loading...
سقف کاذب ، دیوارپوش ، پارکت ، کابینت ، ایران دکور
کابینت بازدید : 19 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

بچه ها در سنین کودکی و نوجوانی بسیار پر جنب و جوش هستند. بازی و شیطنت ذات این گروه سنی است. شاید بتوانید جلوی تحرک یکی دو کودک را بگیرید ولی هرگز امکان کنترل صدها بچه در مدرسه وجود ندارد. با وجود همه اقداماتی که انجام می شود هنوز هم تعداد کودکانی که در اثر سانحه آسیب می بینند بالاست. با نصب چمن مصنوعی مدارس می توان جلوی خطرات ناشی از افتادن و سر خوردن را گرفت. هرگز با محدود کردن فعالیت کودکان و نوجوانان نمی توانید سلامت شان را بیمه کنید. کودکان در بازی کردن بسیاری از مهارت های اجتماعی را فرا می گیرند. به جای محدود کردن حرکات بدنی، محیط را برای بازی بچه ها فراهم کنید.

مزایای چمن مصنوعی مدارس در ارتقا کیفی فضا
تا همین چند سال پیش کف حیاط مدارس اغلب از بتون یا آسفالت بود ولی این روزها انواع سازه های منعطف تر جایگزین کفپوش های سخت و آسیب رسان شده است. چمن مصنوعی برای مدارس ابتدایی و متوسطه یکی از مهم ترین اقدامات برای تامین امنیت فضای فیزیکی محسوب می شود. بیشترین آسیب فیزیکی در زنگ تفریح و موقع دویدن بچه ها اتفاق می افتد. با نصب چمن مصنوعی در حیاط مدرسه می توان علاوه بر جلوگیری از آسیب های احتمالی، یک زمین بازی استاندارد را نیز طراحی کرد.

نصب چمن مصنوعی مدارسچمن مصنوعی حیاط مدرسه

این محصول نوعی کفپوش مناسب برای فضای باز است که در اثر گرما و سرما آسیب نمی بیند. ساختار چمن مصنوعی مدرسه دارای مواد شیمیایی مضر نیست و به هیچوجه مواد سمی در محیط منتشر نمی کند. در ساخت این چمن از الیاف پلیمری استفاده شده است. مواد پلی اتیلن و پلی پروپیلن به کار رفته در این محصول، طول عمر بالایی دارند و در اثر تردد زیاد و بازی بچه ها دچار سایش و فرسایش نمی شوند. نسل جدید این محصولات فاقد مواد پر شونده بوده و با نخ های ضد سایش و کاملا بهداشتی تولید شده است.

قیمت چمن مصنوعی یکی دیگر از فاکتورهای مثبت آن است. با توجه به ماندگاری بالا، دوام و استحکام، هزینه های اولیه برای اجرای زمین چمن مدارس، بسیار مقرون به صرفه است.

اهمیت خرید چمن مصنوعی مناسب برای مدارس
با توجه به تعداد دانش آموزان در یک مدرسه، کاربری کفپوش چمنی حتی از چمن مصنوعی ورزشی هم سنگین تر است. میزان فشار در هر متر مربع از حیاط مدرسه بسیار بیشتر از زمین چمن در میادین ورزشی است و این می تواند آسیب جدی به ساختار و الیاف چمن وارد کند. برای خرید چمن مصنوعی مدارس لازم است تا استانداردهای بالاتری لحاظ شود.

بخوانید
آیا ساختار چمن مصنوعی برای محیط زیست خطرناک است؟
چمن مصنوعی مدارس
در مقایسه با انواع چمن تزئینی، استاندارد ساخت چمن مدارس در برابر ضربه و فشار بسیار بالاتر است. برخی از ویژگی های چمن حیاط مدرسه عبارتند از:

تراکم بالای چمن مصنوعی مدارس
کفپوش چمن برای حیاط مدرسه باید دارای تراکم بالاتری باشد تا بتواند در برابر کوبیده شدن، مقاومت کند. میزان تردد روی هر بخش از این فضا به قدری زیاد است که محصولات ارزان قیمت و کم تراکم به سرعت دچار سایش می شوند. اغلب افراد موقع انتخاب چمن مصنوعی مهد کودک یا زمین بازی و مدارس به ارتفاع الیاف توجه دارند. باور عمومی بر اینست که هر چه ارتفاع الیاف بلندتر باشد، چمن دارای کیفیت بهتری است. دقت داشته باشید که برای خرید روی تراکم چمن تاکید داشته باشید نه ارتفاع الیاف. بلند بودن تارهای چمن مصنوعی دلیل مزیت آن نیست بلکه محصولاتی که دارای تراکم بیشتری هستند، کیفیت بالاتری دارند.

