loading...
سقف کاذب ، دیوارپوش ، پارکت ، کابینت ، ایران دکور
کابینت بازدید : 14 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)


بتن اکسپوز
از انواع دیوارپوش هایی که موجود است قطعا بتن اکسپوز یکی از پر طرفدارترین های صنعت دکوراسیون داخلی است . بتن اکسپوز به علت نمای منحصر به فردی که داشته و همین طور انواع مخنلف طراحی هایی که در هر قالب آن وجود دارد بسیار مورد توجه و علاقه ی کاربران و همچنین طراحان داخلی قرار میگیرد.شما میتوانید با تهیه بتن اکسپوز همزمان هم به یک متریال با جنس عالی و مقاومت بالا و همین طور ظاهری زیبا دسترسی داشته باشید .
بتن اکسپوز یا بتن نما ب پانل های پیش ساخته ای از جنس مواد اولیه بتن طبیعی ولیکن همراه با مواد افزودنی که کارآمدی آن را بالا برده و در کارگاه از پیش ساخته شده گفته می شود.این مواد افزودنی در کنار مراحل مختلف مانند شوک حرارتی و ضد آب بودن پانل ها در نهایت محصولی با سطح مقاوم را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد که به شدت محبوب در میان کاربران خانگی و همچنین طراحان می باشد.
بطور متوسط از هر 10 نفر که با ما تماس میگیرند تقریبا 7 نفر آن ها در باره ی بتن اکسپوز و قابلیت های آن سوالاتی را می پرسند که به طور خاصه به یکی از ویژگی های مهم آن اشاره نداشته و ما نیز بهتر دیدیم که در این مقاله به طور جامع و کامل به مباحث مرتبط به بتن اکسپوز بپردازیم.بنابراین شما دوست عزیز که شروع به مطالعه این مقاله کرده اید به شما تبریک میگوییم زیرا یک قدم جلوتر از دیگران با دنیای وسیع و متنوع بتن اکسپوز آشنا شده اید.
بتن اکسپوز در طراحی داخلی 
برای خیلی از مردم نحوه ی استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی و چگونه رسیدن به نتیجه ای عالی سوالی است که همواره از ما پرسیده می شود .فی الواقع دوستان انتظار ندارند که با استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی خود نمای زیبایی را در کنار وسایل یا دکوراسیون تعبیه شده داشته باشند  و گاها به نظرشان بتن اکسپوز به کلی متریالی سرد  بی روح و بدون زیبایی خاصی است .ولیکن برخلاف انتظار دوستان بسیاری از طراحان داخلی از بتن اکسپوز در طراحی داخلی مکان های متفاوتی مانند منازل مسکونی نیز استفاده میکنند  این باور که بتن اکسپوز تنها برای نمای خارجی یا بیرونی هر ساختمان یا محیط استفاده می شود کاملا غلط است و با دانستن مزایای استفاده از بتن اکپوز در طراحی داخلی قطعا باقی دوستان نیز به استفاده از آن جذب خواهند شد .

بتن اکسپوز به خاطر داشتن بافت و رنگ خاص خود با انواع متریال ها ست شده و دکوراسیون و اکسسوری هایی که در محیط استفاده م ود را دو چندان بهتر نشان خواهد داد البته باید خاطر نشان ساخت که استفاده بیش از حد از هر متریالی محیط شما را دچار یکنواختی و بدون روح می کند بنابراین بهتر است با مشورت طراح داخلی خود نیاز شما در استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی فضای مد نظر بررسی شده و در نهایت از وجود آن لذت ببرید.
انواع بتن اکسپوز 
از سوالاتی همواره وجود دارد این است که آیا بتن اکسپوز نیز میتواند متنوع باشد و یا تنها طرح خاص از آن وجود دارد .در پاسخ به این سوال باید مطرح کنیم که انواع بتن اکسپوز بنا بر انواع قالبی که یک کارگاه میتواند تولید کند متفاوت بوده و از نظر تنوع شما دست باز در انتخاب دارید . به طور مثال انواع برش هایی که برای پانل های بتن اکسپوز وجود دارد از مدل های هندسی تا اشکال متنوع گرفته تا تغییر در ابعاد هر پانل و یا رنگ آن مدل پانل را از بقیه انواع بتن اکسپوز خاص و متمایط می سازد .

