که می‌توانید برای ایجاد این تغییرات در اتاق خواب انجام دهید عبارت‌اند از:

رنگ‌ کردن دیوارها و یا نصب کاغذ دیواری
خرید فرش جدید برای اتاق خواب
عوض کردن پرده‌ها
تغییر در نحوه قرار دادن تختخواب‌ها و یا خرید ست تختخواب جدید
عوض کردن روتختی
اضافه کردن یک تابلوی زیبا برای دیوار
همه این گزینه‌ها را می‌توان با صرف هزینه محدودی انجام داد و احساسی متفاوت را در این قسمت از خانه تجربه کرد.

با عوض کردن روتختی نیز می‌توانید تغییر زیادی در اتاق خوابتان ایجاد کنید.
با عوض کردن روتختی نیز می‌توانید تغییر زیادی در اتاق خوابتان ایجاد کنید.
سایز اتاق خوابتان را افزایش دهید
اگر می‌خواهید فضای اتاق خوابتان را بزرگ‌تر کنید، برای این کار گزینه‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد که در هر صورت به نوع خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و بودجه‌ای که برای این کار در نظر دارید بر می‌گردد؛ اما متداول‌ترین روش‌های افزایش فضای اتاق خواب عبارت‌اند از:

برداشتن دیوارهای اضافی داخل اتاق
خلوت کردن اتاق و افزایش فضای خالی موجود در آن
بزرگ کردن اتاق با پیوستن فضای بیرون از اتاق به اتاق خواب
برای بزرگ کردن متراژ اتاق خواب باید به نکات متعددی توجه داشته باشید. برای مثال اگر امکانش وجود داشته باشد می‌توانید مقداری از فضای سالن را به اتاق اضافه کنید و یا در صورت امکان دیوار طرف حیاط یا تراس خود را خراب کنید و از این فضا برای بزرگ‌ کردن اتاق استفاده کنید و یا می‌توانید با برداشتن دیوارها دو اتاق را تبدیل به یک اتاق کنید.

هر آنچه که قبل از بازسازی و تعمیرات ساختمان باید بدانید
برای بزرگ کردن اتاق می‌توانید با برداشتن دیوارها دو اتاق را تبدیل به یک اتاق کنید.
برای بزرگ کردن اتاق می‌توانید با برداشتن دیوارها دو اتاق را تبدیل به یک اتاق کنید.
اگر برای بازسازی اتاق خود به افرادی متخصص نیاز داشتید، حتماً از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید.


بازسازی خانه و ساختمان
بازسازی خانه و ساختمان
بازسازی و تعمیرات ساختمان
مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
سبک نورپردازی را تغییر دهید
نورپردازی و نوع انتخاب لوستر و چراغ‌های اتاق خواب نیز می‌تواند روی دکوراسیون شما تاثیر زیادی بگذارد. انتخاب لوسترها و چراغ‌های خلاقانه تاثیر زیادی بر زیبایی اتاق خوابتان دارد و با صرف هزینه‌هایی پایین می‌تواند سبک اتاق خوابتان را تغییر دهد.

نورپردازی و نوع انتخاب لوستر و چراغ‌های اتاق خواب نیز می‌تواند روی دکوراسیون شما تاثیر زیادی بگذارد
نورپردازی و نوع انتخاب لوستر و چراغ‌های اتاق خواب نیز می‌تواند روی دکوراسیون شما تاثیر زیادی بگذارد
به فکر آینده‌تان هم باشید
اگر قرار است که باقی عمرتان را نیز در این خانه‌ای که هستید، زندگی کنید باید به فکر آینده نیز باشید. برای مثال اگر اتاق خواب اصلی شما در طبقه دوم خانه قرار دارد، ممکن است با بالا رفتن سن برایتان سخت باشد که هر روز پله‌ها را تا رسیدن به اتاق طی کنید. پس بهتر است که طوری برنامه‌ریزی کنید که یک اتاق راحت در مکانی مناسب به عنوان اتاق خوابتان باشد و یا قسمتی از خانه را بازسازی کنید و از آنجا برای ساخت اتاق خواب در نظر داشته باشید.

اگر قرار است که باقی عمرتان را نیز در این خانه‌ای که هستید، زندگی کنید باید به فکر آینده نیز باشید و آن را متناسب با شرایطتان بازسازی کنید.
اگر قرار است که باقی عمرتان را نیز در این خانه‌ای که هستید، زندگی کنید باید به فکر آینده نیز باشید و آن را متناسب با شرایطتان بازسازی کنید.
برای تغییر دکوراسیون اتاق خوابتان برنامه‌ریزی کنید
بهتر است اگر قصد ایجاد تغییرات یا بازسازی اتاق خوابتان را دارید، حتماً از چند ماه قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید. برای این کار در نظر بگیرید که قرار است کدام قسمت‌ها را بازسازی کنید. چه تغییراتی در اتاق ایجاد کنید. سبک دکوراسیون اتاق خوابتان را انتخاب کنید و همه لوازمی که قصد دارید در اتاق قرار دهید را در نظر داشته باشید و برنامه‌ریزی کنید که چه میزان بودجه‌ای برای این کار لازم دارید. این کار موجب می‌شود تا زمان لازم برای انجام پروژه را داشته باشید و بدون نگرانی بتوانید همه کارهای مربوط به تغییر دکوراسیون اتاق خواب را انجام دهید.

کلام آخر

ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل شما می‌تواند تأثیر زیادی بر میزان راحتی و احساس خوشحالی شما داشته باشند. گاهی اوقات تغییرات ساده و کم هزینه نیز می‌توانند به اندازه یک تغییر دکوراسیون بزرگ ظاهر خانه‌تان را زیباتر کند و حسی سرشار از آرامش را به شما القا کند. اگر برای بازسازی خانه و ایجاد تغییری اساسی به افرادی متخصص نیاز داشتید، حتماً از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید.

کابینت بازدید : 19 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

چوب پلاست چیست؟
چوب پلاست از ترکیب آرد چوب و پلاستیک‌های بازیافتی پلی‌اتیلن با چگالی بالا مانند بطری‌های پلاستیکی مواد شویند، رنگ، فوم، خاک اره، مواد پلیمری مانند پلی‌اتیلن، پروپلین و یا پی‌وی‌سی، مواد آنتی یووی، کوپلینگ و … تولید می‌شود. چوب پلاست در بین معماران به عنوان یک محصول سبز شناخته می شود که در معماری، طراحی صنعتی، شهرسازی، هنر و ... کاربرد پیدا کرده است.

تولید چوب پلاست
در بخشی چوبی این محصول از مواد اولیه ای مانند پوسته بادام زمینی، الیاف تفاله، کاه و بامبو استفاده می شود، و همچنین در بخش پلاستیکی این محصول از پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پروپیلن ها استفاده می گردد. این مواد بعد از اینکه در دستگاه با یکدیگر ترکیب می شوند یک خمیر قوام گرفته ای را تحویل می دهند که به آنها کامپوزیت می گویند. بعد از آن خمیر شکل گرفته را درون قالب های متنوعی رند و پس از تغییراتی که در آن می دهند چوب پلاستیک یا چوب پلاست  تولید می شود.

طرح های متداول چوب پلاست
طرح چوب :سقف کاذب، مبلمان باغی، نما، دکور سازی، فلاورباکس و شامل موارد دیگری هم می باشد. اما به عنوان کفپوش از آن استفاده نکنید، چرا که بعد از مدتی به دلیل اینکه پاخور آنها زیاد بوده است فرسوده می شوند و طرح چوب آنها از بین می رود.

 برس خورده :این طرح بیشتر شبیه چوب می باشد و به همین دلیل بیشترین استفاده ای که از آنها می شود برای دکور سازی چوب، سقف کاذب، ساخت گلدان و نما است. از آنجایی که سطح این مدل برس خورده می باشد برای کفپوش از آن بسیار استفاده می کنند. –

 
صیقلی :دارای  ظاهر بسیار براق می باشد و به همین دلیل هرگونه خط و خشی که بر روی آنها بیفتد سریعا نمایان می شود. در آلاچیق ها، گلدان ها، نیمکت ها، پرگولا، نما و سقف کاذب از آن استفاده می شود. استفاده از این طرح به دلیل حساس بودن آن برای کفپوش به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
 سمباده زده شده : از سمباده استفاده می شود و سطح براق آن از بین می رود و به خوبی می توانید براده های چوب را مشاهده کنید. این طرح شباهت بسیاری به چوب دارد و به همین علت است که در سقف کاذب، دکور سازی های چوبی و مبلمان آلاچیق استفاده می شود.
ویژگی‌های چوب پلاست
مقاومت در برابر آب، آتش، حشرات و قارچ، شرایط نامطلوب جوی

نصب، نگهداری و شست و شوی آسان

فاقد مواد سمی

قیمت مناسب نسبت به ترمووود

سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت

عایق حرارتی و صوت
چوب پلاست استخر
کاربرد های چوب پلاست
از کاربردهای چوب پلاستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فضای داخل ساختمان شامل پارتیشن بندی و دکوراسیون، انواع سازه های پیش ساخته، محوطه سازی استخر، سقف کاذب و نما، درب و پنجره و اسکلت ساختمان، کف پوش، حصار سازی، دیوارپوش، اسکله سازی، صنعت خودرو سازی، مبلمان شهری (نیمکت، گلدان، آلاچیق و ...)، چارچوب های در و پنجره

کابینت بازدید : 18 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

بسیاری از افراد زمانی که قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه را دارند نمی دانند که باید کار خود را از کجا و چگونه شروع کنند. اصولا تغییر لوازم آشپزخانه اولین ایده ای است که به ذهن بیشتر افراد خطور می کند. تعدادی نیز عکس های زیادی از طراحی دکوراسیون آشپزخانه و مجلات طراحی دکوراسیون داخلی را جمع آوری می کنند. خیلی از ما به فضای بیشتر فکر می کنیم و بعضی تغییراتی ساده و کم هزینه در نظر دارند.

خیلی از افراد تا قبل از اقدام برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب شرکت طراحی دکوراسیون داخلی حدود یک سال زمان را به فکر کردن و تصمیم نهایی صرف می کنند.

خوب حالا زمانی را در نظر بگیرید که تمامی فکرهای قبلی راجع به تغییر دکوراسیون آشپزخانه را انجام دادید و آماده شروع کار هستید! حالا باید برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه چه مراحلی را طی کنید؟

در اینجا ۹ روش کارآمد برای شروع کار تغییر دکوراسیون آشپزخانه را به همراه جزئیات برای دریافت پاسخ سوالات مخاطبانمان ارائه می کنیم.


برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه نیازهای خود را بررسی کنید
در این مرحله باید کاملا این موضوع را که قرار است چه کارهایی در آشپزخانه انجام دهید و به چه چیزهایی نیاز دارید را درک کنید. در همین راستا باید نیازهای اعضای خانواده و سبک زندگی که دارید را در نظر داشته باشید. اگر به این موضوع فکر کردید و تمامی موارد را به شکل یادداشت روی کاغذ آوردید، می توانید با تماشای تصاویر طراحی دکوراسیون آشپزخانه هایی که مطابق با استایل و سبکی که در نظر دارید، ایده های جدید و مدرن کسب کنید.

حال می توانید فولدرهای زیبا و دسته بندی شده از تصاویر دکوراسیون آشپزخانه های مورد علاقه تان تهیه کنید. حال می توانید با تماشای تصاویر نقاط مثبتی که به آن ها نیاز دارید را در نظر بگیرید و سایر مواردی که برای شما کارآمد نیست را حذف کنید.

پس همین حالا تصاویر آشپزخانه هایی که به طراحی دکوراسیون داخلی آن ها علاقه دارید را ذخیره کنید.

ایده تغییر دکوراسیون آَشپزخانه
تحقیق و برنامه ریزی کنید
آیا تصمیم خود را برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه نهایی کردید؟ بهترین نقطه برای آغاز، مشخص کردن دامنه کاری  و هدف از ایجاد تغییرات و همچنین مشخص کردن هزینه و بودجه ای است که برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه در نظر گرفتید.

اصلا نگران دامنه تغییراتی که قصد ایجاد آن را دارید و هزینه هایی که در پیش خواهد داشت نباشید. زیرا زمانی که شروع به کار تغییر دکوراسیون آشپزخانه می کنید، به دلیل اینکه در طی روال کاری قرار می گیرید، اطلاعات بسیار زیادی کسب می کنید.

این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید راه حلی کم هزینه تر و نزدیکتر به ایده ای که در ذهن دارید برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید. می توانید تمامی مواردی که قصد اجرای آن ها را دارید در نظر بگیرید و بودجه خود را نیز مطابق با کارهایی که می توانید پیاده سازی کنید، تقسیم بندی کنید. حال می توانید الویت ها و موارد ضروری را در ابتدای کار قرار دهید.

به این موضوع توجه کنید که به عنوان فرد صاحبخانه نمی توانید تمامی هزینه ها را به صورت دقیق برآورد کنید. این تنها یک مرحله از تحقیق و برنامه ریزی برای شروع کار تغییر دکوراسیون آشپزخانه است.

نکات تغییر دکوراسیون آشپزخانه

تخصص مورد نیازتان را بیابید
در نهایت برای انتخاب طرح کابینت آشپزخانه و نصب آن، برق کشی، لوله کشی و نصب لوازم، اثاثیه و سایر کارها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، قطعا به یک متخصص نیاز دارید.

با مشاهده تصاویر نمونه پروژه های طراحی دکوراسیون آشپزخانه و پروژه های طراحی دکوراسیون منزل می توانید ایده های زیادی برای نوسازی یا بازسازی در تغییر دکوراسیون آشپزخانه یا منزل کسب کنید. همچنین می توانید با تماشا مجلات طراحی دکوراسیون و جستجو در اینترنت با آخرین ایده های دیزاین در سطح جهانی آشنا شوید. بسیاری از وب سایت ها قابلیت اشتراک نظر مخاطبان در رابطه با سبک دکوراسیون را فراهم می کنند. با جستجو در قسمت طراحی دکوراسیون آشپزخانه و مطالعه نظرات کاربران وب سایت ها اطلاعات دقیق و روشنی از کارآیی بسیاری از موارد که در ذهن دارید، کسب خواهید کرد.

بسیاری از افراد کار تغییر دکوراسیون آشپزخانه را با مشاوره با کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی و انتخاب یک شرکت دکوراسیون آغاز می کنند. افرادی نیز با پیمانکارها، ساختمان سازها یا مغازه های فروش کابینت آشپزخانه کار تغییر دکوراسیون آشپزخانه را انجام می دهند.

کارشناسان فعال در این زمینه با توجه به سابقه و تجربه ای که دارند، از آغاز تا مرحله نهایی پیاده سازی در تمامی مراحل، به بهترین شکل کار را انجام می دهند. پس از عقد قرارداد تمامی کارها از برنامه ریزی، طراحی، برآورده هزینه ها، بررسی بودجه، انتخاب لوازم و اثاثیه، انتخاب متریال در طراحی دکوراسیون، سفارش محصولات و مدیریت پروژه نوسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه به عهده شرکت طراحی دکوراسیون است.

تغییر سبک طراحی دکوراسیون آَشپزی

از طراحی شماتیک استفاده کنید
طراحی اولیه، برنامه ریزی برای فضای موجود، انتخاب متریال کفپوش، طراحی کابینت آشپزخانه، بررسی ابعاد و اندازه آن ها همگی جز کارهایی است که در مرحله طراحی شماتیک انجام می شود. بیشتر سعی بر آن است که روی بررسی ابعاد و فضای موجود و استفاده بهینه از آن تمرکز شود، اما شکل نهایی دکوراسیون آشپزخانه نیز موضوع مهم مورد بحث است. طراحی شماتیک باعث می شود تا خیلی زود ایرادات کار را متوجه شویم و از انحرافات نهایی به هنگام پیاده سازی جلوگیری شود.

همچنین باید پس از انتخاب متریال مصرفی باید محل استفاده آن، مقدار، ابعاد و اندازه و در عین حال هزینه ای که باید بابت آن پرداخت شود را محاسبه کنید. بسیاری از افراد برای حل این مشکل همه موارد را با شرکت طراحی دکوراسیون در میان می گذارند. در همین راستا می توانید برای تخمین هزینه ها تعدادی از متریال های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و هزینه نهایی را با توجه به کاربرد یکی از آن ها یا ترکیبی از چند متریال محاسبه کنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه و نوسازی
انتخاب سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه
همانطور که توضیح دادیم قبل از انجام این مرحله می توانید تصاویری از طراحی دکوراسیون آشپزخانه مورد علاقتان را در فولدرهای مشخص، ذخیره کنید. می توانید دسته بندی ها را به طراحی کوراسیون آشپزخانه مدرن، طراحی آشپزخانه کلاسیک، سنتی، روستایی یا به سبک شخصی مورد علاقه تان اختصاص دهید.

حالا می توانید مشخص کنید اگر تمایل به تغییر دکوراسیون آشپزخانه به رنگ سفید دارید، طراحی کابینت آشپزخانه سفید به همراه استفاده از چوب طبیعی گزینه های مورد علاقه تان هستند.

پس از انتخاب سبک طراحی دکوراسیون باید نوع و سبک تمامی موارد لازم برای اجرای آن را نیز انتخاب کنید که شامل:

سبک ساخت و طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه، شکل درب ها، سبک طراحی و انتخاب رنگ
انتخاب متریال مصرفی برای صفحه یا رویه کابینت
انتخاب یخچال و سایر لوازم آشپزخانه
انتخاب سینک ظرفشویی
انتخاب شیر آب ظرفشویی
انتخاب لوستر، لامپ ها و سبک نورپردازی
انتخاب کفپوش
طراحی سقف آشپزخانه
انتخاب بک اسپلش (سبک طراحی دیوار پشتی گاز آشپزخانه)
لوازم تزئینی و طراحی دکورها
تغییر در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه
بررسی طرح نهایی
زمانی که در طرح نهایی، طرح های قفسه ها، کفپوش، سقف، ارتفاع کابینت و سایر جزئیات را دیدید، این مرحله آغاز می شود. اگر طرح نهایی از همه نظر مناسب بود و قابلیت اجرا داشت می توانید کار را شروع کنید در غیر اینصورت باید مجددا روی جزئیات طرح تغییر دکوراسیون آشپزخانه کار کنید.

دقت به جزئیات و انتخاب همه مواردی که به آن ها علاقه دارید، در این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در نهایت پس از مرحله تولید و نصب و اجرا این طرح نهایی است که در نتیجه کار خواهید دید.

پس از انجام مرحله طراحی زمانی را برای بررسی طرح در اختیار خواهید داشت. می توانید در این مرحله تمامی جزئیات را به همراه متخصصی که کار طراحی دکوراسیون را انجام داده است، بررسی کنید.

پس حتما قبل از پیاده سازی طرح، آن را بررسی کنید و محاسبه هزینه ها را از یاد نبرید.

برآورد تقریبی هزینه ها
اگر تا این مرحله هزینه ها را محاسبه نکردید، حتما و در همین مرحله این کار را آغاز کنید. همیشه باید طبق هزینه هایی که برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه یا منزل در نظر گرفتید، انتخاب های خود را انجام دهید. می توانید برای اطمینان خاطر در مرحله طراحی برای انتخاب هر یک از موارد سه گزینه برای خود ایجاد کنید.

بهترین طرح شماتیک را به عنوان گزینه اول قرار دهید. تمامی هزینه ها تقریبی هستند و در زمان اجرای پروژه اگر بابت بودجه با مشکل مواجه شدید گزینه های دوم و سومی نیز برای اجرا وجود خواهد داشت.

مسلما تمامی سعی بر اجرای طرح اول و استفاده از بهترین متریال های مصرفی است. اما در زمان اجرای پروژه تغییر دکوراسیون آشپزخانه و بازسازی آن باید تمامی موارد را در نظر داشت.

تغییر دیزاین دکوراسیون
برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه آماده شوید
حداقل ۴ تا ۸ هفته برای بازسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه با توجه به حجم پروژه اجرایی زمان لازم است. در این مرحله باید تمامی لوازمی که در کابینت آشپزخانه یا سایر قسمت ها نگهداری می کنید را به محلی دیگر ببرید. همچنین برای جلوگیری از هرگونه آسیب بهتر است لوازم برقی را نیز در محلی دیگر برای استفاده قرار دهید.

اگر قصد دارید تا در زمان اجرای پروژه تغییر دکوراسیون آشپزخانه منزل را ترک نکنید حتما باید امکان آن را از شرکت اجرا کننده پرس و جو کنید، با توجه به حجم پروژه بازسازی آشپزخانه، شاید بهتر باشید تا در این مدت منزل را ترک کنید.

تغییر دیزاین و دکوراسیون آشپزخانه
نتیجه کار را بررسی کنید
پس از تحویل نتیجه کار باید یک لیست از موارد فراموش شده در اجرا، موارد اشتباه یا گزینه هایی که انجام نشده است، تهیه کنید. این لیست کوچک می تواند شامل فراموش کردن نصب پالت پلاستیکی لامپ، لکه های رنگ یا خراب بودن لولای یکی از درب های کابینت باشد.

گاهی اوقات موارد بسیار مهمی در نتیجه کار همانند محل نصب اشتباه هود یا یک خراش بزرگ روی صفحه کابینت اتفاق می افتد. پس باید به تمامی موارد کوچک و بزرگ توجه کنید و آن ها را در لیست نهایی قرار دهید.

حال باید برای رفع ایرادات تمامی این موارد اقدام کنید. می توانید این لیست را در اختیار شرکت اجرا کننده تغییر دکوراسیون آشپزخانه برای رسیدگی و رفع ایرادات قرار دهید.

در این مرحله و در صورت وجود مشکلات بزرگ باید مجددا زمانی را برای رفع آن ها در نظر بگیرید. در غیر اینصورت با صرف زمانی کوتاه می توانید نتیجه نهایی را مجددا پس از رفع نقایص کوچک، بررسی کنید.

حتی به هنگام خرید کردن نیز امکان فراموش کردن یک سری اقلام وجود دارد. پس بعد از اجرای کار و پس از تهیه چک لیست، احتمال نیاز مجدد به بررسی را در نظر داشته باشید.

کابینت بازدید : 13 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

تایل های شیشه ای با زیبایی منحصر به فرد خود،کاربردهای بسیار زیادی در معماری داخلی دارند.از این ماده زیبا در پارتیشن ها ،سقف،ستون ،آشپزخانه و ... استفاده میشود
همچنین از بلوک های شیشه ای میتوان در دکوراسیون کف ساختمان  استفاده نمود.در نور پردازی های حرفه ای،این شیشه ها زیبایی دو چندان می یابند.در پارتیشن ها ،جایی که نیاز است نور بین دو فضا منتقل شود ،این شیشه ها عملکرد فوق العاده ای دارند.
تنوع بسیار زیاد این نوع شیشه ها (حدود 88 نوع و رنگ)در مقایسه با موارد مشابه،آنها را متمایز نموده است.

ویژگی های بلوک های شیشه ای:
1. تنوع نا محدود در طرح , رنگ و ابعاد
2. قابلیت عبور نور با تایل هایی شفاف و امکان صد نور با تایل هلیی مات
3. مقاوم در برابر دما و فشار
4. سهولت در اجرا,بی نیاز از زیر سازی و امکان نصب بر روی انواع سطوح مانند شیشه ,سرامیک,سنگ و...
5. قابلیت اجرای دکوراسیون  با انواع فریم های چوبی ,فلزی,آلمینیومی و...
6. اجرای طرح های متفاوت با رنگ و ترکیب بندی دلخواه در طراحی داخلی 
7. اجرای کف, سقف,جداره ها
8. اجرای نماهای داخلی و بیرونی
9. نور گیرها 

کابینت بازدید : 19 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را درباره قیمت کفپوش سه بعدی متحرک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ابتدا توضیح مختصری در ارتباط با کفپوش ها خواهیم داد.

با استفاده از نور پردازی دیجیتال و نورهای هوشمند کفپوش سه بعدی متحرک به وجود آمده است که در برابر قدمها از خود واکنش انجام می دهد که این واکنشها در کفپوش متحرک می تواند هدفمند باشد به صورت مثال مثلا وقتی شما رو راهرویی حرکت می کنید ماهی ها زیر پای شما فرار کنند یا وفتی رو فضای پاییزی حرکت می کنید برگها بکنار بروند .

در نور پردازی کفپوش سه بعدی متحرک شما می توانید سالن عروسی ویژه ای را دیزاین نمایید، و سپس با رقص مورد نظر و موزیک فیلم برداری زیبایی را ایجاد کرده و از دکور خود لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که استفاده از کفپوش سه بعدی متحرک مخصوص مکانهای تقریبا تاریک است تا نور پردازی بتوانید به درستی اعمال شود .

کفپوشسه بعدی متحرک در شرکت دکوراسیون داخلی پرینت لوتوس با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می شود.