چمن مصنوعی محوطه مدرسه
اندازه الیاف چمن مصنوعی حیاط مدرسه
یکی دیگر از استانداردهای به کار رفته در هنگام خرید چمن مصنوعی توجه به بلندی تارهای چمن است. هر چه میزان ارتفاع الیاف چمن بیشتر باشد، نظافت و تمیز کردن آن دشوارتر است. بهترین ارتفاع برای این منظور بین ۱۰ تا ۳۵ میلیمتر پیشنهاد شده است. .پس از نصب چمن مصنوعی( Artificial turf)  با اندازه الیاف مناسب به راحنی می توان سطح چمن را جارو کرد و یا در صورت لزوم با استفاده از آب و مواد شوینده، کفپوش را تمیز کرد.

محصولاتی که دارای الیاف بلندتر از ۴۵ میلیمیتر هستند و برای نصب نیاز به پر کننده های سیلیس یا گرانولی دارند را نباید در حیاط مدرسه نصب کرد. این مواد از لحاظ بهداشتی به دلیل مواد پر کننده، اصلا مناسب زمین بازی کودکان و مدارس نیستند. استفاده از این محصولات در زمین فوتبال بزرگسالان بالامانع است ولی به هیچوجه نباید در زمین های بازی کودکان، نصب شوند.

بخوانید
چمن مصنوعی فوتبال
کفپوش مراکز آموزشی
استفاده از ماسه سیلیس برای پر کردن فضای خالی بین فیلامنت ها و قائم نگاه داشتن الیاف، بالا مانع است. در این مورد برای هر متر مربع به میزان ۵ تا ۱۰ کیلوگرم ماسه سیلیس کفایت می کند.

الیاف مقاوم چمن مصنوعی مدارس
مواد اولیه در ساخت چمن حیاط مدرسه باید دارای استانداردهای مشخصی باشد. الیاف مقاوم تر، طول عمر بالاتری دارند و به راحتی از لایه پشتیبان چمن مصنوعی جدا نمی شوند. قبل از خرید به بکینگ و زیره چمن های تولید شده توجه کنید. الیاف چمن روی این لایه فیکس شده اند. در صورت بی کیفیت بودن بکینگ و مقاومت فیلامنت ها، انتظار زیادی نمی توان از چمن کفپوش مدارس داشت.

زیباسازی حیاط مراکز آموزشیقیمت نصب و نگهداری چمن مصنوعی

هزینه نگهداری از چمن مصنوعی در حیاط مدرسه
نصب چمن مصنوعی در حیاط مدرسه، هزینه بر است. برای مقایسه هزینه نصب و نگهداری از چمن مصنوعی را با چمن طبیعی مقایسه می کنیم. کاشت و نگهداری از گیاهان طبیعی در مدارس به مراتب دشوارتر از محصولات تولیدی است. چمن مصنوعی نیاز به آبیاری، کودپاشی و چمن زنی دارد. با توجه به تردد بالای دانش آموزان و فشار زیادی که بر سطح چمن طبیعی وارد می شود، لازم است تا به طور مرتب فضاهای خالی و آسیب دیده ترمیم شود. هزینه چمن زنی به صورت مرتب باید پرداخت شود. از طرفی گیاهان طبیعی برای سلامت باید سم پاشی شوند و این امر علاوه بر هزینه، در مدارس مشکلاتی را به وجود می آورد.

چمن مصنوعی مدارس نیاز به رسیدگی و مراقبت خاصی ندارد. در صورت خرید محصولات استاندارد، کفپوش سالیان سال بدون تغییر در رنگ و کیفیت باقی می ماند. هزینه اولیه خرید و نصب چمن مصنوعی در برابر طول عمر بالا و صرفه جویی در هزینه های جانبی(آبیاری، چمن زنی و ….) بسیار مقرون به صرفه تر از کاشت چمن طبیعی است. هزینه نگهداری و بازسازی مدارسی که از کفپوش های گیاهی نظیر چمن استفاده می کنند موجب شده تا کمتر آموزشگاهی تمایل به نگهداری از چمن طبیعی در محوطه باز داشته باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 237
  • بازدید سال : 1,235
  • بازدید کلی : 7,230