ما برای مشاهده انواع بتن اکسپوز میتوانید از کاتالوگی که ما در اختیار شما قرار میدهیم نیز استفاده بفرمایید . این طوری بهتر میتوانید مطابق با طراحی داخلی یا دکوراسیون داخلی که برای شما تعبیه شده است انتخاب داشته باشید .رنگ های گلاس ،چاپ طرح دلخواه ، اشکال مختلف تایل های سه بعدی به شکل های هم اندازه و گاها منظم و گاها نا منظم در رده  دسته بندی انواع بتن اکسپوز قرار میگیرد.

 
مشخصات فنی بتن اکسپوز 
اگر درباره ی مشخصات فنی بتن اکسپوز بخواهیم صحبت کنیم یک جدول از مواد اولیه و افزودنی های مختلف را باید در نظر داشت بدین صورت که ساختار آن مانند بتن طبیعی از ترکیب اولیه ی سیمان و آب و مصالح ریز دانه بوده ولیکن در طرح اختلاط بتن استفاده از افزودنی ها به قابلیت های مختلف بتن اضافه می کند که از افزودنی های خاصی مطابق با هر فضایی که مد نظر کاربر باشد استفاده می شود .بتن معمولا دارای کاربردهای سازه ای و غیر سازه ای توامان بوده ولیکن بتن اکسپوز شرکت ما  را صرفا برای دکوراسیون ولی هم در نمای خارجی و هم در طراحی داخلی میتوانید استفاده بفرمایید.

مزایای بتن اکسپوز 
از مزایای بتن اکسپوز میتوان حتی مقاله ای به صورت جداگانه نوشت ولی در اینجا به بیان مزایای بتن اکسپوز به صورت موردی اکتفا میکنیم و این تنها برای آشنایی بیشتر شما با این متریال منحصر بفرد می باشد.

ضد آب و مقاوم در برابر برودت هوا به طوری که به راحتی میتوانید از آن در نمای ساختمان استفاده کنید.
طول عمر و دوام بالای بتن اکسپوز 
قابلیت اجرا با ملات های چسبنده ، چسب و به صورت خشک فراهم است 
امکان اجرا در تمامی فصول سال فراهم است 
تایل های بتن اکسپوز دارای ابعاد استانداردی هستند که پوشش سطوح دیوارها را آسان تر کرده و تایل ها را قابل حمل ولیکن بنا بر هر پروژه و در خواست کارفرما میتوانیم ابعاد و اندازه های سفارشی را نیز قبول کرده و تحویل دهیم.
وزن سبک تر نسبت به نمونهه های بتن طبیعی و در نهایت هرینه کمتر در حمل و نقل و همین طور راحتی در نصب و اجرا 
قابلیت رنگ پذیری و تطبیق با دکوراسیون داخلی 
 
نصب بتن اکسپوز 
یکی از نگرانی های همیشگی کاربران و مخصوصا کاربران خانگی شرایط نصب بتن اکسپوز است.از ما سوال می پرسند که نصب بتن اکسپوز دردسر دارد یا نه ؟چه قدر محیx را درگیر گرد و خاک و ضایعات نصب و ... میکند .  خوشبختانه از کم دردسر ترین متریال ها در نصب بتن اکسپوز است که با نداشتن محدودیت در الحاق در هر فضایی وهمین طور چسبیدن به دیواره ی مد نظر و در نهایت پر گشتن فاصله ها با پودر بند کشی دبدون دردسر خاصی در هنگام نصب بتن اکسپوز به نمای زیبایی نیز دست پیدا میکنید .