عوامل قیمت گذاری کفپوش سه بعدی متحرک :
ابتدا به شرایط کف توجه کنید چنانچه رطوبت‌زدایی و چربی زدایی لازم داشت هزینه‌های برطرف سازی هرکدام مجزا محاسبه می‌شود.
متراژ در قیمت‌ کفپوش سه بعدی متحرک مؤثر خواهد بود هر چه متراژ بیشتر باشد می‌توان از هزینه‌های اجرا کاست. البته دقت کنید در مصرف متریال بلکه در قیمت اجرا.
فضای باز به خاطر نوع متریال مصرفی که باید آنتی یو وی باشد معمولاً قیمت بیشتری دارد و چنانچه کف تراز نباشد و خلل و فرج آن زیاد باشد مقدار مصرف متریال جهت زیرسازی بیشتر خواهد بود.
مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت کفپوش سه بعدی متحرک به نوع کاربری آن بستگی دارد.
کفپوش هایی با کاربری زیاد و تحمل فشار و تردد بالا باید مسلح شوند؛ و ضخامت نهایی در این موارد بیشتر خواهد بود.
خود ضخامت تعیین شده هم از عوامل مؤثر در قیمت کفپوش سه بعدی متحرک هست.
بستر زیرین کار و درواقع شرایط موجود کف هم بعد از بررسی نهایی باید مورد توجه قرار گیرد و چنانچه ایراد هایی داشت که با کفپوش اپوکسی و نحوه‌ی زیرسازی مغایر بود باید مجزا محاسبه شود.

مزیت کفپوش سه بعدی متحرک:
زیبایی و جلوه یک پارچگی کار
 نصب آسانو
هزینه مناسب

معایب کفپوش سه بعدی متحرک:
در مکانهای تاریک استفاده می شود.
 ایجاد سردرد در صورت استفاده زیاد .

بررسی : اینگونه کفپوش سه بعدی متحرک بیشتر در سالن ها و مراکز تجاری با نور کم راه اندازی می شود.

قیمت کفپوش سه بعدی متحرک و عوامل دیگر تاتیر گذار در آن :
یک مسئله‌ی مهم در مورد قیمت کفپوش سه بعدی متحرک حائز اهمیت است و دوستان و همکاران عزیزی که این مقاله را مطالعه می‌کنید ازتون خواهش می‌کنم خیلی بهش توجه کنید این هست که به‌سرعت قیمت رو اعلام کنید ابتدا تمام عوامل رو بررسی کنید از مکان پروژه بازدید کنید. نحوه‌ی پرداخت رو مشخص کنید و حتماً کاربری رو مورد توجه قرار بدید. مثلاً در یک مکان صنعتی با تردد لیفتراک با وزنهای بالای بار نباید قیمت کفپوش سه بعدی متحرک رو طوری اعلام کنید که مجبور بشید از سود خود تون کم کنید و یا حتی ضرر کنید.

پس قبل از هر چیز یک بازدید بگیرید و از مکان و کف بررسی‌های لازم رو انجام بدید.

 

قیمت کفپوش سه بعدی متحرک
با گذر از پایین بودن قیمت کفپوش سه بعدی متحرک ، این نوع کفپوش اپوکسی سه بعدی میتواند محیط داخلی خانه شما را متفاوت از دیگران و با جلوه ای فوق العاده نشان بدهد و این را بدانید که حال از هر پوششی یرای کف مورد نظر خود استفاده میکنید که معمولا از چوب ، سرامیک ، لمینت هستندد توانایی مقابله با اپوکسی سه بعدی را ندارند. جالب بودن این نوع کفپوش این است که از تصاویر زاویه دار یا همان پرسپکتیو و با در نظر گرفتن لایه های نیمه شفاف زیادی استفاده میشود تا حس سه بعدی بودن منتقل شود .

حتما پیشنهادمیکنم که به مقاله چاپ تابلو دیواری مدرن رفته تا از مطالب جدیددر این حوزه اگاهی کسب بکنید…

قیمت کفپوش سه بعدی زنده! (متحرک)
شاید با خواندن این تیتر تعجب کرده باشید و شاید هم از قبل نام این نوع از نسل کفپوش های سه بعدی جدید را شنیده باشید. بله درست شنیده اید!

در واقع این نوع از کفپوش سه بعدی که در بیشتر مواقع استفاده و کاربری این مدل در فضا های عمومی و مکان های لوکس مانند هتل ها و رستورانهای مدرن و تالارهای مجلل با استفاده از روش های هوشمند در نورپردازی های دیجیتال ایجاد می گردند کفپوش سه بعدی متحرک طوری تولید می شوند که در برابر قدم های افرادی که بر روی آنها راه می روند,عکس العمل نشان داده و حرکتی متناسب با گام های فرد در آن ایجاد میکند. به عنوان مثال برخی از آنها به شکلی طراحی شده که برگ های پاییزی پر شده است و با گام برداشتن فرد روی آنها این برگ ها کنار میرود و مسیر باز میشود!

 

قیمت کفپوش سه بعدی متحرک به چه عواملی بستگی دارد:
اولین و مهمترین عامل تعیین‌کننده‌ی قیمت کفپوش سه بعدی متحرک نوع آن است.

قیمت کفپوش سه بعدی متحرک در منزل به متراژ – زیرسازی و مسافت مشتری تا محل کارگزار (در مورد شهرستانهای اطراف توافقی صورت میگیرد که هزینه های ایاب و ذهاب هم محاسبه شود) بستگی دارد.

قیمت کفپوش سه بعدی متحرک در منزل مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد و چنانچه متراژ بالای ۱۰ متر بود تا ۲۸۰ هزار تومان هم امکان اجرا وجود خواهد داشت. برای اجرای استاندارد همان ضخامت ۳ تا ۴ میل را درنهایت خواهیم داشت.

نکته: توجه کنید قیمت‌ کفپوش سه بعدی متحرک که در این مقاله گذاشته میشود بر اساس یک اجرای استاندارد و کاملاً حرفه‌ای می‌باشد ممکن است با قیمت‌ کفپوش سه بعدی متحرک پایین‌تر هم اجرا صورت گیرد ولی مطمئن باشید که یا از متریال مرغوب استفاده نمی‌شود و یا کارگزار از حق‌الزحمه‌ی خود تخفیف قائل می‌شود و یا استاندارد استفاده از متریال رعایت نمیشود.

 

نحوه استفاده از کفپوش سه بعدی
ابتدا عکس و طرح دلخواه کفپوش سه بعدی را انتخاب می نمایید.
سپس ما آن را ویرایش و تغییر میدهیم.
در مرحله بعد پرسپکتیوی مناسب با مکان مورد نظر ایجاد میکنیم که به این نوع کفپوش ها حس بسیار جالبی را در هر مکان خلق میکند.
سپس عکسها یا طرحهایتان را با دستگاه های حرفه ای پرینت، چاپ میکنیم.
بعد از آن عکس را بر روی سطح مورد نظر می چسبانیم.
در انتها روی عکس را با لایه هایی از لاک الکل و مواد اپوکسی می پوشانیم.
البته انجام مراحل ذکر شده دشوار و تخصصی می باشد.
قیمت کفپوش سه بعدی متحرک
قیمت کفپوش سه بعدی متحرک

انواع مدل کفپوش سه بعدی متحرک و مدرن برای خانه های امروزی
این کفپوش ها را می توان برای تزیین اتاق خواب, تزیین اتاق نشیمن و تزیین آشپزخانه و … استفاده نمود در نظر داشته باشید بهترین مکان برای استفاده از چنین کفپوش هایی در حمام و سرویس بهداشتی خانه است. زیرا مدل های سه بعدی با موضوع دریا و اقیانوس برای این قسمت کاملا مناسب هستند. اما با خلاقیت بیشتر می توانید از آنها در دیگر اتاق های خانه مانند آشپزخانه هم استفاده به عمل آورد. زمانی که وارد یک محیط با کفپوش سه بعدی با طرح امواج دریا می شوید، درست مانند این است که موج های دریا هنگام ورود شما به اتاق از کف زمین به سمت بالا حرکت می کنند . استفاده از کفپوشهای مختلف به لحاظ نوع استفاده در هر محل مناسب حائز اهمیت است.

کفپوش سه بعدی تمامی مشکلات شما را حل نموده است، اجرای کفپوش سه بعدی متحرک راحت و بی دردسر تر از انواع کفپوش به حساب می آید و مزیت مهم این کفپوش سه بعدی متحرک یک دست شدن کار و استفاده از طرح دلخواه و ازهمه مهمتر ضد خش بودن آن است. انواع کفپوش سه بعدی متحرک از لحاظ مکان اجرا: کفپوش سه بعدی اتاق کودک، کفپوش سه بعدی اتاق خواب، کفپوش سه بعدی حمام، کفپوش سه بعدی سرویس بهداشتی، کفپوش سه بعدی سالن، کفپوش سه بعدی پذیرایی، کفپوش سه بعدی لابی، کفپوش سه بعدی راه پله، کفپوش سه بعدی آشپزخانه است.



قیمت کفپوش سه بعدی متحرک در منزل مسکونی
برای نصب و تعیین قیمت کفپوش سه بعدی متحرک متراژ بسیار مؤثر است. به‌ طور مثال برای نصب یک کفپوش از متراژ یک متر تا پنج متر هزینه‌ی متریال جدا محاسبه می‌شود ولی اجرت نصب زیر ۵ متر همان ۵ متر منظور می‌گردد.دقت کنید فقط اجرت نصب کفپوش ۵ متر و متر یال‌ها به همون اندازه‌ی مورد مصرف حساب می‌شود. البته در بیشتر موارد این مدل متراژها به صورت چکی قیمت داده می‌شود.

یعنی مثلاً برای یک متر کار ممکنه ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری بشه که در واقع میشه گفت رقم معقولی هم هست و باید این مسئله رو در نظر بگیرید که یک نصاب چه برای یک متر و چه برای ده متر کار باید ۴ تا ۶ روز زمان صرف کنه و این خودش سبب میشه که قیمت کفپوش سه بعدی متحرک برای متراژ پایین این گونه محاسبه میشود.

در بحث قیمت کفپوش سه بعدی متحرک به عوامل زیادی برمی‌خوریم که محاسبه آن‌ها می‌تواند قیمت نهایی را با اختلاف مواجه کند و همیشه کارفرما و کارگزار باید این عوامل را بررسی کنند تا به مطلوبترین قیمت کفپوش سه بعدی متحرک برسند که برای طرفین قابل قبول باشد.

 

قیمت کفپوش سه بعدی متحرک استیکری
قیمت کفپوش های دوبعدی یا همان طرح های استیکر یا وکتور حدود متری ۲۵۰ تا ۳۵۰ قیمت گذاری میشود. این مدل نسبت به کفپوش سه بعدی یک مرحله اضافه تر دارد و به جای پوستر از طرح های اسلیمی برای یک قسمتهایی استفاده میشود. مرحله ی اضافه تر روکش است که ممکن است در طرح سه بعدی نیازی نباشد ولی چون سطح کار دیده میشود حتما باید رنگ کفپوش کامل و تمیز باشد. در این مدل اجرا باید معمولا باید رنگ رویه دو بار اجرا شود چون کوچک‌ترین ایرادی در کف مشهود خواهد بود؛ و به همین دلیل قیمت آن با قیمت کفپوش سه‌ بعدی متحرک زیاد تفاوت نخواهد داشت.

 

قیمت کفپوش سه بعدی متحرک به ازای هر متر چگونه محاسبه می‌شود:
برای محاسبه‌ی ریز قیمت‌ کفپوش سه بعدی متحرک باید تمامی جزئیات اجرا و مراحل اجرایی بررسی شود.

 

قیمت کفپوش سه بعدی متحرک اپوکسی صنعتی به چه عواملی بستگی دارد:
قیمت کفپوش های صنعتی به عوامل بسیار زیادی بستگی داره که من برای اینکه بتونم یک‌چشم انداز خوب و درست به شما ارائه بدم باید هزاران مدل از نوع اجرا و نحوه‌ای انتخاب و میزان مصرف متریال ها رو تعریف کنم.

بهترین راه‌حل برای تعیین قیمت یک بازدید دقیق و حساب‌شده است.

نکته‌ی مهم: چنانچه شما دوست عزیز برای قیمت دادن و قیمت گرفتن سؤالی داشتید می تونید بعد عکس و اطلاعت مکان پروژه رو برای مشاوران ما ارسال کنید تا برای قیمت‌گذاری شمارا راهنمایی کنیم.

دوستان عزیز برای شروع سعی کنید موارد زیر را بررسی کنید:
زیرسازی
 متراژ
فضای موجود (فضا باز است یا بسته)
میزان خرابی کف و تراز بودن کف
وجود رطوبت و چربی و میزان آلودگی
هرکدام از این موارد در قیمت کفپوش سه بعدی متحرک مؤثر است.

کابینت بازدید : 14 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


لیست قیمت دیوارپوش ضد ضربه سال 99 
همانطور که در بخش های دیوارپوش های PVC خدمت شما عزیزان عنوان شد، از چندین سال قبل در حدود 15 سال پیش سبکی از دیوارپوش ها وارد کشور شد که در ابتدا پرسیانا نامیده می شد در طول 6 متر و عرض های 10 تا 20 سانت بود، به مرور این سبک از دیوارپوشها جا افتاد، روکش های جدید وارد بازار شد و این روکش ها جای خود را در بین مشتری های شرکت ما باز کردند.
امروزه این سبک از دیوارپوش با انواع مختلفی در بازار وجود دارد و هم در طول های 3 متر و هم در طول 6 متر به مشتری های محترم تقدیم خواهد شد، از این خانواده می توانید دیوارپوش های:
دیوارپوش های PVC 
دیوارپوش های ضد ضربه 
دیوارپوش های شیاردار 
دیوارپوش های هات استمپ
دیوارپوش های سفید براق و سفید ساده 
اکنون در این مقاله با توجه به درخواست شما مشتریان محترم شرکت ما  و نیز اینکه نسل جدیدی از دیوارپوش ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم به سراغ دیوارپوش های ضد ضربه رفته ایم تا در مورد این موضوع صحبت کنیم. 
استعلام دیوارپوش های ضد ضربه 
بله همانطور که اشاره شد این سبک از دیوارپوش کم کم در بین مشتریها جا باز کرد و امروزه بسیار متداول است، بنابراین برای نصب در تمامی مکان های عمومی و خصوصی استفاده خواهد شد. دیوارپوش های ضد ضربه قابلیت نصب در:
قابلیت نصب در منزل و اتاقها 
قابلیت نصب در راه پله ها 
قابلیت نصب در هتل ها و لابی ها 
قابلیت نصب  در بیمارستان ها و کیلینک های بهداشتی 
مهمترین اصلی که در این مدل از دیوارپوش در بازار متداول است نام این محصول است. دیوارپوش تو پر، دیوارپوش ضد ضربه، دیوارپوش های استخوانی که همگی حاوی یک مطلب است و آن هم اینکه: این مدل دیوارپوش بسیار مقاوم تر از دیوارپوش های PVC هستند. 

چرا دیوارپوش های ضد ضربه 
انتخاب درست و به جای سبک و مدل دیوارپوش انتخاب شایسته شما مشتریان محترم است، دیوارپوش های ضد ضربه باعث ایجاد جلوه و نمای بصری بسیار زیبا در محیط منزل خواهد شد. استفاده از این دیوارپوش نه تنها منزل را زیباتر خواهد کرد بلکه در محیط های اداری و تجاری نیز به شیک بودن دیوارها نمای زیباتری خواهد بخشید. 

پیشنهاد شرکت ما  به عزیزان انبوه ساز و یا ساختمان ساز است زمانی که دیوار به زمان نازک کاری رسید و قرار است که گچ کنید و سپس نقاشی کنید، برای اینکه هزینه متداول تر و نسبت به هزینه ی که انجام میدهید حتما از یکی از محصولات دیوار پوش شرکت ما  استفاده کنید. در این بین کارشناسان و معماری های خوب کشور در کنار شما هستند تا خارج از بحث انتخاب رنگ در ست کردن فضای داخلی منازل حتما شما را از لیست قیمت و آخرین قیمت های PVC اشنا کنند. 

ویژگی های دیوارپوش های ضد ضربه 
قبل از اینکه وارد مزایای سبک دیوارپوش های استخوانی شویم نکته ی حائز اهمیت این است که این مدل از دیوارپوش مناسب برای راه پله ها است، همانطور که شما میدانید راه پله محل گذر اسباب کشی منازل و یا شرکت ها است، بنابراین خارج از بحث نمایی که به ساختمان میدهد، چنانچه که وسایل در اسباب کشی به راهروها برخورد کرد، حداقل اینکه دیوارها  به جهت داشتن متریال دیوارپوش های ضد ضربه آسیب نمیبینند.

مقاوم در برابر هرگونه صدمه و خش 
مقاوم در برابر حرارت و رفتار ریزشی در برابر آتش دارد 
عایق صوتی و حرارتی مناسب برای دیوارها 
قابلیت شستشو و رنگ ثابت این مدل از دیوارپوش ها 
نصب آسان و راحت
دارای گواهینامه استاندارد وزارت بهداشت و سازمان آتش نشانی 
آنتی باکتریال و هیچ گونه ویروسی روی پانل های نمی نشیند 
ضد حشره و موریانه و موجودات موذی 
به جهت اینکه نمای منزل را از حالت یک دست خارج کنید و همینطور منزل شما به شکلی است که احتمال این را میدهید وسایل به دیوار ضربه بزند و باعث صدمه دیدن دیوار شود حتما پیشنهاد ما از انواع دیوارپوش ها حتما سبک دیوارپوش های تو پر شرکت ما  است که همیشه در کنار شما خواهد بود و طول عمر بالایی خواهد داشت و هر زمان تصمیم به تعویش نیز بگیرید تیم نصب شرکت ما  در خدمت شما خواهند بود .

محل نصب دیوارپوش های استخوانی یا ضد ضربه 
منازل در داخل و یا راه پله ها 
در سالن های آمفی تائتر 
در کلیه بیمارستان ها در تمامی اتاق ها 
فروشگاه ها سطح شهر 
مهد کودک ها و مدارس و دانشگاه ها 
در بالا بخشی از عناوین دیوارپوش های ضد ضربه عنوان شد، هر زمان که شما مشتریان محترم  برای تهیه دیوارپوش های ضد ضربه حتصمیم گرفته اید حتما میتوانید از مشاوره رایگان تلفنی شرکت ما  که مستقیم با معمارهای کشور که کارشناسان فروش هستند تا در کمترین زمان و بهترین قیمت دیوارپوش ها را خدمت شما معرفی کنند.

کابینت بازدید : 15 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


دیوارپوش چرمی و قابلیت های این سبک دیوارپوش 
 یکی از به روز ترین و پرطرفدارترین انواع دیوارپوش های مورد پسند انواع کاربران خانگی و اداری قطعا دیوارپوش چرمی بوده است.پس از همه گیر شدن استفاده از انواع دیوارپوش ها برای دکوراسیون داخلی مردم به سمت متریال هایی که نصبشان برای خود آن ها راحت بوده گرایش پیدا کرده اند . ورود دیوارپوش های چرم به صنعت دکوراسیون داخلی تحولی شگرف در زمینه ی خرید و فروش و طراحی داخلی به وجود اورد . این سبک دیوارپوش مورد پسند انواع کاربران قه علت قابلیت هایی که در زیر شرح خواهیم داد قرار گرفته و روز به روز بر تعداد مخاطبین آن افزوده می شود .
جنس دیوارپوش چرمی 
دیوارپوش چرمی تشکیل شده از یک پلت فرم پایه از جنس پی وی سی و ترکیبات صنعتی با برش های مد نظر شما بوده و با استفاده از الیفا میانی و روکش چرم به شکلی که مد نظر شما هست درمیآید .بنابراین هر تایل از دیوارپوش چرمی متشکل از سه لایه بوده که به خوبی با هم دیگر فن آوری گشته و توانسته یک پلیت کامل سبک و زیبا را در اختیار شما قرار دهد .
انواع دیوارپوش چرمی 
دیوارپوش چرمی دارای انواع طرح و رنگ متفاوت بوده و به علت وجود روکش های چرم با رنگ های متنوع در مجموع شما قابلیت انتخاب از میان ده ها رنگ و طرح را داشته و مطابق با سلیقه  و مکان مورد نظر دیوارپوش چرمی را استفاده میکنید.وجود طرح های متفاوت به علت در اختیار داشتن قالب های متفاوت برای پلت فرم پایه این متریال نیز می باشد که دیوارپوش چرمی را با طرح های متفاوت قابل تولید کرده است.
ابعاد دیوارپوش چرمی 
این دیوارپوش به صورت تایل تولید شده و ابعاد هر تایل دیوارپوش چرمی به صورت استاندارد60*60 ، 50*50 یا 40*40 بوده و پوشش آن برای هر متر مربع بین 5 الی 6 تایل می باشد که بنا بر سایز انتخابی شما متفاوت است. برای اطلاع یافتن از نحوه ی اندازه گیری و تعداد تایل های مورد نیاز شما برای مکان مورد نظر میتوانید متراژ دیوار را تقسیم بر مساحت هر کدام از تایل های مدنظر بفرمایید تا تعداد تایل شما به دست بیاید . اگر مساحت مکان مورد نظر زیاد بوده و یا وقت اندازه گیری ندارید حتما روی کمک ما و کارشناسان بازدید ما حساب کنید.
قابلیت و مزیت های دیوارپوش چرمی 
یکی از سوالاتی که همواره ذهن کاربران ما را درگیر میکند مریت های استفاه از این سبک دیوارپوش نسبت به باقی متریال های موجود است. برای پاسخ به این موضوع چند قابلیت مهم و برتر دیوارپوش چرمی را به صورت موردی خدمت شما عرض میکنیم :
زیبایی و ایجاد خلاقیت و پویایی در فضا
ضد نم و رطوبت و پوشش آثار نم و رطوبت 
عایق صوتی و حرارتی 
نصب سریع و آسان به وسیله ی راحت ترین مواد یعنی چسب و حتی توسط خود کاربر
ابعاد متناسب برای پوشش دیواره ها 
تایل های سبک و حمل و نقل آسان و سریع با معمولی ترین وسایل نقلیه موجود
وجود انواع طرح ها و رنگ ها 
بافت و پوششی نرم مخصوصا برای فضاهایی که کودکان در آن تردد دارند .
 قابل شست و شو با هر ماده شوینده ؛به راحتی میتوانید آثار کثیفی را به وسیله ی مقداری آب و دستمال پاک کنید 
و ده ها قابلیت دیگر    
نصب دیوارپوش چرمی 
دیوارپوش چرمی یکی از آسان ترین نصب ها را در میان انواع  دیوارپوش موجود دارد بدین صورت که میتوان به راحتی و تنها با استفاده از یک چسب مخصوص تایل را بر دیوار مورد نظر الحاق کرد .شما میتوانید به راحتی از پایین ترین سطح دیوار تایل را نصب کرده و بدین صورت ردیف به ردیف در کنار هم قرار دهید تا یک دیوار را به صورت یکپارچه به وسیله دیوارپوش چرمی پوشش دهید .البته برای نصب انواع مختلف برش های موجود باید در هنگام در کنار هم قرار دادن تایل ها به نظم و تنظیم لبه های تایل های مجاور هم دقت کرد تا در نهایت نتیجه ی خوبی از نصب دیوارپوش چرمی حاصل گردد. 
قیمت دیوارپوش چرمی 
قیمت دیوارپوش چرمی بنا بر متر مربع خرید شما محاسبه می شود و برای هر طرح و برش نیز متفاوت می باشد. بنابراین با توجه به طرح انتخابی خود و حتما بنا بر متراز مورد نظر قیمت های به روز و بی واسطه از کارخانه را از طریق کارشناسان ما دریافت کنید .بدیهی است که باید دیوارپوش چرمی را  به علت وجود ماده ای به نام چرم و متناسب با قابلیت های فوق العاده ای که دارد اساسا کمی گران تر از باقی دیوارپوش ها در نظر داشته باشید.

کابینت بازدید : 163 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

کارخانه پودرسنگ مخصوص استونیت

کارخانه پودرسنگ مخصوص استونیت در مجموعه کارخانجات آروشا ، تولید تخصصی پودر سنگ مختص سنگ های مصنوعی را بر عهده دارد . پودر سنگ مخصوص سنگ مصنوعی آروشا دارای خواص ترکیباتی و ساختاری منحصر به فردی می باشد که سایر پودر سنگ های موجود در بازار امکان تامین این خواص را ندارند.


استونیت چیست ؟
در سطح بازار از استونیت به عنوان سنگ مصنوعی هم یاد می شود .
همچنین می توان گفت استونیت همان ماربل شیت ( marble sheet ) می باشد.
استونیت از ترکیب پودر سنگ طبیعی مخصوص آروشا و پی وی سی به دست می آید .
بعد در کارخانه تولید سنگ مصنوعی طرح سنگ و لاک واترپروف و ضد خش بر روی سطح آن قرار می گیرد .
کاربرد استونیت بیشتر برای پوشش فضای داخلی ساختمان از قبیل لابی ، راه پله ، راهرو ، اتاق ها ، پذیرایی ، هتل ها ، رستوران ها ، بیمارستان ها ، مساجد ، پارکینگ و... می باشد.
استونیت خاصیت واترپروف دارد و در دستشویی و حمام و استخر نیز قابلیت استفاده دارد.
همچنین از استونیت برای ساخت انواع کابینت و میزهای کانتر نیز استفاده بعمل می آید.