نکاتی که قبل از نصب بتن اکسپوز بهتر است به آن توجه داشته باشید :

سطح هموار زیر تایل ها برای نصب تراز و بهتر تایل های بتنی لازم است
نم و رطوبتی که از قبل وجود داشته و الان برطرف گردیده و تنها آثار آن باقی است موردی ندارد ولیکن اگر هنوز منشا نم معلوم نیست و نم برطرف نشده به طور کلی برای نصب هر نوع دیوارپوشی لازم است که در ابتدا منشا نم برطرف گردد تا در آینده مشکل ساز نشود.
فاصله تایل ها باید با هم برابر بوده و تفاوت درز اجرایی باعث خدشه در نمای کلی نهایی کار شما خواهد شد.
چسب مورد استفاده برای نصب تایل های بتنی ما  باید حتما با در نظر داشتن فاصله بین تایل ها به میزان لازم هم بر روی سطح دیوار و هم تایل مصرفی خورده شود تا سطح تماس بیشتری ایجاد کرده و در مدت زمان طولانی دیوارپوش از جای خود جدا نگردد.
مراحل نصب بتن اکسپوز به شرح زیر می باشد :
 در ابتدا بهتر است نسبت به استحکام سطح زیرین یک کارشناسی کلی توسط خود شما و یا کارشناسان متخصص بازدید ما صورت گرفته تا مطمئن باشید بر روی سطح مد نظر شما میتوان بتن اکسپوز  را نصب کرد.بررسی استحکام شامل بررسی نم و رطوبت وهمین طور استحکام عمومی مکان شماست.
پس از آنکه از استحکام مناسب فضای خود برای نصب بتن اکسپوز مطمئن شدید حالا بسته به انتخاب خود از میان طرح های موجود مساحت دیوارمد نظر خود را تقسیم بر مساحت هر تایل کرده تا تعداد مورد نیاز خود را به دست بیاورید و در نظر داشته باشید که در هر مترمربع معمولا با ابعاد استاندارد ها بین 4 الی 5 تایل نیاز دارید.
پس از این که سفارش خود را ثبت نموده و تایل های بتن اکسپوز  را بر اساس متراژ مورد نظر خود دریافت کردید حال باید ردیف ابتدایی تایل ها را به وسیله ی چسب مخصوصی که برای شما ارسال گشته است بر روی سطح آماده ی زیرین یچسبانید.
برای نصب ردیف یا رج بعدی باید فاصله ای را مناسب کار خودتان و نمای نهایی مورد نظر خود در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که این فاصله باید در ردیف های بعدی نیزحفظ گردد.تا نمای یکدست و عالی را در نهایت به دست بیاورید .
این فاصله را با استفاده از صلیب های ارسال شده نیز  میتوانید کنترل بفرمایید و در فاصله ی مابین تایل ها به طور مساوی در جاهای مختلف قرار داده تا کار یکدست گردد.
پس از چسب زدن و نصب بتن اکسپوز و محکم شدن نسبی آن ها باید درز مابین تایل ها را به وسیله ی پودر بندکشی به خوبی پوشش داده و به عبارتی درز گیری نمایید . هرچه فاصله ها را کمتر و دقیق تر از ابتدا در نظر گرفته باشید در نهایت با الحاق کردن پودر بندکشی به بهترین سطح ممکن دست خواهید یافت.
در انتها و تکمیل کردن کل کار با یک فرچه یا برس نرم میتوانید رویه ی دویارپوش را تمیز فرمایید .کار نصب شما به پایان رسیده است.
 
شما برای تهیه ی بتن اکسپوز در هر دو حالت مناسب برای نمای داخلی و خارجی میتوانید به راحتی و بدون واسطه پس از مشاهده ی کاتالوگ های شرکت ما  و انتخاب از میان ده ها طرح و مدل موجود خرید بفرمایید. متاسفانه برخی با ارائه ی کالای بی کیفیت و با قیمت کلان این متریال را بدنام میکنند .یک مثال واضح این است که آنچه که مشتری تحویل میگیرد با آنچه که در عکس یا کاتالوگ دیده متفات بوده  و یا گاها همان کیفیت را ندارد بنا براین ما پیشنهاد میکنیم که با دیدی باز تمامی کاتالوگ ها را مطالعه فرموده و برای هر سبک بتن اکسپوز مد نظر خود با کارشناسان شرکت ما  در تماس باشید. در کنار مطالعه ی کاتالوگ ها اگر نیاز به مشاوره حضوری و یا کارشناسی و اندازه گیری داشتید حتما می توانید از کارشناسان بازدید ما نیز کمک بگیرید و با هماهنگی قبلی خدمت شما دوستان رسیده و انجام وظیفه خواهند کردو

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 210
  • بازدید سال : 1,208
  • بازدید کلی : 7,203