مزیت استفاده از پودر سنگ آروشا در تولید سنگ مصنوعی
افزایش مقاومت فشاری سنگ مصنوعی در مقایسه با سنگ طبیعی
افزایش مقاومت خمشی سنگ مصنوعی در مقایسه با سنگ طبیعی
افزایش مقاومت کششی سنگ مصنوعی در مقایسه با سنگ طبیعی
افزایش مقاومت در مقابل یخبندان
کاهش وزن سنگ مصنوعی و سبک سازی محصول نهایی و بهبود مقاومت در مقابل نیروی زلزله
مقاوم در برابر رطوبت و باکتری های مضر
مقاوم در برابر آتش سوزی
کارخانه پودرسنگ مخصوص استونیت

کارخانه پودرسنگ مخصوص استونیت
جهت تهیه پودر سنگ مخصوص سنگ های مصنوعی با کارشناسان فروش کارخانه پودرسنگ آروشا تماس حاصل فرمائید .
عرضه پودر سنگ در کیسه های 25 و 30 کیلویی امکان پذیر می باشد.

کابینت بازدید : 11 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


فروش دیوارپوش فومی، مرقوم به صرفه و کاملا اقتصادی 
اگر این صنعت دکوراسیون داخلی را به یک نوع دیوارپوش صرفا معرفی کنیم که قابل نصب سریعترین را داشته باشد آن دیوارپوش فومی است که همواره هم زیبا است و هم در کمترین زمان ممکن قابلیت اجرا روی دیوار را خواهد داشت. دیوارپوش های فومی که قابلیت نصب با ضخامت بالا را دارد که بیشترین استفاده را شاید میتوانیم به خانواده هایی نام ببریم که فرزند کوچک دارند و چنانچه که این عزیز به دیوار برخورد کند مشکلی برایش رخ ندهد. به جهت ضخامت و نیز نرم بودن این مدل دیوارپوش ها همیشه قابل استناد بوده است و شرکت ما  نیز در راس دکوراسیون داخلی همواره بر جنس و هم بر قیمت بسیار تاثیرگذار است. 
این مدل دیوارپوش که فوم پلی اتیلن است که در زیر آن نیز انبوهی از حباب های ریز هوادار است به عنوان بهترین عایق صوتی و حرارتی بوده و همچنین برای منازلی که صدا برای آنها اهمیت فوق العاده ای با توجه به ساخت و سازهای سبکی که این روزها در آپارتمان ها وجود دارد و همچنین قیمت های دیوارپوش هم برای مشتری ها مهم است بنابراین دیوارپوش های فومی طرح آجر هم رنگ سفید و هم رنگ طوسی مناسب این فضا خواهد بود. 
ویژگی های دیوارپوش های سه بعدی فوم 
این دیوارپوش همواره بر یک اصول استوار است و آن ارزان قیمت بودن و نصب عالی، این مدل دیوارپوش هم دارای ویژگی های دیگری است که یک به یک در مورد آن توضیح خواهیم داد. 
برش مناسب توسط کاتر و قیچی به جهت نصب راحت 
مناب برای استفاده در منازل، مهدکودک ها، سالن های ورزشی،‌ آرایشگاه ها، تالارها و هتل و ... 
ابعاد سه بعدی دارد و قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد 
کاملا قابل شستشو است و میتوانید حتی در سرویس های بهداشتی استفاده کنید
مرقوم به صرفه است و توجیه اقتصادی دارد 
قابلیت انعطاف پذیری و همچنین برش مناسب 
کاملا انتی باکتریال است و میکروب در آن جمع نمی شود 
در مدت زمان خیلی کم کل فضا را میتوانید نصب کنید 
گاها نصب توسط خود مشتری امکان پذیر است 
عایق صوتی است به جهت داشتن ضخامت مناسب این دیوارپوش 
در این مورد مدل دیوارپوش خیل عظیمی از مشتری ها رنگ های سفید آن را مورد نظر دارند که بسیار زیبا است همواره عرض شده است که رنگ سفید در معماری رنگ قالب است بنابراین هم زیبا است و هم دلنشین و هم قابل نصب راحت حتی توسط خود مشتری چنانچه که ویدیوهای مشاهده شده در قسمت کاتالوگ و یا رسانه ها را مشاهده کنند از نحوه نصب آن نیز آشنا خواهند شد. این مدل دیوارپوش به صورت تایلی و رولی به فروش می رسد و دارای طرح های سه بعدی است، این مدل را میتوانید در تمامی محدود منزل و نیز پشت تلویزیون و نیز پشت تخت نصب کنید و از نمای سه بعدی آن لذت ببرید اما موضوع مهم این است که انتخاب این مدل دیوارپوش ها توسط محدود است به رنگ های آن. ضخامت آن از حدود 10 میلیمتر شروع خواهد و به 5 سانت تمام خواهد شد. این مدل دیوارپوش در کنار هم قرار میگیرد و به دیوار متصل خواهد شد.


نحوه نصب دیوارپوش های فومی 
گروه فروش شرکت ما  همواره به این متریال به عنوان یک متریال زیبا و سریع نصب شو نگاه کرده است، ما در چند سال گذشته کاغذ دیواری ها را به عنوان متریال خوب که گاها خود مشتری هم میتوانست از نصب آن بر بیاد پیشنهاد می کردیم اما زمانی که اقدام به وارد کردن دیوارپوش های فومی کردیم و سپس اقدام به تولید آن، دیدیم که بازار خوبی دارد، به جهت اینکه پشت چسب دار است؛ نصب را هم میتواند اعضای منزل انجام دهند ولی به جهت اینکه کار یکدست در بیاد حتما اجازه بدهید نصاب های شرکت اقدام به نصب آن داشته باشند. 
این مدل دیوارپوش که از نام آن مشخص است فومی و از الیاف پلی یورتان ساخته شده است به جهت داشتن هوای در زیر آن البته سلول های ریز، کاملا عایق مناسبی است، همچون عایق صوتی، حرارتی، سرما و صدا است بنابراین گزینه مناسب برای دیوار و سقف می باشد.
ما برای کسانی که نیت و قصد دارند منزل خود را بازسازی کنند و حتما قیمت برای آن اولین و بهترین ملاک است حتما این مدل دیوارپوش را معرفی میکنیم تا نتیجه ی بهتری از بازسازی منزل خود داشته باشند. شما عزیزان نسبت به خرید خود از شرکت ما  مطمن باشید جنس درجه یک و قیمت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد. ما در کنار شما هستیم تا بهترینها را به ارمغان بیاوریم،‌ جنس درجه یک تقدیم کنیم و نیز نصاب عالی برای شما ارسال کنیم.

کابینت بازدید : 15 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


دیوارپوش مخصوص آشپزخانه، مناسب کدبانوی منزل؛ بی واسطه خرید کنید
در صنعت دکوراسیون داخلی شرکت ما به تمامی بخش های منزل توجه کرده است، هیچ فضایی از منزل نیست که در رصد تیم طراحان ما نباشد و هیچ زمانی شما را رها نخواهیم کرد تا بهترین ها را برای شما به ارمغان بیاوریم. در حدود 10 نوع محصول صرفا برای تزیین دکور منزل برای شرکت ما موجود است که شما عزیزان با مراجعه به بخش های کاتالوگ ها و قسمت های دیوارپوش ها قطعا با این موارد برخورد خواهید کرد و اشنا خواهید شد. 
بستر و فضای اشپزخانه گاها به محلی از تلاقی های اعضای منزل تبدیل خواهد شد. در طول مدت روزانه خانم ها و کدبانوهای منزل که ساعت هایی را در اشپزخانه هستند و همچنین بانوانی که شاغل هستند عصرها در خدمت منزل و نیز بابت تهیه غذا و انجام امورات زندگی سپری خواهند کرد. این فضا آنقدر اهمیت دارد در صنعت دکور که ما آن را صنعت دکور لقب قلب منزل داده ایم. اصلا مهم نیست که متراژ شما کوچک است یا بزرگ، یا اینکه منزل شما ویلایی و یا اپارتمانی است، ما برای آشپزخانه شما دکور مناسب داریم، بابت دیوارپوش کردن آن و نیز کف اشپزخانه و یا سقف آن، صرفا به تیم طراحان و اجرای ما بسپارید قطعا همانند پروژه های قبلی سربلند بیرون خواهیم آمد. 
پانل پی وی سی
چه محصولی برای چه اشپزخانه ای آراسته است 
با توجه به اینکه اشپزخانه شما بزرگ و یا کوچک است و یا همچنین ورودی پنجره به اشپزخانه دارید یا خیر، همچنین آیا ویلایی است یا اپارتمانی ما برای شما یک نوع طراحی خاص داریم که زیبایی را داشته باشد. در مورد محصولات شرکت ما برای اشپزخانه میتوانیم به دیوارپوش های: پی وی سی، سنگی، اجری و یا فومی اشاره کنیم، به جهت اینکه شما بی واسطه از کارخانه خرید میکنید نگران قیمت جنس و نصب نباشید،‌ تنها نگرانی شما این باشد که چه رنگی را انتخاب کنید و مابقی را ما انجام میدهیم. 
دیوارپوش pvc مناسب دکور آشپزخانه 
دیوارپوش های پانل پی وی سی در انواع مختلفی وجود دارند که به طور مثال میتوان از نوع ساده سفید و روکش دار و ضد ضربه به عنوان سه مدل کلی پرفروش نام برد که هرکدام از این مدل ها در انواع رنگ و روکش های متنوع – البته به غیر از پانل های سفید رنگ – موجود هستند و این موضوع کار طراحان داخلی را نیز برای ایجاد تناسب میان اجزای موجود در پروژه شان راحت تر کرده است.
از لحاظ بودجه ی ممورد نظر این نوع دویارپوش با احتساب قیمت مناسب دیوارپوش های موجود از جمله بهترین انتخاب های حال حاضر است.قیمت دیوار پوش پی وی سی به صورت مترمربعی محاسبه شده و هر پانل آن با عرض بیست سانت و طول 6 متر و 3 متر به شما دوستان عرضه میگردد.
از مزایای دیگر این متریال قابلیت استفاده ی آن در فضا های متفاوت از دیوار گرفته تا سقف و حتی در آشپزخانه و به جای سنگ های بین کابینتی است.
شما میتوانید به بهترین حالت آن ها را به صورت باکس های طولی و یا ایجاد فضایی برای نصب نور مخفی استفاده نمایید .این متریال به خاطر خاصیت کلیک شدن در یکدیگر به شما سطحی متوازن و با خطوطی مستقیم و بی نقص را تحویل می دهد.

چیدمان پانل های پی وی سی pvc
نحوه ی چینش پانل های پی وی سی میتواند مشابه الوار های چوب به کار رفته در سقف های خانه های شمال کشور باشد و حتی دکورکردن آن در جای لوستر در سقف و یاز یر پنکه های سقفی مشکلی ایجاد نمیکند .با توجه به اقلی مرطوب ناحیه شمال کشورمان و ضد نم و رطوبت بودن این متریال استفاده از آن به جد توصیه میگردد.

اگر از شکننده بودن و یا آسیب دیدن این پانل ها بیم دارید باید به شما عرض کنم که به هیچ عنوان اتفاقی برای آن ها نخواهد افتاد و اگر در فضایی مانند پارکینگ و راه پله میخواهید دیوارپوش نصب کنید حتی میتوانید از پانل های ضد ضربه نیز استفاده بفرمایید تا خیالتان کاملا راحت باشد.
پانل های ضد ضربه ما با تدابیری که در آن اندیشیده شده است کاملا ضد ضربه عمل کرده و در مقابل ضربات ماشین ها نیز مقاوم هستند .و از دیوارهای شما کاملا محافظت خواهند کرد.
نصب پانل های پی وی سی بسیار آسان بوده و به صورت کلیکی در هم جای رفته و روی دیواره ها نصب میشود انواع نبشی های روکشدار هم برای پوشش اضلاع و زوایای دیواره های شما وجود دارد که به همراه پانل ها در جای مناسب نصب شده و میتواند یا همرنگ همان پانل و یا برای ایجاد تضاد یا کنتراست مخالف روکش دیوار انتخاب گردد.

دیوارپوش سنگی یا ماربل شیت مخصوص آشپزخانه 
همانطور که خدمت شما سروران گرامی در بخش دیوارپوش های سنگی عرض شد، نسل جدید از ورق های فومیزه و یا ورق های پی وی سی pvc با قابلیت کیفیت بالاتر و سخت وجود دارد که به آن سنگ های یک تیکه تاپ شیت یا سنگ های مصنوعی گفته می شود. این سنگ ها خارج از بحث زیبایی بهترین مزید آن را میتوان به ضد خش بودن آن اشاره کرد، با توجه به رکود اقتصادی و نیز هزینه ی بالای خرید سنگهای طبیعی امروزه روز تمامی عزیزان و یا انبوه سازان و ویلاسازها به خرید دیوارپوش های سنگی رو آورده اند که هم ابعاد مناسبی دارد و هم توجیه اقتصادی. 
کاربرد سنگ های یک تیکه تاپ شیت 
قبل از اینکه وارد بحث لیست قیمت شویم اجازه بدهید در مورد نحوه آراستگی یا آرایه های داخلی ساختمان در مورد سنگ های مصنوعی صحبتی داشته باشیم. کاربرد این سنگ ها در تمامی نقاط پروژه است، به تازگی نسل جدیدی از دیوارپوش های سنگی را تاپشیت به نمایش گذاشته است که شرکت ما هم تقدیم مشتریان خاص خود خواهد کرد و آن کف پوش سنگی است، این کف پوش ها دارای قابلیت نصب روی کف در تمامی نقاط از جمله منزل و آسانسورها و محل های تجاری – اداری را دارد. اکنون نیاز است که کاربرد را خدمت شما عرض کنیم:
قابلیت نصب بر روی تمامی سطوح دیوار، هم هموار و هم ناهموار 
قابلیت ضد ضربه بودن و ضد خش بودن همچنین سهولت طراحی برای طراحان عزیز کشورمان 
قابلیت شستشوی با مواد شوینده داخل منازل و مواد شوینده صنعتی برای بیمارستان ها و هتل ها 
قابلیت انعطاف پذیری بالا به جهت حمل و نصب راحت نصاب های شرکت ما 
قابلیت آنتی باکتریال بودن این ورق ها که هیچ گونه جرم و میکروبی روی دیوارها نیست 
قابلیت خودش خاموش شونده ورق های سنگی تاپ شیت که اولویت سازمان آتش نشانی است 
قابلیت عایق صوتی در سالن های کنفرانس و آمفی تئاترها بودن 
قابلیت نصب بر داخل کشتی ها و شناورهای دریایی که به دنبال زیبایی هستند 
قابلیت نصب راحت توسط چسب و میخ های ریز 
و ده ها قابلیت دیگر ... 

کابینت بازدید : 15 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


سقف کاذب همیشه در تمامی نقاط مختلف شهر تهران و حتی بازارهای شهرستان ها یافت میشود، اما اینکه چه محصولی خریداری شود تا نسبت به پولی و وجه ریالی که پرداخت می شود، دارای خاصیت های مختلف باشد اون مطلب است که جای تامل و صبر دارد تا بیشتر در مورد آن مطالعه کنیم. شرکت اذران دکور از دیرباز به دنبال رفع نیازهای مشتری خود بوده است و همیشه سقف های مختلف را به بازار عرصه داشته است که همواره مورد توجه مشتری های خود بوده است. 

امروز قصد داریم شما را با انواع سقف های کاذب آذران دکور معرفی کنیم که همواره بتوانید هم با قیمت مناسب تهیه کنید و هم اینکه دارای گارانتی و طول عمر مفیدی باشد. سقف های کاذب معمولا بستگی به شرایط اب و هوای آن شهر هم تاثیر گذاز است بعضی از متریال های که در مقابل رطوبت اسیب پذیر هستند را نمی توانیم در هوای شرجی شمال نصب کنیم‌، در مقابل در این مناطق از سقف های کاذب پی وی سی pvc که کاملا در مقابل اب ضد رطوبت هستند میتوانیم استفاده بهینه داشته باشیم. سقف های کاذب همیشه عایق صوتی هستند اما بستگی به انتخاب شما عزیزان دارند که کدام سقف انتخاب شود تا عایق صوتی آن کم یا زیادتر باشد، هستند در بین سقف ها و تایل های 60*60 که شرکت آذران دکور در خدمت شما قرار میدهد، یک سری سقف ها مناسب و یک سری ها بیشتر در مقابل عایق صوتی مقاوم هستند 

همچنین در کنار آن از عایق حرارتی بودن آن نباید گذشت، چنانچه که سقف های به صورت اصولی نصب شود و نصاب های شرکت خدمت شما برسند قطعا از عایق حرارتی بودن آن هم لحاظ خواهد شد تا از هدر رفت انرژی جلوگیری به عمل آید و این هم یک مزیت دیگر از نظر عایق حرارتی و اقتصادی بودن آن است. 
ارزانترین سقف های کاذب در بازار 
شاید کلمه ارزان در کنار کلمه عمر طولانی سقف های کاذب در یک قالب نیاید، اما این نوید را به شما میدهیم که مطمن باشید شما به جهت اینکه دارید از کارخانه آذران و مستقیم و بی واسطه خرید میکنید یک گام به جلو حرکت کردید و خرید خوبی را تجربه خواهید کرد، از همین رو، قیمت های سقف های کاذب پی وی سی pvc یا سقف های کاذب گچی به نسبت سقف های همچون اسمان مجازی یا سقف های cnc قیمت های بهتری دارند و مرقوم به صرفه تر هستند. 

دلیل اینکه هر دوی این سقف ها بسیار زیبا است به جهت طراحی آن و بودن تایل های 60*60 است همراه با سپری هایی که به رنگ های الومینیومی و طلایی و نقره ای وجود دارد که سقف شما را دو چندان زیباتر خواهد کرد. 

سقف های کاذب گچی 
این مدل سقف که مشتری های خاص خودش را دارد از دیرباز از زمانی که بنده هم خاطرم است این مدل سقف همیشه مشتری داشته است و هم به جهت قیمت و هم به جهت کیفیت قابلیت نصب در همه جا را دارد. قیمت این مدل سقف کاذب که قیمتی بسیار مناسبی است و در ابعاد 60*60 به خوبی به فروش میرسد از حدود 30 هزارتومان شروع می شود به بالا. اما قیمت نسبت ارزانتری نسبت به دیگر محصولات هم رنج وجود دارد، همراه با سپری ها و سازه ها خدمت شما ارائه خواهد شد که مشکلی نداشته باشید. 

تایل های گچی در انواع مختلف ساده و آکوستیک مورد استفاده قرار می گیرد، شاید خیلی وقت ها از زبان فروشنده های صنف دکوراسیون داخلی شنیده باشید که تایل اکوستیک ولی متوجه منظور آن ها نشوید، این تایل ها به جهت عایق صوتی بسیار مناسب است معمولا استفاده از این تایل و سازه ها را شرکت آذران دکور به آن دسته از عزیزان پیشنهاد میکند که صدا و صوت برایشان مهم است و جلوگیری میکند از ارسال صداهای بلند. 
تایل های گچی ساده و بدون سوراخ هم مناسب فضاهای اداری و بانک است که مناسب کار است؛ این تایل های معمولی ساده و زیبا هستن و نیز بدون رنگ امیزی هم فضای مناسب خوبی برای اجرا دارند البته هم ساده وجود دارد و هم به صورت پانج یا سوراخ شده است که در شرکت آذران دکور تقدیم شما دوستان عزیز خواهد کرد. 

تایل های گچی ضد صدا یا (اکوستیک) یا عایق صوتی است که جهت جلوگیری از انتقال صدا معمولا به جهت زیرسازی حتما پشم سنگ در پشت آن نگه داری میکنند تا میزان جذب صوت را کاملا کم کند. تایل های اکوستیگ معمولا با روکش پی وی سی است که توسط شرکت آذران دکور در خدمت بزرگواران خواهیم بود.
تایل های پی وی سی یا pvc 
سقف های کاذب پی وی سی قطعا تاثیر گذار است، همانطور که اشاره شد این تایل ها هم در ابعاد 60 در 60 وجود دارد. در رنگهای مختلف که همان طور که در بخش پانل ها اشاره شد این موضوع نیز از مواد اولیه پتروشیمی گرفته شده است و میتواند پی وی سی را نیز در بخش تایل هم اجرا کنیم. سقف های کاذب را پایین از سقف ها در حدود 5 تا 10 سانتیمتر نصب میکنند البته با سازه های فلزی که از قبل پیش بینی شده است و نصاب شرکت آذران دکور با برچ کردن بر روی سقف سازه ها و سپری را انداخته و نهایت اینکه تایل ها به صورت منظم روی آن ها سوار خواهند شد. 
سازه های سقف های کاذب
این مدل تایل ها همانند تایل های گچی دارای مشتری های خاص خود است به ویژه اینکه این تایل ها به روز رسانی شده است و ویژگیهای همچون رنگ بهتر و نیز تایل های هات استمپ نیز به این مجموعه اضافه شده است که همواره با قیمت های خوب و نازلترین قیمت در کنار شما هستیم، به جهت اینکه قیمت ها ما بستگی به قیمت های کارخانه دارد؛ و کارخانه نیز مواد اولیه خود را در ماه ممکن است تغییر دهد و اگر ما در اینجا هر قیمتی را ذکر کنیم بعد از مدتی دچار نوسان میشود و شما ر ا ممکن است گمراه کند، 
سقف های کاذب 
در تمامی موارد بالا شرکت ما علاوه بر مشاوره تلفنی، بازدید، طراحی و ارسال جنس، از نصاب های ماهر درجه یکی نیز بهره مند شده است که همیشه در کنار شما عزیزان خواهد بود و علاوه بر تضمین کالا، تضمین نصب را نیز بر عهده خواهد گرفت.

کابینت بازدید : 13 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


سقف کشسان چیست؟، مراحل نصب آن و لیست قیمت سال 99 
سقف کشسان یکی از پرکاربرد ترین سقف های کاذب امروز در صنعت دکوراسیون داخلی می باشد. این مدل سقف خواهان بسیاری دارد و با توجه به گستره بازار آن حتما از نظر قیمتی و کیفیت محصول درجه یکی را از سمت شرکت ما  در خدمت شما عزیزان قرار خواهیم داد. این محصول حاصل طراحی، طراحان خوش ذوق شرکت می باشد که به حضور مشتری های محترم عرضه خواهد شد. 
محصولات شرکت ما  دارای انواع مختلفی در حدود 20 نوع محصول است که در حدود 10 مدل دیوارپوش یا دیوار کاذب؛ در حدود 5 مدل سقف کاذب و سقف پوش و در حدود 5 مدل کف پوش و کف کاذب در خدمت شما هستیم. 
نام کشسان از انجایی برای این مدل سقف کاذب گرفته شده است که هرچقدر بخواهید حرارت بدهید این محصول با حالت ارتجاعی و کشی که دارد، حالت کشسان به خود گرفته و در نتیجه باعث میشود نصاب ها شرکت به بهترین شکل توسط کاردک های مخصوص این مدل پارچه های pvc در درون سازه های نگهدارند بیاندازند. 
محبوبت سقف های کشسان 
علت محبوبت این مدل سقف در تقریبا 2 یا 3 سال اخیر به جهت داشتن تنوع محصول بی شمار این مدل سقف است، ما در تعریف هایی که خدمت مشتری های محترم شرکت ما  خواهیم داشت، عرض میکنیم خدمت این دوستان که شما هر نوع طرح به هر سبک و سیاق که مایل باشید با هر ابعادی که در نظر دارید، توسط شرکت ما  اماده ارائه هستیم. 
محصول حاضر دارای تنوع پذیری بالایی است و خود به دسته بندی های مختلفی همچون: لاکر- مات – ساتن – ترنسپرنت و برلیانت تقسیم بندی می شود که هر کدام از این مدل ها با یک نورپردازی عالی؛ بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان خواهند اورد. 
ویژگی های سقف های کشسان 
سقف کشسان دارای مزیت رقابتی با دیگر سقف های حال حاضر هست اما به جهت قیمت یک پله بالاتر از دیگر سقف ها است و آن هم به جهت زیبایی و نورپردازی که در زیر آن انجام میشود بهترین ها را به ارمغان خواهد اورد. 
این محصول دارای رنگی خیلی بالایی است هر زمان که با این محصول ما نورپردازی قوی را ادغام کردیم یکی از بهترین سقف ها پروژه شرکت ما  را تقدیم کردیم، بنابراین در محصول سقف کشسان حتما از نور پردازی مناسبی استفاده کنید که در انتها کار زمانی که سقف تحویل داده شد نورها جلو بصری خود را به خوبی نمایش دهند. 

ویژگی های سقف کشسان که شرکت ما  در اسرع وقت در خدمت شما قرار خواهیم داد، از جمه:
پارچه های کاملا قابل شستشو و آنتی باکتریال است 
رفتار پارچه در مقابل آتش ریزنده است و حریق را گسترش نمیدهد 
نمای بسیاز زیبا با طرح های مختلف همراه با نورپردازی 
قابلیت چاپ تمامی طرح هایی که مد نظر شما است 
گارانتی مادام العمر شرکت ما  برای برخی از سقف های کشسان بستگی به درجه کار 
قابل انتقال به سقف های دیگر، باز شدن پارچه و نصب در محل دیگر 
استفاده از سازه های ساخته شده توسط کشور آلمان به جهت استحکام بیشتر 
به هیچ عنوان گرد و غبار بر روی پارچه نشست نخواهد کرد 
سقف کاملا یک دست و یک تیکه بدون هیچ گونه سازه در وسط کار 
قیمت سقف کشسان 
سقف کشسان همیشه با توجه به داشتن پارچه ی کششی و قابل انعطاف پذیری بالا دارای طول عمر مفید بسیار ایده الی است که همراه همیشگی شما خواهد بود. این مدل سقف به جهت قیمتی، کمی از سقف های دیگر گران تر و شرکت ما  به جهت اینکه کارگاه تولیدی این محصول را دارد، قیمت های بی واسطه ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. بنابراین از حدود قیمت 150 هزار تومان به بالا خواهد بود که با توجه به نوسانات قیمت شامل حال خواهد بود ولی در فضای مجازی شرکت ما  و نیز سایت شرکت میتوانید با دریافت کاتالوگ ها و فایل های تصویری و صوتی، انتخاب بهتری را داشته باشید. 
نحوه ی سفارش سقف کشسان از گروه ما  
آیا پلان خاصی برای سقف خودتان در نظر دارید، نگران نباشید طبق توضیحاتی که قبل تر نیز داده شد شما میتوانید طرح دلخواه خود را با تیم طراحی مجموعه ی ما  در میان بگذارید و آن ها مطابق سلیقه ی شما نحوه ی نصب را با تیم نصب سقف کشسان ما  درمیان گذاشته و نقشه های اجرایی را مختص پروژه ی شما تهیه خواهند کرد بدین صورت شما دارای سقف کشسان ی مدرن و بدون نقص خواهید بود و میتوانید تا سالیان متوالی از دیدن آن در سقف فضای منزل یا اداره خود لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید. قطعا قیمت اخر را از لیست قیمت های سقف های کشسان از ما بخواهید با گروه معماران درجه یک و نیز گروه نصب درجه یک در کنار شما سروران گرامی خواهیم بود.

کابینت بازدید : 17 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

همانطور که در بخش های تایل ها خدمت شما عنوان شد؛ دیگر سقف های ساده در منازل و محیط های اداری کارساز نیست و با توجه به سلیقه های شما مشتریان محترم شرکت آذران، ما هم خودمان را به روز رسانی میکنیم و بهترین محصولات روز را در خدمت شما قرار میدهیم، در بخش های تایل های پی وی سی گفته شد که اساسا تایل ها به صورت استاندارد ساخته می شود که ابعاد 60 در 60 دارد ولی شرکت ما قادر است که در ابعاد درخواستی شما حتی کمتر و چه بسا بیشتر تولید کند و در خدمت شما قرار دهد. 
سقف های CNC امروز یکی از به روزترین سقف ها هستند که نه تنها در ایران بلکه شرکت ما  از حوزه خلیج فارس نیز درخواست برای ارسال این مدل تایل ها دارد که در حال انجام وظیفه نیز هست. همانطور که میدانید سقف های کاذب در واقع سقف هایی هستند که اساسا وجود ندارد و دکوراسیون کارها از سقف برای خود زیرسازی انجام میدهند تا بتوانند این مدل از سقف ها را در منزل قرار دهند. از اینرو سقف های CNC سی ان سی هم از همین مدل استتثنا نیست و همین روش را پی گرفته است، اما تفاوت اصلی دارد. 
نصب تایل های CNC 
در بخش بالا اشاره شد، نصاب های شرکت ما  باید برای خودشان زیرسازی انجام دهند،‌ همانطور که در بخش تایل های اشاره شد ما باید تایل ها را روی پروفیل های سپری L24 یا پروفیل های 3.6‌و 1.2 را در سقف کارسازی انجام دهیم؛ در مورد این موضوع بهتر است اشاره کنیم؛ زمانیکه پروفیل ها را پرچ میکنیم روی سقف و به صورت سپری ها در داخل هم چفت شدن اکنون نیاز است که تایل ها را قرار دهیم روی سقف. اما در مورد تایل های CNC و نصب آن کمی با هم فرق میکند بدین شکل که در ابتدا زیرسازی از سقف اصلی گرفته میشود و در نهایت تایل های را روی آن قرار میدهیم. 
تایل های پی وی سی های CNC  اکنون دارای مدلهای مختلفی هستند که در حدود 90 طرح های مختلفی دارد، از جمله طرحهای گل و بوته یا حتی گل مرغ وجود دارد که از طرح های اسلیمی گرفته شده است و همینطور میتوانید طرح های مذهبی و نیز طرح های معماری ایتالیایی و نیز ایرانی وجود دارد که میتوانیم در خدمت شما عزیزان قرار دهیم، حتما در این 90 طرح و سبک یکی از سبک ها مورد پذیرش شما خانواده های محترم است. 
در مورد نصب این نکته اخر را نیز اضافه شود که، حتما باید زیرسازی از طریق لامپ های SMD یا نیز لامپ های 60 در 60 نصب کنید که روشنایی درخور شان داشته باشد و سپس نصاب های ما تایل های پلکسی معمولی یا دوغی را در زیرسازی انجام میدهند سپس این تایل ها در سقف اجرا و بعد از آن تایل های CNC را در روی آن نجام میدهیم. 
جنس تایل های CNC
تایل های پی وی سی در سبک های CNC بسیار زیبا است به طوری که خارج از بحث اینکه منازل را اذیین بندی میکند برای هتل ها و لابی ها بسیار مناسب بوده است. در زیرسازی سقف هایی که از چوب ها یا بتنی استفاده شده است ممکن است لوله های تاسیسات به کار رفته باشد و یا اینکه محلی باشد که سیم های یا کابل های شبکه چنانچه که از سقف رد شده است؛ با نصب این نوع سقف CNC محل خود را زیباتر کنید، اما جنس این مدل از تایل ها هم به شکل چوبی یا MDF وجود دارد و هم به صورت پی وی سی وجود دارد که توسط دستگاه CNC برش داده میشود که به نام تایلهای CNC در بازار معروف است. 
علاوه بر اینکه میتوانید این نوع تایل ها را هم در دیوار البته با سبک و سیاق خاص و ابعاد مورد نظر شما تولید و اجرا شود از قابلیت این نوع تایل های میتوانید به رنگ پذیر بودن آن اشاره کرد، به شکلی که بعضا بعضی از نصاب های خوش سلیقه شرکت با رنگ امیزی این تایل ها میتوانند کار را زیباتر نمایش داده شود، رنگ طبیعی این مدل از تایل ها به صورت ذاتی سفید است و جهت اینکه بعضا به سبک معماری هر سلیقه ی نزدیک شود ما آن را رنگ و تقدیم دوستان قرار خواهیم داد. اگر به جرات میتوانم عرض کنم، هیچ تایلی سقف را زیباتر از سازه های cnc نخواهد کرد، این تایل ها که دارای بیش از 50 نوع سبک و تعداد هستند با طرح های مختلف قطعا در تمامی منازل مسکونی و نیز مجامع اداری و دولتی کارساز خواهد بود. پیشنهاد شرکت ما  به عزیزانی که قیمت سقف برای آنها مهم است و نیز زیبایی را اولاتر از هر متریالی دیگر میدانند حتما این سبک از سقف پوش را برای عزیزان پیشنهاد میکنم. 
اجرای کار سقف همراه با کناف به تنهایی زیبا است و حالا شما این مدل تایل های CNC را در کنارش قرار دهید قطعا یک سقف بی نقض و زیبا خواهید داشت که دربازار مد شده است و حتما در گالری عکس ها مشاهده کنید از اینرو نصاب های شرکت ما  نیز همراه با طرحی که معمارهای شرکت در اختیار این عزیزان قرار میدهند؛ سقف های زیبا را در اختیار شما قرار خواهند داد. 

مزایای استفاده از تایل ها CNC

1- قابلیت نور پردازی بسیار زیبا همراه با پلکسی های دوغی 

2- قابلیت شستشو تایل ها و آنتی باکتریال بودن 

3- قابلیت عایق صوتی و عایق حرارتی در مکان های صنعتی 

4- نسبت به تایل های دیگر صرفه اقتصادی دارد 

5- سبک و قابل حمل است ضخامت بین 6 تا 16 میلیمتر دارد 

6- امکان تعویض سریع وجود دارد اگر خدای ناکرده شکسته شد قابلیت تعویض 

در انتها هر زمان که مایل بودید که سقف خود را به تایل های CNC اراسته کنید حتما با کارشناسان امین خود در شرکت ما  در ارتباط باشید تا بتوانیم بهترین متد روز دنیا را در اختیار شما قرار دهیم. منتظر شما هستیم. شرکت ما یک قدم پارا فراتر نهاد است و با استخدام کارشناسان معمار در سطح کشور علاوه بر توضیح کامل فروش شما عزیزان را نیز در امر معماری کمک خواهد کرد. 

کابینت بازدید : 13 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

بایدها و نبایدهای نصب چمن مصنوعی روی آسفالت
چمن مصنوعی
بسیاری از معماران و سازندگان بنا از فن آوری چمن مصنوعی در محوطه سازی استفاده می کنند. وقتی کارهای ساخت و ساز به اتمام رسید با استفاده از این محصولات می توان در یک چشم بر هم زدن محوطه ای لوکس را طراحی و اجرا کرد. اغلب اوقات صاحبان منازل نیز محوطه های چمن مصنوعی را به چمن طبیعی ترجیح می دهند. این محصولات در هزینه مصرف آب صرفه جویی زیادی دارند و سهم خود را در حفظ محیط زیست می پردازند. گاهی صاحبان منازل به فضای سبز بیشتری نیاز دارند که با تغییر کاربری سطوح سخت امکان پذیر است. نصب چمن مصنوعی روی آسفالت و دیگر سطوح سخت یکی از ساده ترین راه ها برای برخورداری از فضای سبز بیشتر است.

مشکل در نصب چمن مصنوعی روی آسفالت و سطوح سخت
چمن مصنوعی را می توان روی هر سطحی نصب کرد و تنها تفاوت در نحوه اجرای کار است. برخی از زمین ها دارای پوشش نرم تر است مثل زمین های ماسه ای یا خاکی. اما در زمین هایی که قبلا بتون شده یا با سنگ و سرامیک و آجر کار شده موضوع فرق دارد. این سطوح همانند سطوح آسفالت دارای بافت سخت و غیر قابل انعطاف هستند. برای نصب چمن مصنوعی روی آسفالت و سطوح سخت تر لازم است تا از قبل محل برای چمن آماده سازی شود. در مورد نصب چمن مصنوعی روی بتن از قبل مطلبی نوشته شده که برای مطالعه پیشنهاد می شود.

هزینه نصب چمن مصنوعی روی آسفالت
توجه داشته باشید که این کار چندان دشوارتر از دیگر سطوح نیست اما روش کار کاملا متفاوت است. با ذکر مثالی موضوع را روشن تر می کنم. وقتی یک زمین خاکی برای محوطه بازی کودکان یا زمین چمن ورزشگاه انتخاب می شود ابتدا سطح خاک از هر گیاهی تخلیه می شود. در مورد نصب چمن مصنوعی روی آسفالت این کار لزومی ندارد. با توجه به اینکه روی سطوح سخت بتونی یا آسفالت به ندرت گیاه سبز می شود، لازم نیست محل را پاکسازی کنید. اما وجود هر گونه برآمدگی یا شکستگی روی آسفالت می بایست قبل از اجرای چمن، ترمیم شود.

چمن مصنوعی زمین فوتبال بدون ناهمواری و حفره یا هر چیز دیگری است. این استاندارد در مورد آسفالت هم رعایت می شود. اگر یک زمین آسفالت شده که دیگر کاربری ندارد را به عنوان فضای سبز در نظر گرفته اید باید شرایط نصب چمن در آن مهیا شود. اولین مشکل در این مورد مربوط به زهکشی آب است.

بخوانید
چمن مصنوعی برای بالکن
مشکل زهکشی آب در نصب چمن مصنوعی روی آسفالت
تخلیه آب حاصل از بارش های طبیعی و یا شستشو از روی سطح چمن الزامی است. در تولید محصول چمن مصنوعی لایه زیره دارای حفره هایی برای عبور آب است. از روی ظاهر این روزنه ها قابل دید نیست و تنها الیاف سبز چمن دیده می شود. اما برای عبور آب این سوراخ ها کارامد است. چیزی شبیه به توری در لایه زیرین چمن کار شده که برای همین منظور در نظر گرفته شده است.


حالا مشکل اینجاست که آسفالت فاقد مجرای تخلیه آب فاضلاب است و بارش ها پس از برخورد با آسفالت راهی برای عبور ندارند.باقی ماندن آب باران و آب شدن برف روی سطح چمن اصلا مناسب نیست و در عمل زمین بازی را غیر قابل استفاده خواهد کرد. برای جلوگیری از این مشکل لازم است تا از زهکشی مناسب بر روی آسفالت استفاده شود.

در صورت باقی ماندن آب در چاله های زیر چمن مصنوعی، رطوبت باقی مانده به این زودی ها خشک نمی شود. این فضا محل خوبی برای رشد انواع قارچ و کپک است که در نهایت موجب آسیب به سطح چمن می شود. اگر در بخش هایی از زمین با انبوهی از سیاهی مواجه شدید به احتمال قارچ یا کپک هم فکر کنید.

برای رفع این مشکل و همچنین انجام زهکشی می توان از شن و ماسه در زیر چمن مصنوعی استفاده کرد. البته این راه حل موقتی است و به مرور ماسه ها شسته خواهد شد. در مورد فضاهای سرپوشیده مثل پاسیو این مشکل وجود ندارد زیرا باران و برف روی چمن نمی بارد.

مشکلات نصب چمن مصنوعی روی آسفالتنصب چمن مصنوعی روی سطوح سخت و نامناسب بودن زمین
مشکل دیگر در ساختار مواد تشکیل دهنده آسفالت است. سطح آسفالت سخت و محکم است بنابراین موقع بازی کودکان و یا دویدن حیوانات روی چمن مصنوعی امکان آسیب، وجود دارد. به همین دلیل نمی توان چمن مصنوعی را بدون زیرسازی روی آسفالت سخت قرار داد. استفاده از لایه های شن و ماسه یا تا حدودی مشکل را برطرف می کند ولی بهترین پیشنهاد استفاده از توپک های پلیمری در فضای بین آسفالت و چمن مصنوعی است. اگر این سازه به درستی نصب شده باشد مشکلی برای محوطه بازی کودکان یا زمین چمن ورزشی پیش نمی آید.
چرا چمن مصنوعی زمین بازی کودکان بهترین انتخاب است؟
واقعیت اینجاست که سطوح سخت تا حدودی زمان نصب را کوتاه تر می کنند. آماده سازی این زمین ها برای استفاده از چمن مصنوعی بسیار ساده تر است. کسانی که برای نصب به محل اعزام می شوند می توانند بهترین تصمیم ها را برای آماده سازی زمین بگیرند.

اگر حیاط کوچکی دارید یا فضای بازی برای بچه ها وجود ندارد می توانید پاسیو، حیاط خلوت یا حتی کل محوطه حیاط را به فضایی کاربردی تر تبدیل کنید. با نصب چمن مصنوعی روی آسفالت ، سطحی نرم و منعطف به وجود می آید که می توانید روی آن با خیال راحت بنشینید. دیگر نگران زمین خوردن کودکتان موقع بازی روی آسفالت نیستید، این چمن ها دارای الیاف قابل انعطاف و نرم تری هستند.

نصب چمن مصنوعی روی سطوح سختنصب چمن مصنوعی روی آسفالت و افزایش فضای مفید ساختمان
موافقین و مخالفین زیادی برای نصب چمن روی سطوح سخت وجود دارد. مخالفین می گویند زمین های بازی بچه ها یا ورزشگاه ها را نباید روی آسفالت بنا کرد. این زمین ها به اندازه کافی برای کودکان و ورزشکاران امن نیستند. از طرفی مشکلات بارندگی های فصلی در شهرهای پر باران نیز وجود دارد.

اما موافقین می گویند فضای خسته و کسالت بار نیاز به سبزی چمن دارد. این چمن های همیشه سبز می توانند محلی برای استراحت خانواده ها و استفاده بهینه از فضای زندگی باشند. به خصوص در شهرهای بزرگ که فضای سبز طبیعی به اندازه کافی وجود ندارد. ایده تغییر کاربری آسفالت به زمین چمن بهترین راهکار است. برای مثال آسفالت پشت بام را به چمن مصنوعی تغییر دهید تا متراژ مفید ساختمان افزایش قابل توجهی داشته باشد. زیباترین روف گاردن و بام سبز را می توانید با کمتزین هزینه در پشت بام خانه ها ایجاد کنید.

کابینت بازدید : 15 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


بتن اکسپوز
از انواع دیوارپوش هایی که موجود است قطعا بتن اکسپوز یکی از پر طرفدارترین های صنعت دکوراسیون داخلی است . بتن اکسپوز به علت نمای منحصر به فردی که داشته و همین طور انواع مخنلف طراحی هایی که در هر قالب آن وجود دارد بسیار مورد توجه و علاقه ی کاربران و همچنین طراحان داخلی قرار میگیرد.شما میتوانید با تهیه بتن اکسپوز همزمان هم به یک متریال با جنس عالی و مقاومت بالا و همین طور ظاهری زیبا دسترسی داشته باشید .
بتن اکسپوز یا بتن نما ب پانل های پیش ساخته ای از جنس مواد اولیه بتن طبیعی ولیکن همراه با مواد افزودنی که کارآمدی آن را بالا برده و در کارگاه از پیش ساخته شده گفته می شود.این مواد افزودنی در کنار مراحل مختلف مانند شوک حرارتی و ضد آب بودن پانل ها در نهایت محصولی با سطح مقاوم را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد که به شدت محبوب در میان کاربران خانگی و همچنین طراحان می باشد.
بطور متوسط از هر 10 نفر که با ما تماس میگیرند تقریبا 7 نفر آن ها در باره ی بتن اکسپوز و قابلیت های آن سوالاتی را می پرسند که به طور خاصه به یکی از ویژگی های مهم آن اشاره نداشته و ما نیز بهتر دیدیم که در این مقاله به طور جامع و کامل به مباحث مرتبط به بتن اکسپوز بپردازیم.بنابراین شما دوست عزیز که شروع به مطالعه این مقاله کرده اید به شما تبریک میگوییم زیرا یک قدم جلوتر از دیگران با دنیای وسیع و متنوع بتن اکسپوز آشنا شده اید.
بتن اکسپوز در طراحی داخلی 
برای خیلی از مردم نحوه ی استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی و چگونه رسیدن به نتیجه ای عالی سوالی است که همواره از ما پرسیده می شود .فی الواقع دوستان انتظار ندارند که با استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی خود نمای زیبایی را در کنار وسایل یا دکوراسیون تعبیه شده داشته باشند  و گاها به نظرشان بتن اکسپوز به کلی متریالی سرد  بی روح و بدون زیبایی خاصی است .ولیکن برخلاف انتظار دوستان بسیاری از طراحان داخلی از بتن اکسپوز در طراحی داخلی مکان های متفاوتی مانند منازل مسکونی نیز استفاده میکنند  این باور که بتن اکسپوز تنها برای نمای خارجی یا بیرونی هر ساختمان یا محیط استفاده می شود کاملا غلط است و با دانستن مزایای استفاده از بتن اکپوز در طراحی داخلی قطعا باقی دوستان نیز به استفاده از آن جذب خواهند شد .

بتن اکسپوز به خاطر داشتن بافت و رنگ خاص خود با انواع متریال ها ست شده و دکوراسیون و اکسسوری هایی که در محیط استفاده م ود را دو چندان بهتر نشان خواهد داد البته باید خاطر نشان ساخت که استفاده بیش از حد از هر متریالی محیط شما را دچار یکنواختی و بدون روح می کند بنابراین بهتر است با مشورت طراح داخلی خود نیاز شما در استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی فضای مد نظر بررسی شده و در نهایت از وجود آن لذت ببرید.
انواع بتن اکسپوز 
از سوالاتی همواره وجود دارد این است که آیا بتن اکسپوز نیز میتواند متنوع باشد و یا تنها طرح خاص از آن وجود دارد .در پاسخ به این سوال باید مطرح کنیم که انواع بتن اکسپوز بنا بر انواع قالبی که یک کارگاه میتواند تولید کند متفاوت بوده و از نظر تنوع شما دست باز در انتخاب دارید . به طور مثال انواع برش هایی که برای پانل های بتن اکسپوز وجود دارد از مدل های هندسی تا اشکال متنوع گرفته تا تغییر در ابعاد هر پانل و یا رنگ آن مدل پانل را از بقیه انواع بتن اکسپوز خاص و متمایط می سازد .

ما برای مشاهده انواع بتن اکسپوز میتوانید از کاتالوگی که ما در اختیار شما قرار میدهیم نیز استفاده بفرمایید . این طوری بهتر میتوانید مطابق با طراحی داخلی یا دکوراسیون داخلی که برای شما تعبیه شده است انتخاب داشته باشید .رنگ های گلاس ،چاپ طرح دلخواه ، اشکال مختلف تایل های سه بعدی به شکل های هم اندازه و گاها منظم و گاها نا منظم در رده  دسته بندی انواع بتن اکسپوز قرار میگیرد.

 
مشخصات فنی بتن اکسپوز 
اگر درباره ی مشخصات فنی بتن اکسپوز بخواهیم صحبت کنیم یک جدول از مواد اولیه و افزودنی های مختلف را باید در نظر داشت بدین صورت که ساختار آن مانند بتن طبیعی از ترکیب اولیه ی سیمان و آب و مصالح ریز دانه بوده ولیکن در طرح اختلاط بتن استفاده از افزودنی ها به قابلیت های مختلف بتن اضافه می کند که از افزودنی های خاصی مطابق با هر فضایی که مد نظر کاربر باشد استفاده می شود .بتن معمولا دارای کاربردهای سازه ای و غیر سازه ای توامان بوده ولیکن بتن اکسپوز شرکت ما  را صرفا برای دکوراسیون ولی هم در نمای خارجی و هم در طراحی داخلی میتوانید استفاده بفرمایید.

مزایای بتن اکسپوز 
از مزایای بتن اکسپوز میتوان حتی مقاله ای به صورت جداگانه نوشت ولی در اینجا به بیان مزایای بتن اکسپوز به صورت موردی اکتفا میکنیم و این تنها برای آشنایی بیشتر شما با این متریال منحصر بفرد می باشد.

ضد آب و مقاوم در برابر برودت هوا به طوری که به راحتی میتوانید از آن در نمای ساختمان استفاده کنید.
طول عمر و دوام بالای بتن اکسپوز 
قابلیت اجرا با ملات های چسبنده ، چسب و به صورت خشک فراهم است 
امکان اجرا در تمامی فصول سال فراهم است 
تایل های بتن اکسپوز دارای ابعاد استانداردی هستند که پوشش سطوح دیوارها را آسان تر کرده و تایل ها را قابل حمل ولیکن بنا بر هر پروژه و در خواست کارفرما میتوانیم ابعاد و اندازه های سفارشی را نیز قبول کرده و تحویل دهیم.
وزن سبک تر نسبت به نمونهه های بتن طبیعی و در نهایت هرینه کمتر در حمل و نقل و همین طور راحتی در نصب و اجرا 
قابلیت رنگ پذیری و تطبیق با دکوراسیون داخلی 
 
نصب بتن اکسپوز 
یکی از نگرانی های همیشگی کاربران و مخصوصا کاربران خانگی شرایط نصب بتن اکسپوز است.از ما سوال می پرسند که نصب بتن اکسپوز دردسر دارد یا نه ؟چه قدر محیx را درگیر گرد و خاک و ضایعات نصب و ... میکند .  خوشبختانه از کم دردسر ترین متریال ها در نصب بتن اکسپوز است که با نداشتن محدودیت در الحاق در هر فضایی وهمین طور چسبیدن به دیواره ی مد نظر و در نهایت پر گشتن فاصله ها با پودر بند کشی دبدون دردسر خاصی در هنگام نصب بتن اکسپوز به نمای زیبایی نیز دست پیدا میکنید .

نکاتی که قبل از نصب بتن اکسپوز بهتر است به آن توجه داشته باشید :

سطح هموار زیر تایل ها برای نصب تراز و بهتر تایل های بتنی لازم است
نم و رطوبتی که از قبل وجود داشته و الان برطرف گردیده و تنها آثار آن باقی است موردی ندارد ولیکن اگر هنوز منشا نم معلوم نیست و نم برطرف نشده به طور کلی برای نصب هر نوع دیوارپوشی لازم است که در ابتدا منشا نم برطرف گردد تا در آینده مشکل ساز نشود.
فاصله تایل ها باید با هم برابر بوده و تفاوت درز اجرایی باعث خدشه در نمای کلی نهایی کار شما خواهد شد.
چسب مورد استفاده برای نصب تایل های بتنی ما  باید حتما با در نظر داشتن فاصله بین تایل ها به میزان لازم هم بر روی سطح دیوار و هم تایل مصرفی خورده شود تا سطح تماس بیشتری ایجاد کرده و در مدت زمان طولانی دیوارپوش از جای خود جدا نگردد.
مراحل نصب بتن اکسپوز به شرح زیر می باشد :
 در ابتدا بهتر است نسبت به استحکام سطح زیرین یک کارشناسی کلی توسط خود شما و یا کارشناسان متخصص بازدید ما صورت گرفته تا مطمئن باشید بر روی سطح مد نظر شما میتوان بتن اکسپوز  را نصب کرد.بررسی استحکام شامل بررسی نم و رطوبت وهمین طور استحکام عمومی مکان شماست.
پس از آنکه از استحکام مناسب فضای خود برای نصب بتن اکسپوز مطمئن شدید حالا بسته به انتخاب خود از میان طرح های موجود مساحت دیوارمد نظر خود را تقسیم بر مساحت هر تایل کرده تا تعداد مورد نیاز خود را به دست بیاورید و در نظر داشته باشید که در هر مترمربع معمولا با ابعاد استاندارد ها بین 4 الی 5 تایل نیاز دارید.
پس از این که سفارش خود را ثبت نموده و تایل های بتن اکسپوز  را بر اساس متراژ مورد نظر خود دریافت کردید حال باید ردیف ابتدایی تایل ها را به وسیله ی چسب مخصوصی که برای شما ارسال گشته است بر روی سطح آماده ی زیرین یچسبانید.
برای نصب ردیف یا رج بعدی باید فاصله ای را مناسب کار خودتان و نمای نهایی مورد نظر خود در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که این فاصله باید در ردیف های بعدی نیزحفظ گردد.تا نمای یکدست و عالی را در نهایت به دست بیاورید .
این فاصله را با استفاده از صلیب های ارسال شده نیز  میتوانید کنترل بفرمایید و در فاصله ی مابین تایل ها به طور مساوی در جاهای مختلف قرار داده تا کار یکدست گردد.
پس از چسب زدن و نصب بتن اکسپوز و محکم شدن نسبی آن ها باید درز مابین تایل ها را به وسیله ی پودر بندکشی به خوبی پوشش داده و به عبارتی درز گیری نمایید . هرچه فاصله ها را کمتر و دقیق تر از ابتدا در نظر گرفته باشید در نهایت با الحاق کردن پودر بندکشی به بهترین سطح ممکن دست خواهید یافت.
در انتها و تکمیل کردن کل کار با یک فرچه یا برس نرم میتوانید رویه ی دویارپوش را تمیز فرمایید .کار نصب شما به پایان رسیده است.
 
شما برای تهیه ی بتن اکسپوز در هر دو حالت مناسب برای نمای داخلی و خارجی میتوانید به راحتی و بدون واسطه پس از مشاهده ی کاتالوگ های شرکت ما  و انتخاب از میان ده ها طرح و مدل موجود خرید بفرمایید. متاسفانه برخی با ارائه ی کالای بی کیفیت و با قیمت کلان این متریال را بدنام میکنند .یک مثال واضح این است که آنچه که مشتری تحویل میگیرد با آنچه که در عکس یا کاتالوگ دیده متفات بوده  و یا گاها همان کیفیت را ندارد بنا براین ما پیشنهاد میکنیم که با دیدی باز تمامی کاتالوگ ها را مطالعه فرموده و برای هر سبک بتن اکسپوز مد نظر خود با کارشناسان شرکت ما  در تماس باشید. در کنار مطالعه ی کاتالوگ ها اگر نیاز به مشاوره حضوری و یا کارشناسی و اندازه گیری داشتید حتما می توانید از کارشناسان بازدید ما نیز کمک بگیرید و با هماهنگی قبلی خدمت شما دوستان رسیده و انجام وظیفه خواهند کردو

کابینت بازدید : 16 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


اگر از علاقمندان نگهداری از سگ ها باشید به طور حتم چیزی از سر سبزی چمن حیاط تان باقی نمانده است! سگ ها بازیگوش و دوست داشتنی هستند ولی علاقه زیادی هم به کندن زمین و زیر و رو کردن چمن باغچه دارند. اصلا به جثه کوچک یا بزرگ سگ ها نگاه نکنید. این ذات حیوانات و سگها است که در زمین چنگ می زنند و حفره ایجاد می کنند. به نظر می رسد انتخاب سختی داشتیه باشید در دوراهی تصمیم گیری بین نگهداری از حیوان خانگی و یا داشتن محوطه ای سر سبز مانده اید؟ با خرید چمن مصنوعی یکبار برای همیشه مشکل حل خواهد شد. انواع چمن مصنوعی مناسب حیوانات خانگی بوده و می تواند جایگزین خوبی برای چمن طبیعی باشد. اصولا داشتن فضایی سبز برای بازی با سگ های بازیگوش عالی است و روحیه را هم بهتر کند.

چمن مصنوعی مناسب  نگهداری از حیوانات خانگی
معمولا برای بازی سگ ها و گربه ها فضایی چمن کاری شده در نظر گرفته می شوند. سگ ها در این زمین بازی، می دوند و حسابی جست و خیز می کنند. این روزها با توجه به کمبود آب حتی در کشورهای اروپایی و امریکایی نیز از چمن مصنوعی رولی برای محوطه بازی سگ ها استفاده می شود. این زمین ها نیاز به آبیاری ندارند و به سادگی قابل بهره برداری هستند. محوطه سازی ویلا با چمن مصنوعی بسیار کم هزینه و اقتصادی است. این زمین های همیشه سبز بدون کود دهی، چمن زنی و سم پاشی حتی در زمستان های سرد و تابستان های گرم هم به زیبایی باقی می مانند. محوطه سازی با چمن مصنوعی باغچه و برای صاحبان حیوانات خانگی مزایای زیادی دارد از جمله:

چمن مصنوعی مناسب نگهداری از حیوانات خانگی
خانه ای تمیز و پاکیزه
یکی از مهم ترین مزایای چمن مصنوعی مناسب حیوانات خانگی اینست که دیگر نگران پاهای گلی سگ بازیگوش تان نیستید. چمن مصنوعی مثل یک فرش یا موکت روی محوطه پهن می شود. این فضا قابلیت نظافت ساده ای دارد و می توانید با یک جاروی ساده هم چمن را تمیز کنید. با نصب این محصول دیگر دائم در حال تمیز کردن و سابیدن کفپوش های خانه نیستید. حیوانات خانگی دوست دارند از خانه خارج شوند و روی چمن ها بازی کنند بدون اینکه به فکر کثیف شدن دست و پاهایشان باشند. سگ ها عاشق کندن گوال هستند. در زمین های چمن کاری شده این علاقه دردسر ایجاد می کند. سطح زمین های بازی سگ ها پر از چاله و سوراخ های بزرگ و کوچک است. سگ های خانگی با راه رفتن روی چمن حس خوبی دارند ولی نمی توانند زمین را حفر کنند

جلوگیری از بیماری حیوانات خانگی
وقتی سگ و گربه ها خارج از خانه هستند خطر بیماری این حیوانات هم بیشتر می شود. خاک و گل حاوی انواع میکروب و آلودگی ها هستند این برای حیوان خانگی یک سم است. سگ های دست آموز نمی توانند در برابر کثیفی و آلودگی ها دوانم بیاورند. حتی اگر همه واکسن های سگ را هم زده باشید باز خطر مریض شدن در اثثر بازی با گل و خاک وجود دارد. به خصوص در باران که میزان گل و لای خیلی بیشتر هم می شود و مجبورید چند روز سگ را در خانه نگه دارید.

بخوانید
خصوصیات چمن مصنوعی فوتسال
زمین های چمن مصنوعی در شرایط مختلف جوی قابل استفاده هستند. چنانچه زیرسازی چمن به خوبی انجام شده باشد، آب باران به سادگی از بستر زیر چمن به فاضلاب هدایت می شود. در این صورت خبری از جمع شدن آب اضافی روی چمن و یا ایجاد گل و رطوبت و خیسی وجود ندارد. سوراخ هایی در لایه زیرین چمن برای عبور آب باران در نظر گرفته شده که از طریق آن آب اضافی خارج می شود.

چمن مصنوعی برای سگ ها
چمن مصنوعی مناسب حیوانات خانگی
آیا چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی امن است؟
یکی از بزرگترین نگرانی ها در زمینه ترکیبات به کار رفته در چمن مصنوعی و سمی بودن آن است. صاحبان حیوانات خانگی نگران سرب و رنگ های غیر مجاز در محصولات تولید شده هستند. اگر چمن محصونی را از فروشگاه معتبر خریداری کرده اید خیال تان بابت استاندارد بودن آن راحت باشد. محصولات چمن مصنوعی در پروسه تولید تحت نظارت دقیق هستند. بسیاری از این محصولات در زیمن های بازی کودکان، چمن مصنوعی مهد کودک و … نصب شده اند. جنس چمن مصنوعی از مواد پلیمری است که در ظاهر شبیه به پلاستیک است. رنگ سبز چمن از مواد بدون سرب و کاملا مجاز بوده و تاکنون گزارشی مبنی بر سمی بودن چمن گزارش نشده است.

چمن مصنوعی مناسب حیوانات خانگی دوست دار محیط زیست
یک زمین چمن طبیعی با انواع سموم شیمیایی، آفت کش ها آلوده می شود. برای رشد گیاهان طبیعی می بایست به طور مرتب گیاهان کود پاشی شوند. مواد شیمیایی که در زمین های کشاورزی استفاده می شوند، یکی از عوامل مهم در آلودگی آب های جاری و زیر زمینی هستند. با نصب چمن مصنوعی می توان مقدار زیادی از آلودگی های سطح خاک را کاهش داد. حذف مواد شیمیایی موجود در آفت کش ها و …. نه تنها برای محیط زیست بلکه برای حیوانات خانگی نیز توصیه می شود. سگ ها، گربه ها و پت های خانگی نمی توانند تفاوتی بین گیاه آلوده و سالم پیدا کنند. این وظیفه انسان هاست که با ایجاد محیطی امن برای بازی و زندگی حیوانات محیط زیست را ایمن کنیم.

بخوانید
مزایا و کاربردهای دیوار سبز چمن مصنوعی Green wall
چمن مصنوعی مخصوص سگ هانحوه تمیز کردن چمن مصنوعی مناسب حیوانات خانگی
نظافت محل نگهداری از سگ ها و زمین بازی حیوانات خانگی یکی از مواردی است که در سلامت حیوان تاثیر دارد. برای تمیز کردن چمن مصنوعی دردسرهای کمتری از دیگر کفپوش های رایج دارید. آب روی سطح چمن جمع نمی شود و ادار حیوان از طریق سوراخ های لایه زیره به مجرای فاضلاب هدایت خواهد شد. در صورت باقی ماندن فضولات حیوانات خانگی روی چمن، امکان بو گرفتن آن وجود دارد. قبلا مطلب در مورد نحوه از بین بردن بوی بد چمن مصنوعی نوشته شده که حاوی راهکارهای مناسبی برای حذف بوی نامطبوع است. ساده ترین راه اینست که ابتدا فضولات را پاک کنید و محل را با آب شستشو دهید.

چمن مصنوعی قابل شستشو با آب است و به راحتی تمیز می شود

حیوان خانگی مورد علاقه تان چیست؟ اگر  از طرفداران پت های بازیگوش هستید در کامنت ها برایمان بنویسید از چه حیوانی نگهداری می کنید؟ به نظرتان می شود سگ و گربه را در یک خانه نگه داشت؟

کابینت بازدید : 19 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

بچه ها در سنین کودکی و نوجوانی بسیار پر جنب و جوش هستند. بازی و شیطنت ذات این گروه سنی است. شاید بتوانید جلوی تحرک یکی دو کودک را بگیرید ولی هرگز امکان کنترل صدها بچه در مدرسه وجود ندارد. با وجود همه اقداماتی که انجام می شود هنوز هم تعداد کودکانی که در اثر سانحه آسیب می بینند بالاست. با نصب چمن مصنوعی مدارس می توان جلوی خطرات ناشی از افتادن و سر خوردن را گرفت. هرگز با محدود کردن فعالیت کودکان و نوجوانان نمی توانید سلامت شان را بیمه کنید. کودکان در بازی کردن بسیاری از مهارت های اجتماعی را فرا می گیرند. به جای محدود کردن حرکات بدنی، محیط را برای بازی بچه ها فراهم کنید.

مزایای چمن مصنوعی مدارس در ارتقا کیفی فضا
تا همین چند سال پیش کف حیاط مدارس اغلب از بتون یا آسفالت بود ولی این روزها انواع سازه های منعطف تر جایگزین کفپوش های سخت و آسیب رسان شده است. چمن مصنوعی برای مدارس ابتدایی و متوسطه یکی از مهم ترین اقدامات برای تامین امنیت فضای فیزیکی محسوب می شود. بیشترین آسیب فیزیکی در زنگ تفریح و موقع دویدن بچه ها اتفاق می افتد. با نصب چمن مصنوعی در حیاط مدرسه می توان علاوه بر جلوگیری از آسیب های احتمالی، یک زمین بازی استاندارد را نیز طراحی کرد.

نصب چمن مصنوعی مدارسچمن مصنوعی حیاط مدرسه

این محصول نوعی کفپوش مناسب برای فضای باز است که در اثر گرما و سرما آسیب نمی بیند. ساختار چمن مصنوعی مدرسه دارای مواد شیمیایی مضر نیست و به هیچوجه مواد سمی در محیط منتشر نمی کند. در ساخت این چمن از الیاف پلیمری استفاده شده است. مواد پلی اتیلن و پلی پروپیلن به کار رفته در این محصول، طول عمر بالایی دارند و در اثر تردد زیاد و بازی بچه ها دچار سایش و فرسایش نمی شوند. نسل جدید این محصولات فاقد مواد پر شونده بوده و با نخ های ضد سایش و کاملا بهداشتی تولید شده است.

قیمت چمن مصنوعی یکی دیگر از فاکتورهای مثبت آن است. با توجه به ماندگاری بالا، دوام و استحکام، هزینه های اولیه برای اجرای زمین چمن مدارس، بسیار مقرون به صرفه است.

اهمیت خرید چمن مصنوعی مناسب برای مدارس
با توجه به تعداد دانش آموزان در یک مدرسه، کاربری کفپوش چمنی حتی از چمن مصنوعی ورزشی هم سنگین تر است. میزان فشار در هر متر مربع از حیاط مدرسه بسیار بیشتر از زمین چمن در میادین ورزشی است و این می تواند آسیب جدی به ساختار و الیاف چمن وارد کند. برای خرید چمن مصنوعی مدارس لازم است تا استانداردهای بالاتری لحاظ شود.

بخوانید
آیا ساختار چمن مصنوعی برای محیط زیست خطرناک است؟
چمن مصنوعی مدارس
در مقایسه با انواع چمن تزئینی، استاندارد ساخت چمن مدارس در برابر ضربه و فشار بسیار بالاتر است. برخی از ویژگی های چمن حیاط مدرسه عبارتند از:

تراکم بالای چمن مصنوعی مدارس
کفپوش چمن برای حیاط مدرسه باید دارای تراکم بالاتری باشد تا بتواند در برابر کوبیده شدن، مقاومت کند. میزان تردد روی هر بخش از این فضا به قدری زیاد است که محصولات ارزان قیمت و کم تراکم به سرعت دچار سایش می شوند. اغلب افراد موقع انتخاب چمن مصنوعی مهد کودک یا زمین بازی و مدارس به ارتفاع الیاف توجه دارند. باور عمومی بر اینست که هر چه ارتفاع الیاف بلندتر باشد، چمن دارای کیفیت بهتری است. دقت داشته باشید که برای خرید روی تراکم چمن تاکید داشته باشید نه ارتفاع الیاف. بلند بودن تارهای چمن مصنوعی دلیل مزیت آن نیست بلکه محصولاتی که دارای تراکم بیشتری هستند، کیفیت بالاتری دارند.

چمن مصنوعی محوطه مدرسه
اندازه الیاف چمن مصنوعی حیاط مدرسه
یکی دیگر از استانداردهای به کار رفته در هنگام خرید چمن مصنوعی توجه به بلندی تارهای چمن است. هر چه میزان ارتفاع الیاف چمن بیشتر باشد، نظافت و تمیز کردن آن دشوارتر است. بهترین ارتفاع برای این منظور بین ۱۰ تا ۳۵ میلیمتر پیشنهاد شده است. .پس از نصب چمن مصنوعی( Artificial turf)  با اندازه الیاف مناسب به راحنی می توان سطح چمن را جارو کرد و یا در صورت لزوم با استفاده از آب و مواد شوینده، کفپوش را تمیز کرد.

محصولاتی که دارای الیاف بلندتر از ۴۵ میلیمیتر هستند و برای نصب نیاز به پر کننده های سیلیس یا گرانولی دارند را نباید در حیاط مدرسه نصب کرد. این مواد از لحاظ بهداشتی به دلیل مواد پر کننده، اصلا مناسب زمین بازی کودکان و مدارس نیستند. استفاده از این محصولات در زمین فوتبال بزرگسالان بالامانع است ولی به هیچوجه نباید در زمین های بازی کودکان، نصب شوند.

بخوانید
چمن مصنوعی فوتبال
کفپوش مراکز آموزشی
استفاده از ماسه سیلیس برای پر کردن فضای خالی بین فیلامنت ها و قائم نگاه داشتن الیاف، بالا مانع است. در این مورد برای هر متر مربع به میزان ۵ تا ۱۰ کیلوگرم ماسه سیلیس کفایت می کند.

الیاف مقاوم چمن مصنوعی مدارس
مواد اولیه در ساخت چمن حیاط مدرسه باید دارای استانداردهای مشخصی باشد. الیاف مقاوم تر، طول عمر بالاتری دارند و به راحتی از لایه پشتیبان چمن مصنوعی جدا نمی شوند. قبل از خرید به بکینگ و زیره چمن های تولید شده توجه کنید. الیاف چمن روی این لایه فیکس شده اند. در صورت بی کیفیت بودن بکینگ و مقاومت فیلامنت ها، انتظار زیادی نمی توان از چمن کفپوش مدارس داشت.

زیباسازی حیاط مراکز آموزشیقیمت نصب و نگهداری چمن مصنوعی

هزینه نگهداری از چمن مصنوعی در حیاط مدرسه
نصب چمن مصنوعی در حیاط مدرسه، هزینه بر است. برای مقایسه هزینه نصب و نگهداری از چمن مصنوعی را با چمن طبیعی مقایسه می کنیم. کاشت و نگهداری از گیاهان طبیعی در مدارس به مراتب دشوارتر از محصولات تولیدی است. چمن مصنوعی نیاز به آبیاری، کودپاشی و چمن زنی دارد. با توجه به تردد بالای دانش آموزان و فشار زیادی که بر سطح چمن طبیعی وارد می شود، لازم است تا به طور مرتب فضاهای خالی و آسیب دیده ترمیم شود. هزینه چمن زنی به صورت مرتب باید پرداخت شود. از طرفی گیاهان طبیعی برای سلامت باید سم پاشی شوند و این امر علاوه بر هزینه، در مدارس مشکلاتی را به وجود می آورد.

چمن مصنوعی مدارس نیاز به رسیدگی و مراقبت خاصی ندارد. در صورت خرید محصولات استاندارد، کفپوش سالیان سال بدون تغییر در رنگ و کیفیت باقی می ماند. هزینه اولیه خرید و نصب چمن مصنوعی در برابر طول عمر بالا و صرفه جویی در هزینه های جانبی(آبیاری، چمن زنی و ….) بسیار مقرون به صرفه تر از کاشت چمن طبیعی است. هزینه نگهداری و بازسازی مدارسی که از کفپوش های گیاهی نظیر چمن استفاده می کنند موجب شده تا کمتر آموزشگاهی تمایل به نگهداری از چمن طبیعی در محوطه باز داشته باشد.

کابینت بازدید : 14 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده تا بتواند به عنوان یک جایگزین جدی در برابر چمن طبیعی عرض اندام نماید عبارتند از :

۱- نگهداری و آماده سازی
حذف و کاهش بسیاری از هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی، کاشت و نگهداری زمین از جمله هزینه‌های بذر و کاشت، کود، آبیاری و سیستم آب رسانی، وجین و چمن زنی، سم و دفع آفات، ترمیم و اصلاح و تجدید کاشت. طبق بررسیهای آماری به عمل آمده هزینه‌های نگهداری چمن مصنوعی با احتساب دوره عمر مفید ۱۰ ساله در حدود ۱۰٪ هزینه‌های چمن طبیعی است.

۲- دائمی بودن و ماندگاری چمن تزئینی
اساسی‌ترین مزیت استفاده از آن در مقایسه با چمن طبیعی قابلیت استفاده دائمی و همیشگی از آن است. یک زمین ورزشی با چمن طبیعی در اکثر مناطق آب و هوائی تنها برای ۳۵۰ ساعت در سال قابلیت بازی دارد زیرا برای حفظ کیفیت چمن طبیعی احتیاج به نگهداری مداوم و استراحت و تنفس کامل پس از یک بازی دارد.

چنانچه به ازای هر دو ساعت بازی چمن طبیعی نیازمند ۲۴ ساعت تنفس است. درحالیکه از یک زمین چمن می‌توان در سال تا ۴۰۰۰ ساعت به‌طور مفید استفاده کرد. در این ارتباط لازم است ذکر شود که زمین‌های چمن طبیعی در مواقع آبیاری و مدتی پس از آن و نیز در مواقع بارندگیهای شدید قابل بازی نمی‌باشند در حالیکه این محدودیت روی زمین‌های چمن مصنوعی وجود ندارد.

۳- یکنواخت بودن کامل سطح نصب شده
یکنواختی سطح زمین در تمامی ابعاد و سطوح زمین از جنبه‌های ظاهری و فیزیکی که این امر باعث می‌گردد تا خطاهای ناشی از عیوب زمین در حین بازی به صفر برسد.
بر روی زمین‌های چمن غیر طبیعی  بهترین کنترل بر توپ اعمال شده و حرکت متقابل بازیکن و توپ عالی و روان است. در چمن طبیعی رشد غده‌ای و متراکم و ایجاد توده ریشه باعث ناهمواری زمین و ایجاد اشکال در بازی و انحراف توپ می‌شود.
مقاومت زیاد در مقابل عوامل جوی و تنشهای ناشی از حرکات فیزیکی بازیکنان که این امر باعث می‌گردد تا عمر مفید چمن مصنوعی نسبت به زمین‌های مشابه چمن طبیعی بسیار بیشتر باشد.
خرید چمن مصنوعی - تزئینی

۴- عدم نیاز به آب و آبیاری زمین
ویژگی دیگری که برای چمن مصنوعی حائز توجه می‌باشد که البته این ویژگی صرفاً برای کشورهای نظیر ایران که در نقاط خشک جغرافیائی قرار گرفته‌اند، به عنوان یک ویژگی تلقی می‌گردد، بحث کم‌آبی و عدم نیاز جدی این محصول به آب می‌باشد که این امر در یک نگاه کلان نگر در کشوری مثل ایران که واقعاً از دیدگاه منابع آبی در محدودیت جدی واقع می‌باشد، می‌تواند صرفه جوئی وسیع و هنگفتی را به وجود آورد.

۵- استفاده از آن برای هر سطح و پوششی
از دیگر مصارف آن می‌توان برای پوشش‌های مناظر مصنوعی و زیباتر شدن طراحی‌های داخلی و خارجی نیز نام برد.

چمن تزئینی ساختاری شبیه به چمن طبیعی دارد و در نگاه اول به سختی بتوان ان را از چمن کاشته شده، تشخیص داد. با توجه به بحران کم آبی در همه جهان، خرید چمن مصنوعی بسیار با استقبال روبرو شده است. برای ساخت این محصول از دستگاه های پیشرفته صنعتی و الیاف مصنوعی استفاده شده است. در هر شرایط اب و هوایی می توان از این کفپوش همیشه سبز استفاده کرد. در زمین هایی که امکان رشد و نگهداری از گیاهان نیست یا در اماکن پر تردد، نصب چمن مصنوعی ایده آل است.

چمن های تزئینی نیازی به آبیاری،  کاشت، علف کش، کود پاشی، چمن زنی و … ندارد. نگهداری از این کفپوش بسیار ساده است. بسیاری از هزینه های نگهداری و پرورش چمن طبیعی در زمین های چمن با الیاف مصنوعی حذف می شود. رنگ ثابت، دوام، زیبایی، طول عمر بالا، استحکام و تراکم الیاف از ویژگی هایی هستند که محبوبیت این کفپوش را بیشتر کرده اند.

کابینت بازدید : 25 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

خط کشی روی چمن مصنوعی
بهترین راه برای خط ‌کشی چمن مصنوعی کدام است؟
ژوئن 9, 2020
افسانه رجب پور
چمن مصنوعی
بدون دیدگاه
بیشترین کاربرد چمن مصنوعی در ساخت زمین های ورزشی است. انواع چمن مصنوعی فوتبال و بسکتبال، زمین چمن هاکی، گلف و …. در اغلب باشگاه های ورزشی داخلی و خارجی نصب شده است. اگر دقت کرده باشید همه این محصولات دارای خط کشی های مخصوصی هستند. خط کشی چمن مصنوعی در زمین های ورزشی یک ضرورت است و نمی توان این خط ها را حذف کرد. موقع خرید چمن مصنوعی چه معیارهایی را در نظر می گیرید؟

تصور کنید یک زمین فوتبال بدون خط کشی، ساخته شده باشد. در این صورت بازیکنان نمی توانند خطوط کرنر، پنالتی، خط وسط ، شش قدم و … را تشخیص دهند. به طور کلی قوانین داوری و بازی در فوتبال ارتباط مستقیم با همین خطوط روی چمن دارد. در حالت معمول چمن مصنوعی به صورت رول و در اندازه های متفاوت تولید می شود. این محصول را می توان برای زمین های بازی کودکان، چمن ورزشی و چمن مصنوعی مدارس استفاده کرد. در مورد چمن های تزئینی، نیازی به کار اضافی نیست ولی همه چمن های ورزشی نیاز به علامت گذاری و خط کشی دارند.

خط‌ کشی چمن مصنوعی
روش های اجرای خط کشی چمن مصنوعی
چمن مصنوعی سازه ای شبیه به چمن های کاشته شده و گیاه طبیعی است. این محصول نیازی به نگهداری خاصی ندارد. بسیاری از موارد نظیر آبیاری، کوددهی، سمپاشی برای دفع آفات و …. در این محصول اصلا جایگاهی ندارد. انواع چمن مصنوعی در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد نظیر تابش شدید آفتاب تابستان یا بارش برف و باران در زمستان، کاملا مقاوم است.

نظافت و شستشوی چمن مصنوعی کار ساده ای است و به قلق خاصی نیاز ندارد. با یک جاروی دست بلند می توان برگ و آشغال های روی زمین را تمیز کرد و برای شستن چمن هم با شلنگ و آب کار خیلی راحت تر می شود. این محصول در برابر شوینده ها و مواد پاک کننده نیز دوام زیادی دارد.

به طور معمول برای خط کشی روی چمن مصنوعی از ۳ روش استفاده می شود که بستگی به پروژه مورد نظر دارد. در ادامه با شیوه های خط کشی کردن چمن مصنوعی آشنا می شویم.

۱- خط کشی چمن مصنوعی با رنگ
در این شیوه ابتدا چمن به طور کامل روی زمین مورد نظر اجرا می شود. سپس با توجه به نوع کاربری زمین، خطوط لازم روی سطح چمن کار می شود. برای کشیدن خط ها از رنگ مخصوص سفید استفاده می شود. این شیوه دارای مزایا و معایبی است که عبارتند از:

بخوانید
آشنایی با ساختار و الیاف چمن مصنوعی
روش های اجرای خط کشی چمن مصنوعی
مزایای خط کشی با رنگ سفید روی چمن مصنوعی
در این شیوه نیازی به برش دادن چمن مصنوعی نیست و همه خطوط با رنگ روی چمن اجرا می شود. بنابراین تکه های اضافی و دور ریختنی در موقع نصب، وجود ندارد.
سرعت اجرای کار بسیار بالاتر است و هزینه های نصب چمن منصوعی کاهش زیادی دارد.
معایب خط کشی روی چمن مصنوعی با رنگ
کمرنگ شدن خطوط در طی زمان، یکی از اصلی ترین معایب این خط کشی است. در اثر اشعه نور خورشید و تغییرات جوی، رنگ های روی چمن، محو و کمرنگ می شوند.
همه رنگ ها دارای کیفیت مناسب نیستند. استفاده از رنگ های نامرغوب موجب آسیب جدی به سطح چمن مصنوعی می شود.
۲-خط کشی با استفاده از چمن مصنوعی سفید
رنگ چمن مصنوعی در حالت کلی سبز است اما انواع چمن مصنوعی تزئینی با رنگ های متفاوت در بازار به فروش می رسد. از لحاظ تولید تفاوتی بین چمن های رنگی و سبز وجود ندارد. در این شیوه خطوط سفید در کارخانه بافته می شود. به این صورت که رول های تولید شده از قبل دارای خط کشی هستند. این خط ها طبق نقشه و بر اساس داده های دقیق اجرا شده است. در نهایت پس از نصب چمن مصنوعی شکل نهایی زمین چمن به صورت خط کشی شده، دیده می شود.

چمن مصنوعی خط کشی شده
برای اجرای گوشه های زمین دو و میدانی یا زمین فوتبال و … رول های چمن اصلی برش داده می شود و از ساختار مشابه به رنگ سفید در این قسمت ها کار می شود. شیوه اجرای چمن مصنوعی سفید برای خط کشی زمین ورزشی، نیاز به مهارت و تخصص دارد.

مزایای خط کشی با چمن سفید
این روش به لحاظ بصری بسیار زیباتر است
رنگ سفید روی خطوط کاملا ثابت باقی می ماند
معایب خط کشی با چمن سفید
امکان جدا شدن چمن از نقاط برش داده شده و مناطق اتصال وجود دارد. در زمین های چمن پر تردد، به فاصله کوتاه تری این قسمت های برش خورده، جدا می شود.
بخوانید
چگونه از داغ شدن چمن مصنوعی در تابستان جلوگیری کنیم؟
۳-ترکیبی از دو شیوه قبلی
هر کدام از دو شیوه قبلی دارای معایبی بودند و همین امر سازندگان و مجریان زمین های چمن را وادار به انتخاب روش دیگری کرده است. به نظر می رسد برای پوشش معایب خط کشی با رنگ و چمن سفید، می توان از ترکیب این دو شیوه استفاده کرد. شیوه کار به این صورت است که خطوط اصلی در موقع ساخت چمن مصنوعی در کارخانه، بافته می شود. این خطوط طولانی و مستقیم هستند.

چمن تزئینی برای محوطه
برای افزودن جزئیات بیشتر روی چمن باید از رنگ استفاده کرد. به این ترتیب نیازی به استفاده از رنگ برای خط کشی کل زمین چمن نیست. تنها بخش هایی از زمین که در کارخانه، بدون رنگ بای مانده را می توان با استفاده از رنگ ( عموما متضاد با رنگ بافته شده)، خط کشی کرد. خطوط منحنی و جزئیات با رنگ دوم کار می شود.

برای مثال در یک زمین فوتسال همیشه خطوط سفید توسط دستگاه و در کارخانه بافته می شود ولی خط های نارنجی توسط انسان و به صورت دستی روی سطح چمن، اجرا شده است.

مزایای خط کشی ترکیبی
یکی از نکات جالب توجه در این شیوه، افزایش ماندگاری چمن مصنوعی است. هنگام اجرای خط کشی روی چمن مصنوعی( Artificial turf ) نیازی به برش خوردن سطح چمن نیست. همین امر موجب می شود تا دوام و طول عمر محصول به مراتب بیشتر شود.

معایب خط کشی چمن به صورت ترکیبی
کیفیت ساخت چمن مصنوعی روی استانداردهای زمین ورزشی تاثیر می گذارد. اما بهترین محصولات تولید شده نیز در صورت نصب غیر صحیح، کارایی خوبی ندارد. یکی از مواردی که روی کیفیت زمین چمن شده، تاثیر می گذارد، ناهموار بودن سطح چمن است.  شیوه ترکیبی از رنگ و چمن سفید حتی در بهترین حالت اجرا نیز موجب کاهش کیفیت زمین چمن می شود. در واقع این دوگانگی در جنس رنگ سفید و الیاف چمن سفید روی اجرا اثرات منفی دارد و تفاوت های جزئی در سطح چمن دیده خواهد شد.

کابینت بازدید : 18 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


انتخاب کف پوش مناسب

اولین چیزی که در هنگام نو سازی با تغییر منزل به ذهن می رسد تغییر دادن کف پوش ها می باشد . برای کف منزل گزینه های زیادی پیش روی قرار دارد . از موکت که قدیمی ترین نوع کف پوش است تا سرامیک و پارکت . امروزه برخی از افراد سرامیک را ترجیح می دهند و برخی دیگر پارکت را . در این مقاله میخواهیم شما را با تفاوت های این دو و اینکه استفاده ار کدام یک به عنوان کف پوش مناسب تر است را آشنا کنیم .
زمانی که تصمیم میگیریم برای کف پوش از کدام یک استفاده کنیم باید در نظر داشته باشیم که خرید پارکت مانند خرید فرش نیست که بتوان آن را عوض کرد حداقل یک یا دو سال باید با همان کف پوش صرف کرد . بنابراین قبل از تصمیم گیری برای این کار باید اطلاعات کافی در مورد هر یک از آنها ، هزینه ها ، مزایا و معایب هر یک داشته باشید .

آیا پارکت بهتر است یا سرامیک؟
کف پوش تاثیر بسیار مهمی بر ظاهر یک منزل دارد . قبل از انتخاب نوع کف پوش با در نظر گرفتن سلیقه ی خود و تناسب با رنگ وسایل منزل باید کاربری آن را نیز در نظر بگیرید . برای مثال اگر قصد دارید برای آشپزخانه کفپوش انتخاب کنید با قاطعیت باید به دنبال کف پوش های ضد آب باشید .
دو نوع بسیار رایج و محبوب کف پوش ها پارکت و سرامیک می باشد . اما اینکه پارکت بهتر است یا سرامیک ، سوالی است که هنگام تصمیم گیری به خرید کف پوش به ذهن ها خطور می کند . پارکت ها و سرامیک ها هر یک مزایا و معایبی دارد ، هردو یه سهولت پاک می شوند ، طرح های متنوع و زیبایی دارند ، حساسیت زا نیستند .با این تفاسیر پاسخ دادن به این سوال که پارکت لمینت بهتر است یا سرامیک کار چندان آسانی نیست .

مزایای پارکت لمینت


تفاوت پارکت و سرامیک
استفاده از سرامیک های براق و رنگ های روشن همواره جذاب است . همچنین قدم زدن بر روی سرامیک های سرد در فصل تابستانی و راه رفتن روی سرامیک های گرم در فصل زمستان بسیار دلچسب است . اما با توجه به اینکه سرما عوارض بسیاری دارد و عوارضی چون کمردرد و پا درد ایجاد می کند و به علاوه زمانی که سرامیک ها خیس می شوند احتمال سر خوردن وجود دارد . به خاطر همین مسائل است که امروزه علی رغم ظاهر بسیار زیبای سرامیک ها استفاده از آنها کمتر شده است .

پارکت لمینت معمولا از جنس چوب هستند و تنوع رنگی بسیار زیادی دارند . با توجه به اینکه از چوب ساخته شده اند پارکت ها معمولا دمای متعادلی دارند و نه بسیار سرد می شوند و نه بسیار گرم . نسبت به سرامیک و سنگ نرم تر است و عوارش کمتری را ایجاد می کند . استفاده از پارکت میتواند گرما و حس طبیعی بخشد .

انتخاب بهترین نوع کف پوش
پارکت بهتر است یا سرامیک ، علاوه بر ظاهر متفاوت که بین سرامیک و پارکت وجود دارد . نکات قابل ملاحظه ی دیگری نیز وجود دارند که می توانند در تصمیم گیری شما بسیار موثر باشند . که بخشی از آن مربوط به سلیقه ی شما و بخشی دیگر نیز مربوط به ویژگی های هر یک از آنها می باشد .
برای اینکه بتوانید در این مورد بهتر تصمیم گیری کنید بهتر است به این سوالات پاسخ دهید :
• ظاهر کف پوش برای شما در اولویت قرار دارد یا عملکرد آن ؟
• تا چه اندازه میتوانید برای تمیز کردن و مراقبت از کف پوشتان زمان صرف کنید؟
• میزان رفت و آمد منزل شما تا چه اندازه است ؟
• میزان مقاومت کف پوش در برابر این رفت و آمد ها چقدر باید باشد ؟

معایب پارکت لمینت


پارکت یا سرامیک !کدام یک بهتر است ؟
اگر بخواهیم ویژگی های پارکت و سرامیک را به صورت موردی اشاره کنیم هر یک از آنها ویژگی ها و مزایا و معایب زیادی دارند اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه اشاره کنیم پارکت بهتر است یا سرامیک ، مطلب زیر میتواند کاربردی و مفید باشد .
• سرامیک به دلیل سردی فیزیکی که دارد دارای مضرات بسیار زیادی ،راه رفتن بر روی آن میتواند تاثیر بد بر روی مفاصل بگذارد . اما در عوض پارکت لمینت از گرمی بی نظیری بر خوردار است و حس طبیعی بودن و گرمی را با خود به ارمغان می آورد . از آنجایی که سرامیک از جنس سنگ است نسبت به چوب شکننده تر می باشد بنابراین باید با احتیاط بیشتری با آن برخورد شود . اگر جسمی سنگین بر روی سرامک بیوفتد احتمال شکستن آن وجود دارد . به علاوه ترک هایی که بر روی سرامیک ایجاد می شود زیبایی ان را از بین می برد . از طرفی دیگر جلا دادن چوب بسای ساده تر است و به همین دلیل طول عمر بیشتری دارد ، چرا که میتوان آن را با سمباده و روغن مانند روز اول کرد . تنوع و ترکیب رنگ های پارکت بسیار بیشتر از چوب است چرا که انواع مختلف چوب وجود دارد که قدرت انتخاب مشتری را افزایش می دهد . در ادامه ی این مقاله مزایا و معایب هر یک را به صورت موردی بیان می کنیم .

مزایا و معایب پارکت و سرامیک
در این مطلب می خواهیم معایب و مزایای استفاده از پارکت لمینت و سرامیک را بررسی کنیم


مزایای استفاده از پارکت لمینت
• لطافت و نرمی
• گرما و داشتن دمای یکسان در همه ی نقاط
• تنوع بسیار و راحت بودن ست کردن آن با سایر وسایل
• داشتن طول عمر طولانی تر
• طاهر بسیار زیبا و جذاب


معایب استفاده از پارکت لمینت
• نیاز به مراقب و درز گیری
• ایجاد سر و صدا در صورت عدم نسب درست
• نا مناسب برای آب و هوای مرطوب به دلیل جذب رطوبت

پارکت بهتر است یا سرامیک


مزایای استفاده ازکفپوش سرامیکی
• داشتن رنج قیمت های متنوع
• تنوع رنگ و طرح بسایر
• ظاهر چذاب
• مناسب برای محیط های مرطوب
• شستشوی راحت

معایب استفاده از سرامیک
• لغزندگی بسیار در صورت خیس بودن
• شکنندگی بسیار
• سرمای فیزیکی آن باعث درد مفاصل می شود

کابینت بازدید : 17 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

ایجاد لکه یکی از مشکلات رایج سطوح چوبیست. در این میان تعمیر پارکت‌های پلی‌یورتان سخت‌تر است.

برای رفع لکه‌های ایجاد شده به طور کلی به سه روش زیر عمل کنید:

1- ابتدا سنباده بزنید

ابتدا سطح آسیب‌دیده را به آرامی با سنباده‌زن نرم بسابید. دقت کنید سطح چوب بریده نشود. زیاد سابیدن به رنگ چوب آسیب می‌رساند. سنباده باعث می‌شود فیبرهای چوب که در اثر زمان یا لکه تغییر رنگ داده‌اند، سابیده و جدا شوند.

2- سپس تمیز کنید

بعد از سنباده، ذرات غبار را از روی چوب پاک کنید. برای این منظور می‌توانید از شوینده‌های تجاری مخصوص پلی‌یورتان استفاده کنید. این محصولات شامل موادی هستند که به سرعت تبخیر شده بنابر این رطوبت به سطح چوب آسیب نمی‌رساند.

3- مجددا پولیش بزنید

روی پلی‌یورتان را با پد فوم رنگ، جلا بزنید (از همان جلای قبلی استفاده کنید) و سپس پلیش لبه‌ها را با یک قلم‌موی خشک نازک کنید. از وسط به طرف بیرون کار کنید. در جایی که سطح قدیمی خوب سنباده نخورده باشد، ممکن است پولیش جدید پوست پوست شود.

پولیش آبی به صورت شفاف خشک خواهد شد در حالی که پلی‌یورتان روغنی ابتدا روشن بوده اما به مرور تیره می‌شود.

در صورت لک بودن سطح، باید قبل از استفاده از پلی‌یورتان آن را برطرف کنید.

خراش‌های سطحی

خراش‌ها را با موم استیک استتار کنید. این موم‌ها در رنگ‌های مختلف و به صورت سیر و روشن موجودند. همچنین می‌توانید برای روتوش از مارکرهای مخصوص چوب استفاده کنید.

لکه‌های تیره

لکه‌های جوهر، مدفوع حیوانات و لکه آب را با پشم فولاد برطرف کنید.

آدامس، شمع و موم

روی این نوع لکه‌ها برای 5 دقیقه کیسه پر از یخ بگذارید سپس با یک قاشق یا کارت بانکی باطل شده، ماده چسبیده را بردارید. از شوینده‌های تجاری پلی‌یورتان استفاده کنید.

روغن

قسمت مورد نظر را با پارچه آغشته به پاک‌کننده‌های آماده پلی‌یورتان تمیز کنید.

سوختگی کبریت و سیگار

به آرامی جای سوختگی را با چاقو یا کاردک مخصوص بتونه بتراشید سپس مانند مراحل رفع لکه (3 مرحله فوق) عمل کنید.

کابینت بازدید : 14 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

نورپردازی هوشمند چیست؟

به مجموعه ای از تجهیزات روشنایی هوشمند شامل لامپ‌ها و سیستم های روشنایی که با استفاده از برنامه، فرمان های صوتی و یا از طریق تلفن های هوشمند کنترل می‌شوند نورپردازی هوشمند می گویند. به کمک سیستم های روشنایی هوشمند قادر خواهید بود که میزان روشنایی و رنگ نور روشنایی را طبق برنامه دلخواهتان تغییر دهید و همچنین روشنایی هوشمند خانه را از طریق تلفن همراه و به صورت کنترل از راه دور کنترل نمایید. مثلا وقتی در حال صرف شام یا در حال مطالعه هستید، از سیستم نورپردازی، رنگ و میزان روشنایی متفاوتی بهره مند شوید. جالب است بدانید که برند های مختلف تجهیزات نورپردازی هوشمند، سیستم های مختلفی برای هوشمندسازی نورپردازی دارند. از ین رو هوشمند سازی نورپردازی نیاز به دانش و تخصص فنی دارد و لازم است که این کار توسط متخصصین حرفه ای انجام شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات جالبی درباره هوشمند سازی نورپردازی ساختمان و خدمات آنلاین مربوط به آن به شما بگوییم.

 

مطلب پیشنهادی: نورپردازی همه اجزاء و عناصر شهری با تاکید بر راهکارهای اجرایی

 

نورپردازی هوشمند چه مزیت هایی دارد؟

هوشمند سازی نورپردازی در ساختمان ها هم از نظر کارایی و هم از نظر زیبایی حائز اهمیت است. در ادامه به برخی از مزیت های اجرای هوشمند سازی نورپردازی در ساختمان ها اشاره می کنیم:

 

تجهیزات هوشمند توان مصرفی بسیار پایینی دارند

استفاده از نورپردازی هوشمند منجر به کاهش مصرف انرژی می شود

هوشمند سازی نورپردازی باعث می شود که همواره نور مناسبی داشته باشید

برای هوشمند سازی نورپردازی ساختمان ها نیازی به خرابی و تغییر در سیم کشی نمی باشد

نورپردازی هوشمند برای نور مخفی، چراغ اتاق خواب، کابینت آشپزخانه و در همه جا امکان پذیر است

قرار دادن کلید و پریز های لمسی هوشمند به جای کلیدهای مکانیکی که بسیار لوکس و مدرن هستند

امکان توسعه‌ی سیستم نورپردازی هوشمند

امکان خلق جلوه های بصری فوق العاده از طریق نورپردازی هوشمند (تغییرات هوشمندانه در تغییر رنگ و شدت نور)

چگونه یک متخصص خوب برای نورپردازی هوشمند ساختمان پیدا کنید؟

نیاز به گفتن ندارد که خدمات هوشمند سازی نورپردازی نیز مانند بسیاری دیگر از خدمات به صورت آنلاین ارائه می شوند. کافی ست تا کمی در اینترنت جست و جو کنید. متخصصین زیادی هستند که انواع خدمات نورپردازی هوشمند را به صورت آنلاین ارائه می کنند. علاوه بر این بسیاری از این متخصصین در کارگشا نیز فعال هستند و خدماتشان را از این طریق ارائه می دهند. در نتیجه می توانید خیلی راحت از طریق کارگشا آن ها را پیدا کنید. لیست شرکت های طراح و مجری نورپردازی در استان تهران و شهرهای دیگر نیز به همین منظور در سایت کارگشا قرار داده شده است.

 

مطلب پیشنهادی: 10 نکته ای که باید درباره چراغ های هوشمند بدانید

 

سوالاتی که باید از متخصصین نورپردازی هوشمند ساختمان بپرسید:

به طور کلی توصیه می شود که پیش از شروع به هوشمندسازی نورپردازی ساختمان خود، درباره برخی مسائل با متخصصین نورپردازی صحبت کنید. هزینه نورپردازی هوشمند، نحوه پرداخت، مدت زمان لازم برای هوشمند سازی نورپردازی ساختمان، شرایط ضمانت و خدمات پس اجرا از جمله مسائلی هستند که باید درباره آن ها با متخصصین نورپردازی به توافق رسیده و قرارداد ببندید. اگر به مشاوره حقوقی درباره تنظیم قرارداد مربوط به هوشمند سازی نورپردازی ساختمان نیاز دارید، می توانید روی مشاوره آنلاین کارگشا نیز حساب کنید.

 

هزینه نورپردازی هوشمند ساختمان چقدر است؟

هزینه نورپردازی هوشمند ساختمان به عواملی مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:

 

انواع مدل نورپردازی هوشمند ساختمان

نوع و تعداد لامپ های مورد استفاده در نورپردازی هوشمند

تعداد و نوع پنل های کنترلی برای (پنل های کنترل مرکزی، پنل های کنترل محلی و کنترل کننده های ریموت)

انتخاب تجهیزات مبدل شبکه برای کنترل سیستم از طریق گوشی های هوشمند

سختی کار پروژه به ویژه برای نورپردازی هوشمند نما در ساختمان های بلند و برج ها

برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه می توانید از قیمت های موجود در بخش قیمت مصالح و تجهیزات که در کارگشا قرار داده شده استفاده نمایید.

 

خدماتی که متخصصین نورپردازی هوشمند ارائه می دهند شامل چیست؟

به طور کلی می توان برخی از خدمات هوشمند سازی نورپردازی را به صورت زیر دسته بندی نمود:

 

خدمات طراحی، اجرا و بهینه سازی نورپردازی هوشمند

خدمات طراحی و نورپردازی هوشمند خانه

خدمات طراحی و نورپردازی هوشمند فضاهای داخلی ساختمان (شامل کابینت ها، کناف، سقف، دیوارها و اتاق ها)

خدمات طراحی و نورپردازی هوشمند نمای ساختمان ها

خدمات طراحی و نورپردازی هوشمند سالن

کابینت بازدید : 15 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

سایبان چیست و انواع مدل سایبان کدامند؟

اجرا و نصب سایبان | سایبان سازه ایست که به عنوان پوشش و محافظ در مقابل تابش شدید آفتاب، باد شدید، باران، برف و گرد و خاک مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مدل سایبان متحرک و همچنین انواع مدل سایبان ثابت وجود دارند که در مکان های مختلف نظیر نمای ساختمان ها و محوطه مورد استفاده قرار می گیرند. سایبان های هوشمند، سایبان های برقی، سایبان های پارچه ای، سایبان های حصیری  نیز از جمله انواع مختلف سایبان هستند. علاوه بر این امروزه سایبان های پیش ساخته نیز وجود دارند که نصب سریع تر و آسان تری نصب به سایبان های سنتی دارند. این نوع سایبان ها ابتدا در ابعاد و اشکال گوناگون و استاندارد ساخته می شوند و سپس در محل مورد نظر نصب می گردند.

 

در چه صورت به نصب سایبان نیاز دارید؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم انواع سایبان ها در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا انواع سایبان در و سایبان پنجره برای نصب در بالای درها و پنجره های خانه های مسکونی و غیرمسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین انواع سایبان خودرو، سایبان مغازه، سایبان کولر، سایبان بالکن، سایبان حیاط و به طور کلی سایبان های فضای باز مانند سایبان چتری، سایبان باغ و سایبان پارکینگ نیز از جمله دیگر کاربردهای سایبان هستند. استفاده از انواع سایبان های مدرن و سنتی علاوه بر عملکردی که دارند، به عنوان یک عنصر معماری برای طراحی نما و محوطه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. نصب سایبان نیازمند تخصص و تجهیزات است و لازم است که اجرا و نصب آن ها به صورت اصولی توسط متخصصین نصب سایبان انجام گیرد.

 

چگونه یک متخصص خوب برای نصب سایبان پیدا کنید؟

شرکت های بسیاری هستند که به صورت تخصصی خدمات طراحی، ساخت، اجرا و نصب سایبان را انجام می دهند. این شرکت ها اغلب خدمات آنلاین نیز دارند و به صورت اینترنتی با مشتری های خود در ارتباط می باشند. بسیاری از این شرکت ها به عنوان یکی از انواع شرکت های فعال در حوزه ساختمان در سایت کارگشا نیز اقدام به فعالیت می کنند و از این طریق با همکاران خود در این حوزه رقابت می نمایند. به منظور ارتباط با متخصصین نصب سایبان در کارگشا می توانید از طریق خدمات مشاوره آنلاین کارگشا اقدام به پیدا کردن آن ها در سایت نمایید.

 

هزینه نصب سایبان به چه صورت محاسبه می شود؟

عوامل زیادی بر روی هزینه نصب  سایبان تاثیر دارند. مثلن اینکه سایبان از چه جنسی باشد، پارچه ای، حصیری، چوبی یا فلزی؟ طراحی سایبان به چه شکلی باشد، ثابت باشد یا متحرک و اینکه هوشمند باشد یا دستی همگی بر روی قیمت نصب سایبان تاثیر می گذارند. همچنین ابعاد و اندازه سایبان و سختی یا آسانی نحوه‌ی اجرا و نصب آن نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نصب سایبان هستند. قیمت مصالح و تجهیزات کاربردی مختلف در صنعت ساختمان در سایت کارگشا قرار داده شده که می تواند راهنمای شما در تخمین قیمت سازه‌ی مورد نظرتان باشد.

 

نکات مهم نصب سایبان که بهتر است بدانید

نصب سایبان نه تنها از نظر عملکرد و کارایی اهمیت دارد، بلکه از نظر زیبایی و جلوه‌ نیز حائز اهمیت می باشد. بنابراین توجه به متریال های مورد استفاده در ساخت انواع سایبان و مرغوبیت و ماندگاری آن ها در تغییرات آب و هوایی و شرایط اقلیمی مختلف بسیار مهم است. توصیه می شود که برای آشنایی بیشتر و شناخت انواع سایبان ها و همچنین انتخاب آگاهانه سایبان بر اساس نیاز خودتان پیش از هر چیز ابتدا با متخصصین فعال در این حوزه مشورت نمایید و در این باره تحقیق کنید. این کار از طریق مطالب منتشر شده در سایت، ارتباط با متخصصین فعال و خدمات مشاوره آنلاین کارگشا نیز میسر می باشد.

کابینت بازدید : 14 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

محوطه سازی چیست؟

منظور از محوطه سازی در واقع طراحی و اجرای اصولی نقشه محوطه است به نحوی که علاوه بر زیبایی، بیشترین بهره وری را از نظر رفاهی و تفریحی داشته باشد. محوطه می تواند شامل فضاهایی نظیر حیاط، باغ، فضای پارک، تراس و یا پشت بام باشد. نکات زیادی در طراحی و اجرای محوطه وجود دارد که باید رعایت شوند. به عنوان مثال رعایت مسائل ایمنی، نحوه‌ی دسترسی ها به فضاهای دیگر، فضاسازی و چیدمان مناسب اِلِمان های دکوراتیو، طراحی فضای سبز، استفاده مناسب از انواع پوشش گیاهی و پیش بینی مسیرهای لازم برای تاسیسات ساختمان و آبروها از جمله این موارد هستند. طراحی منظر و محوطه سازی نیازمند دانش و تخصص کافی در زمینه های مختلف فنی و مهندسی ست و باید توسط متخصصین و شرکت های فعال در این حوزه انجام شود.

 

در چه صورت به متخصصین محوطه سازی نیاز دارید؟

ممکن است بخواهید پشت بام ویلا یا آپارتمان خود را تبدیل به یک روف گاردن کنید، شاید بخواهید طرح تراس سبز را در تراس یا بالکن منزلتان پیاده سازی کنید، شاید به دنبال محوطه سازی حیاط ویلا یا باغ خود هستید و یا شاید تصمیم به اجرای پروژه محوطه سازی مجتمع مسکونی، مرکز خرید و یا یک اداره را دارید. فرقی نمی کند که قصد اجرای کدام پروژه را داشته باشید، محوطه سازی تراس، محوطه سازی پاسیو، محوطه سازی حیاط، محوطه سازی ویلا و یا محوطه سازی روف گاردن؛ در هر صورت اجرای هر یک از این پروژه ها نیاز به دانش تخصصی فنی مهندسی، معماری و حتی کشاورزی دارد و اجرای آن ها مستلزم وجود متخصصین و شرکت های ارائه کننده‌ی این خدمات می باشد.

 

سوالاتی که باید از متخصصین محوطه سازی بپرسید

بهتر است که پیش از شروع پروژه درباره برخی مسائل با متخصصین مربوطه صحبت نمایید. مثلا اینکه از چه مصالحی در بخش های مختلف طراحی محوطه استفاده می شود و هزینه اجرای هر یک از این بخش ها با استفاده از مصالح مختلف چقدر می باشد؟ نحوه پرداخت هزینه‌ی آیتم های مختلف در محوطه سازی به چه صورت است؟ چقدر طول می کشد تا کار تمام شود؟ و یا شرکت چه تضمینی برای اجرای به موقع کار با کیفیت مطلوب می دهد؟ به طور کلی پیشنهاد می شود که ابتدا درباره محوطه سازی و آیتم های مختلف آن تحقیق کنید. این کار از طریق مطالب منتشر شده در کارگشا نیز میسر می باشد. توصیه می شود که کمی آگاهانه تر نسبت به شروع پروژه اقدام کنید. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید از طریق مشاوره آنلاین کارگشا با ما در ارتباط باشید.

 

هزینه اجرای محوطه سازی چقدر است؟

محوطه سازی آیتم های بسیار متنوعی دارد و عوامل زیادی بر روی هزینه آن تاثیرگذار هستند. مساحت محوطه مورد نظر در واقع اولین عامل تاثیرگذار بر روی هزینه محوطه سازی است. بدون شک هزینه محوطه سازی تراس با محوطه سازی حیاط ویلا یا کنار ساحل متفاوت می باشد و این امر به دلیل تفاوت آیتم های مورد استفاده در طراحی این فضا هاست. مثلا استفاده از انواع مختلف کفپوش، اجرای انواع آلاچیق یا اجرای انواع آبنما از جمله آیتم هایی هستند که تعیین کننده قیمت نهایی محوطه سازی می باشند. تخمین حدودی هزینه اجرا مستلزم آگاهی از کاربری و مساحت محوطه و همچنین مصالح و تجهیزات مورد نیاز در پروژه است. برای این منظور لیست قیمت مصالح و تجهیزات مختلف در سایت کارگشا قرار داده شده است که ممکن است به دردتان بخورد.

 

خدماتی که شرکت های محوطه سازی ارائه می دهند شامل چیست؟

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده خدمات محوطه سازی و طراحی منظر طیف بسیار گسترده ای دارد که می تواند از پروژه کوچکی مثل طراحی و اجرای تراس سبز تا پروژه بزرگی مثل طراحی و اجرای فضای سبز در محوطه یک بازیگاه را در بر بگیرد. به طور کلی خدمات محوطه سازی را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

 

خدمات مشاوره و طراحی سه بعدی محوطه پیش از اجرا

خدمات طراحی و اجرای فضای سبز، انواع باغ، کاشت گیاهان زینتی و چمن کاری

خدمات طراحی، جانمایی و اجرای اِلِمانهای طراحی نظیر انواع آلاچیق، پرگولا، سایبان و مبلمان باغی در فضای محوطه

خدمات طراحی و اجرای انواع فلاور باکس، دیوار سبز و چمن مصنوعی

خدمات طراحی و اجرای آبنما، برکه، آبشار، استخر و سونا

خدمات طراحی و اجرای انواع سنگ فرش برای کف سازی (خدمات سنگ کاری، جدول کاری، ساخت سکو و ایجاد اختلاف سطح)

خدمات نورپردازی محوطه و فضای سبز

خدمات طراحی و اجرای زیرسازی های لازم برای آبروها و همچنین تاسیسات محوطه

استخدام آنلاین متخصصین محوطه سازی از طریق کارگشا چه مزیتی دارد؟

با استخدام متخصصین و شرکت های طراحی منظر از طریق کارگشا از مزیت های زیر بهره مند می شوید:

 

استفاده از خدمات آنلاین

پیدا کردن بهترین و حرفه ای ترین شرکت های طراحی منظر در نزدیکی خودتان

امکان دیدن تصاویر نمونه کارهای اجرا شده توسط این شرکت ها بدون حضور در محل

امکان دیدن امتیاز این شرکت ها با توجه به نظرات کارفرمایان قبلی

صرفه جویی در زمان و هزینه

استفاده از خدمات پشتیبانی کارگشا

کابینت بازدید : 15 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

 

بازسازی نمای ساختمان دلایل مختلف و البته روش ها و مصالح مختلفی دارد. گاهی پیش می‌آید باگذشت زمان ملات زیر ساز نما، پوک شده و سنگ یا آجرنما با اینکه از لحاظ ظاهری سالم هستند از نمای ساختمان جدا می‌شوند. این اتفاق بسیار خطرناک است. معمولاً در این حالت هر عدد از سنگ‌ها را با پیچ و رولپلاک به بدنه اصلی ساختمان پیچ می‌کنند. البته نباید نگران زیبایی نما باشید چون قسمت‌هایی که پیچ و رولپلاک شده را با ملات همرنگ پر می‌کنند و در نهایت شما همان نمای سابق ولی ترمیم شده را می‌بینید.

 

قبل و بعد بازسازی نمای ساختمان

 

چرا باید نمای ساختمان را بازسازی کنیم؟

درگذر زمان، نما دچار تغییراتی هم از نظر ظاهری و هم از نظر کالبدی می‌شود. به همین دلیل پس از چند سال صاحبان بنا تصمیم به بازسازی و ترمیم نما می‌گیرند.

 

بازسازی نمای ساختمان برای حفظ زیبایی و استحکام

گاهی بازسازی‌ها برای حفظ زیبایی نما و ایجاد تنوع در ظاهر آن و نیز هماهنگ شدن با محله و حفظ زیبایی شهر انجام می‌شود، اما بیشتر اوقات برای تأمین میزان استحکام نما و جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از سقوط مصالحتوصیه می‌شود.

 

ترمیم نمای ساختمان

تعمیر قسمت‌های آسیب ‌دیده روش دیگری نیز دارد بدین صورت که قسمت هایی که ترک خورده است و یا لق شده است آجر یا سنگ لق یا شکسته را برمی‌دارند و ملات زیر آن را می‌تراشند و بعد از تمیز کردن با ملات جدید تکه سنگ یا آجر را می‌چسبانند.

 

تعویض نمای فرسوده ساختمان

در برخی موارد به دلیل فرسودگی نما، آن را تعویض می‌کنند. در این حالت چون نما فرسوده شده کاملاً آن را تخریب می‌کنند و قطعات سنگ و آجر را جدا می‌کنند. حواستان باشد هیچ‌گاه روی نمای فرسوده نمای جدید (متشکل از سنگ و آجر) را کار نکنید، چون مواد قدیمی مقاومت نگهداری مصالح جدید را ندارند. بعد از تخریب نما، بر حسب نوع انتخابی نمای جدید، زیر ساز آن صورت می‌گیرد. در این حالت می‌توانید از هر دو حالت تر (ملات) و خشک (جوش و پیچ) استفاده کنید.

 

«چنانچه قصد بازسازی ساختمانخود را دارید، می‌توانید درخواست خود را در سامانه ثبت درخواست کارگشا درج نمایید.»

 

تعویض نمای ساختمان مسکونی

 

بازسازی نمای ساختمان به دلیل تغییر کاربری یا دلزدگی

زمانی که نمای ساختمان سالم است و شما به دلیل تغییر کاربری یا دل‌زدگی از نمای فعلی قصد تعویض نما را دارید، بهترین گزینه انتخاب اتصالات خشک است. می‌توان قسمتی از نما را انتخاب کرد و برای زیبایی بیشتر، آن را با یک متریال جدید تلفیق نمود. این انتخاب با هزینه مناسب‌تری انجام می‌شود. برای مثال اگر نمای فعلی‌تان آجر است از چوب ترمو برای تلفیق با آن استفاده کنید. گاهی هم قصد دارید کل نما را تعویض و جدید نمایید که در این حالت اگر تغییر کاربری‌ نداشته باشید می توانید بر اساس سبک دلخواه نما را طراحی و اجرا نمایید اما اگر قصد تغییر کاربری دارید برای نمای اداری، انتخاب بیشتر افراد نمای کامپوزیتی است که دارای اتصالات خشک است و راحت‌تر و سریع تر اجرا می‌شود.

 

برای تغییر نما به محیط اطرافتان نگاه کنید. نمای ساختمان های همسایه را با دقت بینید. نیاز نیست دقیقا همان نماها یا رنگ ها را تکرار کنید اما می توانید از ساختمان های اطراف ایده بگیرید. ساختمان شما باید بعد از بازسازی نما خاص شود و به اندازه کافی جلب توجه کند اما نباید جدا افتاده به نظر برسد.

 

قبل و بعد از بازسازی نمای خانه

 

تغییر رنگ نمای ساختمان مسکونی

اگر قصد دارید نما را رنگ کنید هر رنگی که برای نمای ساختمان انتخاب می کنید، باید بدانید با گذر زمان رنگ ها تغییر می کنند. رنگ های خیلی روشن و خنثی مانند سفید و خاکستری بسیار روشن انتخاب نکنید. رنگ های خاکستری با توجه به پایه رنگیشان بعد از مدتی به سبز یا آبی مات گرایش پیدا می کنند. رنگ های روشن سطح ساختمان را وسیع تر نشان می دهند اما به یاد داشته باشید چرک تابی بالایی ندارند و در آینده نزدیک مجبور به شستشوی نما خواهید شد.

برای نمای ساختمان رنگ های متفاوتی در بازار موجود هستند که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا هستند. برخی از این رنگ ها عبارتند از رنگ آکرولیک، کنیتکس، روغنی، اپوکسی، نانو، استخری و...

 

نکات اجرایی بازسازی نمای ساختمان مسکونی

نمای ساختمان حاکی از موقعیت اقتصادی و اجتماعی سازندگان ساکنان هر ساختمان است. نما معرف وضعیت ساکنان ساختمان در بین عموم است. نما در واقع صورت ساختمان و بهترین بیان حالتی است که فرد طراح یا ساکن از خود در برابر بیرون دارد. 

نماهای داخل ساختمان بیشتر جنبه خصوصی دارند، اما نماهایی که به سمت خیابان و بافت شهر باز می شوند، جنبه عمومی تر دارند. پس اگر تصمیم به بازسازی نمای ساختمان خود گرفتید، تمامی جنبه های آن اعم از زیبایی، قیمت، مقاومت، هزینه های رسیدگی به آن در آینده مانند شستشو، ترک خوردگی و ... را در نظر بگیرید.

 

قبل و بعد از بازسازی نمای ساختمان مسکونی

 

بیشتر نمای ساختمان های قدیمی در ایران به روش تر یا ملاتی ساخته شده اند و ظاهر کنونی آنها نیاز به بازسازی دارد که از متریال های مناسب برای نمای ساختمان مسکونی می توان به سنگ، آجر، سیمان، ترمووود و ...  اشاره کرد. اتصالات  نما به روش های مختلف مثل ملات ماسه و سیمان، چسب و اتصالات خشک صورت می گیرد. همچنین خود نما طول عمر خاصی دارد که عوامل زیادی مثل شرایط آب و هوایی منطقه، نحوه اجرا و کیفیت مصالح در تعیین میزان طول عمر نمای ساختمان دخیل هستند و پس ‌از آن بازسازی نما لازم است.

 

انتخاب نوع مصالح ساختمانی برای بازسازی نما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های طراحان و مجریان است. انتخاب نوع مصالح باید بر اساس نوع اقلیم و آب‌ و هوا باشد، به‌گونه‌ای که نمایی زیبا با قیمتی مناسب‌تر در اختیار صاحب ‌ملک قرار دهد. مصالح ساختمانی مورد استفاده برای بازسازی نما می‌تواند تلفیقی از انواع مختلف آن باشد اما باید توجه داشت که در تناقض با نماهای مجاور و سیمای شهر نباشد.

 

ترمیم نمای ساختمان مسکونی

 

یک طراح با توجه به شرایط محیطی ملک شما و ضوابط جاری در کمیسیون نمای شهرداری اقدام به متریال گذاری در طرح خود می کند. اینکه از چه طرحی استفاده کرده باشید و متریال در طراحی نما از چه نوعی باشد مستقیماً روی هزینه خرید متریال تاثیر گذار است. متریال سنگ مطمئناً با چوب و آجر متفاوت است. ولی در طراحی نمای مدرن که از سنگ و چوب و آجر استفاده شده باشد هزینه ها تعدیل خواهد شد.

ضوابط در مناطق مختلف کمی متفاوت است. به عنوان مثال استفاده از متریال چوب در بعضی مناطق تا ۱۵ % مجاز است.

 

نمای سنگی یکی از جمله نماهای ساختمان است که به دلیل وجود معادن مختلف آن در ایران از آن ها در بازسازی نمای ساختمان، بسیار استفاده می شود. از جمله سنگ هایی که در نمای ساختمان می توان استفاده کرد سنگ های گرانیت، مرمر، تراورتن، سنگ نمای آنتیک و … است از میان این سنگ ها تراورتن به دلیل این که معادن بسیاری از آن وجود داشته و در حال استخراج است، در بازار با قیمت های متفاوت به وفور یافت می شود و همین امر باعث شده تا سازندگان به سراغ این نوع سنگ بروند و معماران و نقشه کش ها نیز بیشتر از طرح های معماری رومی که امکان استفاده از این نوع سنگ در نمای ساختمان را می دهد، بهره می برند.

 

تعویض نمای ساختمان مسکونی

 

در بازسازی نما، آب بندی و درز بندی نباید فراموش شود. همچنین می توان هنگام تعویض نما، پنجره ها را نیز تعویض کرد. در حال حاضر از پنجره های دوجداره یو پی وی سی به علت عایق بودن در برابر صوت و هوا استفاده می شود. از مزایای این نوع پنجره رنگ آن است که بسته به سفارش و سلیقه شما در کارخانه انجام می شود و در دراز مدت در رنگ آن در نما تغییری ایجاد نمی گردد.

 

سنگ های تراورتن بسته به رنگ و میزان صاف بودن سطح و این که چه مقدار خلل و فرج در سنگ وجود دارد درجه بندی می شوند. سنگ های گرانیتی در مقابل سایر سنگ ها از سختی بیشتری برخوردار هستند و بنابراین استفاده از آن در نمای ساختمان که با تغییرات مداوم جوی روبرو می باشد، بهتر جواب می دهد.

نورپردازی نقش بسیار موثری در زیبایی نما دارد. برای زیبا جلوه دادن نما در شب، استفاده از نورپردازی با طرح های اجرایی متنوع بسیار سودمند است. نورپردازی نیز همانند نما نیاز به طراحی دارد. با نورپردازی جلوه ساختمان خود را چندین برابر خواهید کرد.

 

نوسازی نمای ساختمان مسکونی

 

مطالب مرتبطی که پیشنهاد می شود مطالعه کنید:

 

5 دلیل مهم برای بازسازی ساختمان مسکونی

بازسازی چیست؟

5 دلیل بازسازی ساختمان اداری

به منظور رسیدن به جواب سوالات خود، ارائه هر گونه انتقاد و پیشنهاد و نیز مشاوره در امر بازسازی به بخش مشاوره آنلاین کارگشا مراجعه فرمایید.

 

لطفا نظرات خود را در خصوص مطلب فوق در پایین صفحه درج نمایید و اگر می خواهید دیگران نیز این مطلب را بخوانند از طریق شبکه های اجتماعی روبرو، آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

کابینت بازدید : 14 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

درزگیری سطوح بتنی داخل و خارج ساختمان، پر کردن درزهای انبساطی دیوارها ، سقف ها ،ترک های عمیق ساختمانی ،بندکشی کاشی ،سرامیک ،سنگ ،موزاییک و آجر در داخل و خارج ساختمان ،قابل استفاده در محل اتصال سیمان با چهارچوب پنجره های آهنی ، چوبی ، پی وی سی و حتی آلومینیومی برای جلوگیری از نفوذ آب باران ، ترمیم درزهای باز شونده سطوح گچی ( جای میخ ، پیچ و … ) همگی از کاربردهای چسب درزگیر می باشد. در بازار ایران انواع عایق رطوبتی وجود دارد، انتخاب عایق‌ رطوبتی با توجه به تفاوت عایق‌ها از یکدیگر انجام می‌شود. گرچه عایق های رطوبتی در هدف تولید مشابه‌ هستند، اما در جزئیات با هم متفاوت‌ اند. از جمله تفاوت‌ های عایق‌‌ های رطوبتی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 

عمر مفید عایق :

عمر مفید هر عایق ممکن است نسبت به عایقی دیگر متفاوت باشد.

 

تعمیر و تجدید عایق :

هر عایق ممکن است با توجه به نحوه اجرای عایق رطوبتی و نگهداری آن، در بازه‌های زمانی خاصی نیاز به تعمیر یا تجدید پیدا کند و این بازه زمانی در عایق‌های مختلف متفاوت است.

 

حفاظت از محیط زیست :

برخی از عایق‌های رطوبتی نسبت به محیط زیست مهربانند ، یعنی تولید آنها و اجرای عایق رطوبتی به محیط زیست ضربه کمتری وارد می‌کند.

 

هزینه خرید و اجرای عایق :

هزینه خرید و اجرای هر عایق نسبت به عایق دیگر متفاوت است و بررسی و مقایسه خرید و پیاده‌سازی عایق‌ها باید با توجه به عمر مفید آنها انجام شود.

 

شرایط آب و هوایی مکان پیاده سازی :

کارایی عایق در انواع شرایط آب و هوایی ممکن است متفاوت باشد و برای مناطق آب و هوایی خاص یک عایق رطوبتی از سایر عایق‌های رطوبت عملکرد بیشتر و بهتری داشته باشد.

 

انواع چسب نانو و ماستیک

انواع چسب نانو و ماستیک, کاربرد ماستیک

 

خواص، اثرات و مزایا نانو تکنولوژی :

انعطاف پذیری عالی با درصد سیلیکون بالا

مقاوم در برابر گچی شدن

پایداری حرارتی بسیار خوب

قابلیت چسبندگی به انواع سطوح

ایجاد پوشش یکپارچه و بدون درز

مقاومت سایشی و ضربه بسیار زیاد

واکنش پذیری و سرویس دهی سریع

چسبندگی عالی بر روی اکثر سطوح مقاوم در برابر هرگونه ترک خوردگی

قابلیت اجرا در ضخامت های متنوع و زیاد

قابلیت رنگ پذیری با مادر رنگ های پایه آب ۸۰٪ جامد

عاری از هرگونه ترکیب آلی فرار (یعنی بعد از خشک شدن حجمش کم نمی شود)

مقاومت شیمیایی بسیار زیاد در برابر حلالها، اسیدها و بازها

قابل استفاده به عنوان چسب کاشی جهت ترمیم کاشی های شکسته بدون بو

غیر سمی، غیر قابل اشتعال و مقاوم در برابر آب شور

قابل کاربرد در مجاورت آب آشامیدنی

 

قیر پلیمری

فروش انواع چسب جهت عایق بندی شیروانی ویلا

عایق چسب شیروانی

فروش انواع چسب جهت عایق بندی شیروانی ویلا : عوامل بسیار زیادی هستند که عمر و دوام سقف شیروانی ویلا را تحت تاثیر قرار می دهند. وزش باد و باران های سیل آسا از تهدیداتی هستند که علیه سقف شیروانی وجود دارند و می توانند سقف را دچار مشکلاتی کنند. نفوذ آب می تواند از سقف خانه به داخل خانه و دیوارها منتقل شود و در صورتی که از آن جلوگیری نشود، مشکلات جدی ایجاد کنند که شما می توانید با آب بندی سقف از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

 

فروش انواع چسب جهت عایق بندی شیروانی ویلا

انواع چسب در بازار عرضه می شود که در واقع چسب مایعی است که برای عایق کاری و آب بندی سقف های شیروانی کاربرد دارد. با استفاده از چسب ماستیک می توان محل هایی که با پیچ سرمته سوراخ شده است را آب بندی کنید و درزها و خطوط اتصال (اورلپ یا هم پوشانی ) ورق ها را با چسب ماستیک آب بند کنید. با وجود اینکه پیچ های سرمته دو واشر بوده و خود عایق آب بند محسوب می شوند ولی برای محکم کاری لازم است سقف را با چسب ماستیک آب بندی نمایید. چسب ماستیک بسیار شبیه چسب آکواریوم بوده و با تفنگ چسب آکواریوم مورد استفاده قرار می گیرد. با این تفاوت که چسب ماستیک به نور خورشید و گرما و سرما مقاوم بوده و با مرور زمان پوسیده نمی شود. چسب های ماستیک از جمله موادی هستند که برای پر کردن انواع درزه و شکاف به کار می رود. ماستیک علاوه پر کردن ظاهری انواع درزه، باعث آب بندی و همچنین عایق بندی اطراف درب و پنجره و انواع درزها در اواع سطوح ساختمانی نیز می گردد. ماستیک دارای انواع مختلف و متنوعی می باشد که شما می توانید از طریق سایت شرکت گوهر ابنیه پایتخت انواع و کاربرد هریک ار آنها را بشناسید و از طریق مشاوره با کارشناس فروش شرکت، بهترین انتخاب را داشته باشید. 

 

ماستیک عایقبندی شیروانی

ماستیک عایقبندی شیروانی, درزگیری سقف با چسب

 

ماستیک دارای انواع مختلف و کاربردهای مختلفی از جمله درزگیری و آب بندی، عایق کاری، ماستیک کاری کناف، رزین کاری سنگ و کاربردهای مختلف دیگری می باشد. در بین سایر کاربردهای ماستیک می توان به اثر آب بندی آن اشاره نمود که جهت آب بندی استخرها، کانال ها و تونل های انتقال آب، آب بندی تونل های راه و راه آهن و هر جای دیگر که امکان حضور آب وجود دارد، استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از ماستیک برای آب بندی شیروانی :

دارای خاصیت الاستیسیته و انعطاف پذیری بسیار خوبی می باشد.

در مقابل سرما و گرما و تغییرات درجه حرارت محیط کاملاً مقاوم می باشد.

بعد از اجرا و گیرش در برابر آب و مواد شیمیایی بسیار مقاوم بوده و غیر قابل نفوذ می باشد.

قدرت چسبندگی بسیار خوبی به مصالح ساختمانی مانند شب نما،آجر، شیشه، چوب، فلز، کاشی، سرامیک و بتن می دهد.

ژوئن 18, 2020/0 دیدگاه /توسط BITUMEEEN

قیر پلیمری

عایقکاری شیروانی با چسب ماستیک در ایران خودرو

عایقکاری شیروانی ایران خودرو

عایقکاری شیروانی با چسب ماستیک در ایران خودرو : وضعیت آب و هوایی در مناطق مختلف می تواند مصالح و مواد سازنده‌ی سقف شیروانی را از هم جدا کنند و سقف را خراب کنند و به این ترتیب آب به داخل سازه نفوذ و نشت پیدا می کند. خیس بودن سقف شیروانی می تواند باعث رشد نباتات و موجودات بیولوژیکی شود که می توانند برای سقف مشکل ساز شوند. با نشت آب به داخل سقف، سقف  سازه ی شما می تواند در معرض خطر پوسیدگی قرار بگیرد.

 

عایقکاری شیروانی با چسب ماستیک در ایران خودرو

سقف شیروانی اگر درست اجرا شود نیاز به آببندی نخواهد داشت. یعنی هیچ گونه نفوذ آب به داخل خانه، نباید وجود داشته باشد. برخی دلایل نشت آب از سقف شیروانی می تواند مثلا پارگی ورق شیروانی بر اثر برخورد شیٔ تیز ؛ و یا سوراخ کاری اضافه موقع نصب ورق شیروانی؛ و یا پوسیدگی ورق شیروانی باشد. در اصل بهترین راه برای رفع این نوع ایرادات سقف شیروانی تعویض ورق زخمی است. البته به دلایل گوناگونی از جمله دلیل مقرون به صرفه نبودن تعویض کلی ورق، معمولا این روش معمولا اجرا نمی شود. روش دوم استفاده از مواد آب بندی و درزگیری است که باید با متریال سقف شیروانی همخوانی داشته باشد و چسبندگی مورد نیاز و دوام عالی در برابر سرما و گرما داشته باشد. امروزه و پس از چند دهه تجربه اجرای سقف شیروانی، چسب ماستیک مخصوص آب بندی سقف شیروانی را بهترین متریال چسب آب بندی می دانیم. این محصول سازگار با اقلیم و شرایط جوی ایران می باشد و طرز استفاده و اجرای آسان و راحت از مزیت های آن محصول به شمار می آید. همچنین جهت آب بندی پایین دیوار و سقف شیروانی باید از ورق های فلاشینگ استفاده کنیم که فضای بین دیوار و ورق شیروانی را پوشش دهد و مقداری هم بالاتر از سطح سقف شیبدار شیروانی را بپوشاند.

 

عایق بندی شیروانی با ماستیک 

عایق بندی شیروانی با ماستیک, عایق چسب ماستیک

 

چسب درزگیر ماستیک ماده ای است که بر پایه اپوکسی بوده و برای پر کردن درزها و شکاف های میان آجرها و سنگ های نمای ساختمان، کامپوزیت ها و اطراف چهارچوب درب ها و پنجره ها و پرکردن انواع درزهای انبساط استفاده می گردد، این محصول برای غیر قابل نفوذ کردن ترک های ناشی از جمع شدگی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خاصیت الاستیسیته و پایدار در مقابل حرارت بوده و به سطح زیر کار چسبندگی کافی داشته و به محل اجرا زیبایی نیز می دهد. از این رو در سقف شیروانی انواع سوله و کارخانجات در متراژ بالا، به دلیل کاربردی بودن و تضمین کیفیت سازه به مدت طولانی، کاربرد فراوانی دارد.شرکت گوهر ابنیه پایتخت افتخار ارائه خدمت در کارخانه ایران خودرو را داشته و با تجربه بالا در این زمینه، آماده ارائه خدمات عایق بندی به شما عزیزان می باشد. می تونید 

 

ژوئن 18, 2020/0 دیدگاه /توسط BITUMEEEN

قیر پلیمری

فروش عایق رطوبتی پلیمری در صنایع فولادسازی

عایق نانو پلیمری

فروش عایق رطوبتی پلیمری در صنایع فولادسازی : بسیاری از سازه های بتن آرمه ی موجود در اثر تماس با آب و املاح از جمله: سولفات ها، کلرید ها و سایر عوامل خورنده، دچار آسیب های اساسی شده اند. این مسئله هزینه های زیادی را برای تعمیر، بازسازی و یا تعویض سازه های آسیب دیده در سراسر دنیا موجب شده است. از موارد استفاده سازه های بتن آرمه، کاربرد آنها در مجاورت آب و در محیط های خورنده می باشد. در این گونه محیط ها، خاک، آب های زیرزمینی و هوا، اکثرا حاوی مقادیر زیادی ترکیبات سولفور و کلرید بوده، و همراه درجه ی حرارت و رطوبت بالا، خوردگی در فولادهای به کار رفته در بتن آرمه را تشدید می کند.

 

فروش عایق رطوبتی پلیمری در صنایع فولادسازی

در چنین شرایطی، ترک ها و ریز ترک های متعددی در اثر تغییرات حرارتی ایجاد شده، که این مسئله به نوبه ی خود، نفوذ کلریدها و سولفات های مهاجم را به داخل بتن تسهیل کرده، و شرایط مستعدی برای خوردگی فولاد فراهم می آورد. از آنجا که تعمیر سازه بتنی بسیار پر هزینه و کم دوام است، بنابراین بهترین راه حل، جلوگیری از نفوذ مواد خورنده به داخل بتن است. هدف از این پژوهش ارائه راهکار مناسب جهت حفاظت بلند مدت از بتن در مقابل نفوذ هرگونه مواد اسیدی و املاح مضر است. 

 

عایق پلیمری فولادسازی

عایق پلیمری فولادسازی, انواع عایق رطوبتی

 

انواع روش های آب بندی مخازن در صنایع فولادسازی :

آب بندی به کمک عایق های مایع.

آب بندی به کمک عایق های پانلی.

آب بندی به کمک سیستم صفحات ممبرینی لاستیکی، نیوپرونی.

آب بندی به کمک سیستم صفحات ممبرینی HDPE و PVC.

آب بندی به کمک سیستم های پوشش اپوکسی.

آب بندی به کمک سیستم های سیمانی.

آب بندی به کمک تزریق فوم آب بندی، تزریق رزین آب بندی.

پوشش حفاظتی ضد خوردگی، یک محصول به‌ صورت مایع تک جزئی آماده مصرف می‌باشد که به‌منظور ایجاد پوشش حفاظتی ضد خوردگی سطوح آرماتورها و سایر سطوح فلزی و فولادی به‌ کاربرده می‌شود. MAXREST PASSIVE زمانی که اجرا می‌شود فرآیند خوردگی را خنثی می‌سازد. این محصول به‌ سرعت با سطح زنگ‌ زده واکنش داده و اکسید آهن به پوشش پایدار تبدیل می‌شود. این محصول یک پوشش کامل در مقابل خوردگی، نمک‌ها و حمله‌ عوامل اسیدی و قلیایی ایجاد می‌ نماید.

 

مزایای پوشش های حفاظتی :

چسبندگی عالی روی بسترهای فلزی، این محصول بر روی سطوح فولادی سند بلاست شده یا دارای زنگ‌ زدگی جزئی واکنش نشان می‌دهند.

خشک شدن سریع، کارهای ترمیم آنی را امکان‌ پذیر می‌سازد.

سهولت اجرا : محصول تک جزئی و قابلیت اجرا با قلم‌مو، غلتک یا تجهیزات اسپری.

دوستدار محیط‌ زیست : محصول پایه آب، بدون حلال و غیرقابل اشتعال.

 

 

 

رزین عایق

آب بندی عایق رطوبتی نانو پلیمر در فولادسازی

آببندی مخازن فولاد سازی

آب بندی عایق رطوبتی نانو پلیمر در فولادسازی : عایق نانو که با بتن ترکیب می شود، یکی از انواع افزودنی ‌های بتنی مایع است که بر پایه پلیمرهای نانو می ‌باشد و در بین بتن متبلور می‌ شود. با متبلور شدن مواد نانو در داخل بتن و رشد کریستال‌ های آن در سه جهت در داخل بتن، تمامی منافذ و روزنه ‌های داخل بتن را می ‌پوشاند. با استفاده از عایق نانو ترکیبی با بتن در واقع خود بتن عامل آب بندی و مانع حرکت آب به حساب آمده و دیگر نیازی به استفاده از عایق اضافی نیست.

 

آب بندی عایق رطوبتی نانو پلیمر در فولادسازی

با توجه به این که افزودنی نانو در خود بتن قرار می‌ گیرد، بعد از بتن ‌ریزی نیاز به رنگ برای پوشش نهایی بتن وجود دارد. ذرات نانو به علت اندازه بسیار کوچکی که دارند و همچنین خاصیت چسبندگی که بین این ذرات و سنگدانه های بتن و همچنین ذرات سیمانی وجود دارد، در حفرات موجود در بین ذرات سیمانی و سنگدانه نفوذ کرده و سطح تماس سنگدانه و ذرات سیمانی را افزایش می دهند. بنابراین در دراز مدت دوام بتن (نسبت به بتن های معمولی) افزایش پیدا می کند. همچنین کارایی بتن در عملیات بتن ریزی افزایش پیدا می کند.

 

مزایای استفاده از عایق رطوبتی نانو پلیمر :

آببندی مخازن فولادسازی

آببندی مخازن فولادسازی, عایق مخزن آب فولادسازی

 

عایق رطوبتی (ضد آب)

جلوگیری از پوسیدگی

جلوگیری از زنگ زدگی

جلوگیری از نفوذ آب

مقاوم در برابر سرما و گرما

مقاوم در برابر فشارهای مکانیکی

استفاده آسان

غیر قابل اشتعال

ترک نخوردن و پوسته نشدن

حفظ کیفیت و رنگ

خاصیت عدم نفوذ پذیری و عدم جذب گرد و غبار و آلودگی و کمک کردن جهت نگهداری سطحی کاملا جذاب و تمیز و قابل شستشو

انعکاس نور، اشعه و گرمای خورشید

بهترین بازدهی جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی و صرفه جویی در مصرف سوخت

بهترین گزینه جهت سبک نمودن وزن بام

سازگار با محیط زیست،کاملا بهداشتی و غیر مضر برای انسان

قابلیت ترمیم موضعی و فوری و آسان

قابل اجرا در سطوح افقی، عمودی، مواج و مورب

مقرون به صرفه

آب خالص، آبی است که تقریباً هیچ­‌گونه املاحی در آن وجود ندارد و از آن به منظور خنک سازی بعضی از قسمت‌های واحد ریخته‌گری فولاد مبارکه استفاده می‌­شود. محل ذخیره‌سازی این آب، یک مخزن بتن آرمه می­‌باشد، که در دیوارهای کناری و سطوح افقی پیرامون مخزن نشتی ایجاد می شود. از همین رو برای حل این مشکلات، اصلاح ترک‌­ها، یافتن علت ایجاد مشکلات و یافتن مناسب ترین روش آب­‌بندی کامل این مخازن جزو ضروریات کار می باشد. بدین منظور جهت آب بندی سازه و خوردگی بتن و شناسایی کامل علت آسیب‌های ایجاد شده، روش مناسب برای آببندی به کار می رود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره ۰۹۱۲۱۷۵۴۱۱۰ تماس حاصل نمایید.

 

ژوئن 16, 2020/0 دیدگاه /توسط BITUMEEEN

رزین عایق

خدمات درزبندی دیوار و پشت بام در ایران

خدمات درزبندی دیوار

خدمات درزبندی دیوار و پشت بام در ایران : عایق نانو پلیمری MCI یک عایق رطوبتی دوجزیی است که میتوان جهت ایزولاسیون و آب بندی فضاهای مختلف ساختمان از آن استفاده نمود. این عایق نانو پلیمری به عنوان جایگزین ایزوگام و قیرگونی قابل استفاده می باشد. عایق رطوبتی نانوپلیمری MCI شامل یک جزء پودری و جزء مایع بوده که پس از مخلوط کردن دو جزء می توانید جهت آب بندی پشت بام، آب بندی استخر و مخازن آب و آب بندی سرویس های بهداشتی از آن استفاده نمایید.

 

خدمات درزبندی دیوار و پشت بام در ایران

استفاده از نمونه الیافدار این عایق نانو با کد RCI با مقاومت کششی بهتر در برابر ریزترک های احتمالی در سطوح سیمانی و بتنی نیز در قسمتهایی که احتمال ایجاد ریزترک ها بیشتر باشد، توصیه می گردد. طبق مطالعات انجام شده، پوشش­ های آب­‌بند پایه پلیمری در مقایسه با سیستم‌های پایه قیری نظیر ایزوگام و قیرگونی دارای انعطاف­ پذیری و الاستیسیته بهتر، طول عمر و مقاومت گرمایی بالاتری هستند. منظور از عایق کاری در کار های ساختمانی به طور عام جلوگیری کردن از نفوذ عامل یا عواملی از خارج به داخل و یا داخل به خارج از ساختمان می باشد . مقصود عایق کردن ساختمان از نفوذ آب و رطوبت است. چنانچه هدف از عایق کاری جلو گیری از نفوذ عوامل دیگری نظیر صوت یا حرارت باشد جمله عایق کاری با پسوند مربوط به کار برده میشود مثل عایق کاری حرارتی و یا عایق کاری صوتی. 

 

عایق بندی درزهای پشت بام

عایق بندی درزهای پشت بام, آببندی سقف و دیوار

 

یکی از مشکلات اساسی که در اکثر سازه ها به چشم می خورد مشکل نم و رطوبت می باشد که در بعضی مواقع خسارات جبران ناپذیری را به سازه ها و ساختمان وارد می نماید و یکی از راهکارهای مقابله با آن عایقکاری رطوبتی می باشد. در ایران با توجه به اقلیم و آب و هوا و نیز وجود منابع عظیم نفتی، متداول ترین عایق رطوبتی قیر و گونی می باشد که با پیشرفت تکنولوژی این روش جای خود را به عایق های پیش ساخته داده است. عایق رطوبتی پیش ساخته محصولی است مرکب از تیشو (فلت الیاف شیشه مسلح) و پلی استر و قیری که با پلیمرهای مخصوص اصلاح شده است. عایق عبارتست از ساختاری مرکب از دو لایه تیشو و پلی استر که توسط قیر اصلاح شده با پلیمرهای S.B.S و A.P.P اشباع و آغشته شده اند، این محصول بدلیل خاصیت الاستیکی و مقاومت در برابر نور و آب بعنوان پوشش دهنده سطوح خارجی ساختمان ها یا عایق کاری سرویس های بهداشتی، تونل ها، استخرها و حوضچه های ذخیره آب کاربرد دارد.

 

رزین عایق

قیمت انواع محصولات درزبندی سطوح ساختمان

درزبندی انواع ترک

قیمت انواع محصولات درزبندی سطوح ساختمان : مطمئناً قیمت عایق نانو برای هر نوع عایق‌کاری کاملا متفاوت می‌باشد. این که محل مورد نظر شما از قبل چه نوع عایقی داشته، آیا ساختمان شما نوساز است و یا اینکه آیا نیاز به ترمیم عایق دارید؟ همه اینها تعیین کننده قیمت جایگزین ایزوگام می‌باشند. از این‌ رو چه از نظر ساختار، چه از نظر موارد فنی و شرایط سطح مورد نظر باید قیمت‌های عایق نانو بررسی و اطلاعات مورد نظر ارائه شما عزیزان گردد.

 

قیمت انواع محصولات درزبندی سطوح ساختمان

توجه کنید که قیمت عایق نانو رطوبتی و تمامی محصولات درزبندی مانند ماستیک ها و نوارهای درزبندی و انواع چسب ها همگی، به جز تمام مزایا و ضریب اطمینانی که برای کار و حساسیت‌های آب‌بندی دارا می‌باشند، هم از نظر مالی و هم از نظر زمان و سرعت کار بسیار به صرفه می‌باشد. مواد نانو با عدم‌ نفوذ بالایی که دارد و قدرت چسبندگی بالا که نفوذ آب را برابر با صفر قرار داده است، باعث افزایش ضریب اعتماد و اطمینان به کار و افزایش دوام عمر استفاده شده است. تمام این مزایا که البته باید برای تعیین قیمت عایق رطوبتی نانو مدنظر قرار گیرد، مطمئناً برای مشتری صرفه اقتصادی را فراهم خواهد کرد. یکی از صد کاربردی که عایق های رطوبتی نانو دارد، برای پوشش‌دهی و عایق‌ بندی پشت‌بام و دیوار سازه ها می‌باشد. در واقع اجرا و بیان قیمت عایق رطوبتی نانو برای هر نوع مکان و سطوح مختلف ساختمان در ۴ مرحله صورت می‌گیرد و در آخر باید قیمت عایق نانو پشت بام با توجه به متراژ تعیین گردد.

 

درزبندی انواع سطوح

درزبندی انواع سطوح, آببندی تمام سطوح سازه

 

که این ۴ مرحله عبارتند از :

انجام زیرسازی و آماده کردن سطح موردنظر

اعمال و اجرای پرایمر

عملی کردن و اجرای عایق

تست و آزمایش آب در مرحله نهایی

خواص و اثرات انواع درزبندهای پشت بام :

چسبندگی فوق العاده بالا به انواع مصالح مخصوصاً بتن و فلز

درصد ازدیاد طول بالا

مقاوم در برابر عوامل محیطی

مقاوم در برابر تابش نور خورشید

استحکام فرسایشی زیاد

قابلیت رنگ شدن با رنگ های حلال دار یا محلول در آب

قابلیت انعطاف پذیری عالی در گرمای بسیار زیاد و یخبندان

بدون انقباض

بدون شره

غیر سمی و دارای تأییدیه مصرف در مجاورت آب آشامیدنی

مقاوم در برابر آب دریا

همگی این صفات و مزایای درزبندها منجر به انتخاب این درزبندها برای رفع و ترمیم و تعمیرات ترک ها و درزهای ایجاد شده در پشت بام و دیوار ساختمان ها می شود.زیرا به شما مشتری عزیز این اطمینان را می دهد که محصول اجرا شده در محل مورد نظرتان عمر بالایی دارد و بعد از مدت کوتاهی نیاز مجدد به تعمیرات حتی جزئی نخواهید داشت. 

رزین عایق

قیمت توزیع و نصب ساندویچ پانل در سازه

قیمت انواع پانل

قیمت توزیع و نصب ساندویچ پانل در سازه : نصب انواع ساندویچ پانل به دلیل ساختار خاص بسیار آسان می باشد. پانل های دیواری به گونه ای ساخته شده اند که هنگام قرار گرفتن کنار یکدیگر به صورت نر و ماده قفل می شوند. قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری بر اساس مشخصات فنی پانل دیواری که از سوی مشتری تعیین می شود مشخص می گردد. از دیگر پارامتر های محاسبه دیوار پیش ساخته نوع جنس فوم ساندویچ پانل می باشد که نقش محور اصلی ساندویچ پانل را ایفا می کند.

 

قیمت توزیع و نصب ساندویچ پانل در سازه

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری به نوع و متراژ آن بستگی دارد. با توجه به انتخاب نوع ورق مورد استفاده‌ی تولید ساندویچ پانل که از چه نوع آلیاژی باشد قیمت ساندویچ پانل مشخص می شود. به علت نوسانات هزینه‌ها و قیمت بازار هر لحظه تغییر پیدا می کند. بنابراین قبل از خرید و یا سفارش ساندویچ پانل‌ها شرایطی باید سنجیده شود. در مورد شرایط محیطی ، متراژ ، شرایط آب و هوایی و اقلیمی و موارد استفاده‌ی سازه‌ی مورد نظر و بعد از آن انتخاب ساندویچ پانل مناسب می توان با کارشناسان خبره‌ی این زمینه مشاوره کرد. شرکت گوهر ابنیه پایتخت یکی از مهم ترین تولید کنندگان ساندویچ پانل در ایران می باشد که با تکیه بر به روزترین تکنولوژی های دنیا انواع پانل های دیواری و سقفی را پخش و اجرا می کند. 

 

اجرای ساندویچ پانل 

اجرای ساندویچ پانل, قیمت پانل دیواری

 

همچنین قیمت ساندویچ پانل‌ها بسته به جنس و تعداد لایه‌های به کار رفته در آن نیز متفاوت است. استفاده از پانل‌ها تا حد بسیار زیادی موجب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. از لحاظ قیمت ساندویچ پانل می‌توان گفت ضخامت لایه‌های به کار رفته در تعیین قیمت آن بسیار موثر بوده و با توجه به نوع کاربرد پانل با ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. از دلایل مهم و کاربردی استفاده از پانل ها می توان به عایق صوتی، حرارتی و عایق خوب در نگهداری انرژی در محیط می باشند. همچنین عایق رطوبتی، ضد حریق و سرما و گرما بودن را نیز می توان به کاربردهای مهم پانل ها اشاره کرد. عدم خورندگی در محیط های اسیدی و بازی ، مقاومت در برابر انواع حلال ها و مقاومت در برابر فشار و زلزله، قیمت مناسب، نصب و اجرای سریع و بدون دردسر، وزن سبک، حمل آسان و سریع، مقاوم در برابر نفوذ گرما و سرما و حشرات، سازگار با محیط زیست به دلیل قابلیت بازیافت بودن، مقاوم در برابر زنگ زدگی ، تنوع در طرح و رنگ های متنوع، قابل شستشو و زیبا، هم چنین قابلیت استفاده در پروژه های دیگر، از همه مهم تر افزایش طول عمر ساختمان و مقاومت در برابر آتش و زلزله و سایر بلاهای طبیعی از ویژگی های مهم کاربرد پانل ها در سازه ها می باشد. برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد کاربرد انواع ساندویچ پانل ها می توانید با مشاورین فروش ما در شرکت در تماس باشید.

 

ژوئن 14, 2020/0 دیدگاه /توسط BITUMEEEN

رزین عایق

بهترین عایق کاری ساندویچ پانل در سایپا

عایق ساندویچ پانل

بهترین عایق کاری ساندویچ پانل در سایپا : ساندویچ پانل سقفی و دیواری از سازه های محبوب و پرکاربرد برای ساخت دیواره های عایق و سبک برای سازه هایی نظیر کانکس و یا سقف های کاذب می باشد. جلوگیری از هدر رفت انرژی و استفاده از انواع عایق ها، امروزه به یکی از شاخه های اصلی تخصص ساخت و ساز تبدیل شده است. مواد و مصالح ساختمانی سنتی بازدهی مناسبی در این حوزه ندارند. ضمن اینکه هزینه استفاده از این مواد و مصالح، هزینه گزافی برای سازنده ایجاد می نماید.

 

بهترین عایق کاری ساندویچ پانل در سایپا

به طور کلی پانل ها به دو دسته ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تقسیم می شوند . امروزه ساندویچ پانل گزینه و جایگزین مناسبی برای تیغه های اجری و سقف و دیوارها محسوب می شوند . از لحاظ قیمت این سازه ها بسیار مقرون به صرفه بوده و نصب آن به راحتی انجام می پذیرد .به دلیل استحکام فوق العاده این سازه ها و تولید در ابعاد و جنس های مختلف بسیار مورد توجه مهندسین برای ساخت و ساز قرار گرفته است و جایگزین مصالح سنگین ساختمانی که در قدیم در ساخت و سازها استفاده می شدند، قرار گرفته است.

 

عایق کاری ساندویچ پانل

عایق کاری ساندویچ پانل, عایق بندی سقف و دیوار

 

ساندویچ پانل سقفی :

ساندویچ پنل سقفی در ساخت سقف پروژه های مختلف به کار میرود. پانل سقفی از گام‌های بلندتری برخوردار است که به جهت مقابله با بارش‌های فصلی اینگونه ساخته می‌شوند. گام‌های ذوزنقه‌ای و  شکل اورلپ آن امکان نفوذ آب به داخل را از بین می‌برد. لایه‌های بیرونی ساندویچ پانل سقفی معمولا ورقه‌های آلوزینک و گالوانیزه است. میان این لایه ها فوم پلی یورتان قرار گرفته که عایق مناسب صوت و حرارت است.

 

ساندویچ پانل دیواری :

ساندویچ پنل دیواری برای پوشش دیوارها و اطراف سوله‌ها استفاده می‌شود. پانل دیواری بر خلاف پانل سقفی دارای فراز و نشیب‌های کمتری است. هنگام نصب ساندویچ پانل دیواری این نر و مادگی‌ها در هم فرو می‌روند و امکان نفوذ را از بین می‌برند. این مصالح در برابر نم و رطوبت عایق بسیار خوبی هستند. ضخامت این نوع ساندویچ پانل بین  ۴ الی ۲۰ سانتیمر متغیر است. در لایه میانی معمولا از فوم پلی یورتان، پلی استایرن و همچنین فوم  xps استفاده می‌شود.

 

ساختار ساندویچ پانل :

ساندویچ پانل ها عموما از دو لایه ورق بیرونی از جنس فلز الومینیوم، الوزینک ( فلز آلومینیوم با پوشش روی)، گالوانیزه (فلز آهن با پوشش روی) و یک لایه میانی  به عنوان عایق تشکیل می شوند. لایه عایق از جنس فوم پلی استرن، پلی یورتان، پشم سنگ و پشم شیشه است و فوم پلی یورتان با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب بدلیل قبلیت ویژه عایق بودن پرکاربردترین  نوع آن ها است.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 1,213
  • بازدید کلی : 7,208